Reklama

Reklama

Koprodukční sci-fi horor v režii Juana Carlose Fresnadilla navazuje na úspěšný film 28 dní poté. Odehrává se šest měsíců po tom, co děsivý virus takřka vyhladil obyvatele Velké Británie. Armáda nyní vyhlásila, že boj s virem úspěšně vyhrála, takže uprchlíci se mohou vrátit a začít s obnovou země. Patří k nim i Don Harris se svou ženou Alicí a dvěma dětmi, kteří nákazu přežili. Nikdo ovšem netuší, že virus nebyl zničen úplně a vzal na sebe ještě nebezpečnější podobu. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (720)

Zeck 

všechny recenze uživatele

O mnoho slabší, než 28 dní poté. První díl si zachoval mírný odstup od klasických zombie hororů posledních let. Byl zkrátka jiný. Člověk sice za celý film viděl 10 zombíků, ale atmosféra a zatraceně svinští vojáci Jejího Veličenstva bohatě stačili. Dvojka mi přišla jako kombinace Resident Evil - Apocalypse se Zemí mrtvých. Úvodní scéna, kdy se Rob Carlyle vysloveně vysral na svojí ženu, byla dokonalá. Bohužel jsem ale od té doby nezaznamenal kvalitnější scénu. Trochu nelogicky také vyznělo zamknutí civilistů do místnosti, kam se mohl jeden nakažený dostat pouhým šťouchnutím do dveří. Od doby, kdy se Carlyle změnil v zombíka, už neměl děj smysl žádný, protože popíral dravost a primitivnost nakažených. Místo toho nám ukázal, že kvalitní herec dokáže přemýšlet i když je zombie. Konec byl tradičně "šokující". Nic originalního se bohužel v tomto žánru vymyslet nedá, tak proč neustále tlouct to samé obilí. 60% ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Natočené je to dobře, útok na dům úplně na začátku vás naplní optimismem, nicméně pak se dostaví scénáristické křeče. Všimli jste si, že kdykoli se v hororu objeví americká armáda, nepřinese to snímku mnoho dobrého...? Nejinak je tomu tady, plusem je jen vrtulník kosící zombíky. Po technické stránce není snímku příliš co vytknout. Vyzdvihnul bych taky hudební podkres. Ačkoli se jedná o poměrně dobrou zábavu, za svým předchůdcem o chlup zaostává. Konec dává tušit jediné - 28 Months later... No, proč ne. ()

Reklama

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Po dlhej dobe opätovne vzhliadnuté a i keď má POMINKO náš miluvaný pravdu, že je tento snímok rozhodne viac akčný než hororový, jednu prihodím. V dnešnej dobe sa točí toľko skurvených, amatérskych sračiek, umelo nadhodnotených, plných propagandistických ideálov, že: "28 Weeks Later" s odstupom času vyznieva ako nominant na hororového Oscara. Solídne "béčko". ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Stejně jako jiný evropský tvůrce, který ovládá španělštinu a který svou sociálně břitkou (post)apokalyptickou vizi natočil ve Velké Británii, Alfonso Cuarón se svými Potomky lidí, i Juan Carlos Fresnadilo se snaži o něco víc než jen natočit žánrovou podívanou s velice jednoduchou fabulí. Jenže tvůrce velice ceněného, vypravěčsky nedotáhnutného a utahaného Intacta sedí zbytečně na dvou židlích, protože žánrové momenty působí buď rušivě (v lepším připadě) nebo dokonce jako nástavba pro pokračování (v horším připadě), sociální komentář z filmu až moc trčí a paralela s Irákem a americkými vojsky, které podělají, na co přijdou, je až moc laciná a hloupá. Vyšši rozpočet se podepsal (v dobrém slova smyslu) i na tom, že si tentokráte vychutnáme více působivých záběrů vylidněného Londýna, z nichž snímek hlavně čerpá atmosféru, a několika vynikajících, převážně akčních scén - shazování napalmu či akce s vrtulí. Bohužel ty nepřekonají úvodní scénu filmu, která nastaví laťku až moc vysoko a kterou nelze udržet po celou dobu, když následně představené postavy dětí a později i vojáků jsou veskrze nezajímavé a s letmo nahozenými typy nejde jenom tak sympatizovat. Kinetická kamera a frenetický střih zde mají své opodstatnění, protože na diváka věrně přenášejí chaos a nepřehlednost z celé té vřavy, ale orientace mezi postavami je pak o to horší a to podrývá i logika vyprávění, která spoléhá až moc na náhody a scénáristickou svévůli (nakažení je tentokrát přitáhnuto hodně za vlasy). Výše zmíněné výtky vyplývají hlavně z toho, že 28 dní poté je o kus lepší a že kolem 28 týdnů poté se vyrojil až moc velký hype s výkřiky jako "nejlepši hororový film posledních let" apod. V podstatě platí, že tam, kde ve slabších chvílích má jednička Cilliana Murphyho, tam má dvojka brilantního Roberta Carlylea, který je bohužel trestuhodně nevyužit. ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Agresívne, drsné, sebapožierajúce vlastnou nehumánnosťou. A ďaleko viac akčné, než hororové. Fresnadillo sa natoľko vyžíva v streľbe, dyme, plameňoch a výbuchoch, že bližšie než k hororovo-existenciálnemu originálu Dannyho Boylea má jeho dielo k vizuálno-atmosferickej videohernej adaptácii (Silent Hill a Resident Evil dokopy). Aj kvalitné herecké obsadenie vychádza v režisérovych rukách nazmar – postavy nemajú potrebnú hĺbku a slúžia iba ako sprievodcovia po dramatických stretoch so zombíkmi, či všetko živé likvidujúcimi vojakmi. ()

Galerie (51)

Zajímavosti (20)

  • Použiť na začiatku filmu časovú os bol nápad Alexa Garlanda. (misterz)
  • Všechny scény s Andym, Tammy, Scarlet, Doylem a Samem při cestě napříč Londýnem ve snaze vyhnout se bombám byly točeny ve dne za použití speciální techniky vytvořené pro film kameramanem Enrique Chediakem. (HellFire)

Související novinky

Cillian Murphy se vrací k zombíkům

Cillian Murphy se vrací k zombíkům

18.05.2024

Kolem málokterého projektu je v posledních měsících takové haló jako okolo další Boyleovy apokalyptické vize. O pokračování filmů 28 dní poté a 28 týdnů poté, v nichž Británii zachvátil virus, který… (více)

28 let poté nabírá obsazení

28 let poté nabírá obsazení

25.04.2024

Britský režisér Danny Boyle (Sunshine, Trainspotting) to s návratem ke svému dvaadvacet let starému hororovému survivalu 28 dní poté a jeho pokračování 28 týdnů poté opravdu myslí vážně. A co víc –… (více)

Reklama

Reklama