Režie:
Mikael HåfströmKamera:
Benoît DelhommeHudba:
Gabriel YaredHrají:
John Cusack, Samuel L. Jackson, Mary McCormack, Tony Shalhoub, Len Cariou, Andrew Lee Potts, Isiah Whitlock Jr., Benny Urquidez, Johann Urb, Angel Oquendo (více)Obsahy(2)
Pokoj 1408 nemá moc hezkou pověst. Je to jediný pokoj hotelu Delfín, ve kterém se už téměř dvacet let neubytoval žádný zákazník. Není čemu se divit, když lze v jeho historických záznamech nálézt dvanáct sebevražd a třicet takzvaných „přirozených“ úmrtí. Když k tomu připočteme drobné nehody některých pokojských (záchvaty smíchu, záchvaty pláče, mrtvice, slepota), které pokoj udržovaly čistý a obyvatelný, není se opravdu čemu divit. Pan Olin (Samuel L. Jackson) jakožto ředitel tohoto malého newyorkského hotelu příběh pokoje 1408 velice dobře zná, a proto se všem případným zájemcům snaží pobyt v něm ze všech sil rozmluvit. Spisovatel Mike Enslin (John Cusack) se však psaním hororových povídek živí a nikdo a nic mu jeho noc v pokoji 1408 nevezme. Vždyť strašidelné pokoje jsou jen směšné hlouposti jako všechna ta místa, na kterých už strávil noc - o kterých psal. Navíc by mu chyběla jedna kapitola do jeho nové knihy. Vyzbrojen svým věrným diktafonem Sony se tedy vydává do čtrnáctého patra, které je ale ve skutečnosti patrem třináctým. Do pokoje 1408. Do pokoje, jehož součet čísel dává dohromady číslo třináct…
První verzi povídky 1408 Stephen King vůbec neměl v plánu dokončit, protože měla sloužit pouze jako dodatek v jeho částečně autobiografické kinze O PSANÍ, prý aby předložil konkrétní příklad toho, o čem v celé knize žvanil. Povídka však Kinga natolik pohltila, že ji dokončil a vydal jako součást audiokompilace BLOOD & SMOKE. Velice lákavého scénáře se pak chopil švédský režisér Mikael Håfström (ZLO). King sám říká, že povídka ho, zvláště v audiopodobě, opravdu děsí, uvidíme, jestli její fimová podoba bude děsit i nás. (3DD!3)
(více)Videa (2)
Recenze (949)
„Došlo k 56 úmrtím v pokoji 1408.“ Po začátku téměř identickém s Identitou jsou nám předhozeny první drobty kusých informací o hlavním hrdinovi. Mohlo jich být víc. Enslin mohl být sympatičtější nebo arogantnější, abychom měli pádnější důvod mu držet palce či naopak přát pomalou bolestivou smrt. Nevím, kterého pakoně napadlo zadaptovat povídku o rozsahu několika desítek stran (mimochodem dost slaboučkou) do podoby celovečerního, téměř dvouhodinového filmu, ale je jasné, že tak učinil pro hororový potenciál situace „člověk zavřený ve strašidelné místnosti a pomalu propadající šílenství“, nikoliv kvůli příběhové originalitě. V rukou méně schopného režiséra by to mohlo dopadnout katastrofálně, v rukou schopnějšího režiséra by to mohla být pecka. Švéd Mikael Håfström musel trávit hodně času sám v hotelových/motelových pokojích, kde se děly hrozné věci - tak působivě situace z nich umí vydojit. Svědčí o tom nejdrsnější scéna Hry s nevěrou i podstatná část Pokoje 1408. Po stručném intru a slušně napsaném, leč zcela zbytečném dialogu s ředitelem hotelu (Samuel „ jsem nad věcí“ Jackson), začíná strašení. Zprvu jenom přidrzlé pošťuchování, racionálně ještě jakž takž vysvětlitelné, pak čím dál riskantnější a již někdy od čtyřicáté minuty vše směřuje k neodvratnému saltu mortale. Film by ovšem skončil příliš brzy, takže se scénárista vytasí s nadbytečnou „an american family“ linií, nikam nevedoucí a minutky troufale (a zoufale) nahánějící. V opačném případě by devadesát procent filmu trávil Cusack sám v jednom pokoji, se svým diktafonem, do kterého nejdříve cynicky, později bezradně, „vylévá“ své aktuální dojmy, celé by to trvalo cca sedmdesát minut a svou vyhroceností bralo dech. Možná. Håfström se však nemá zač stydět, jeho průnik do žánru thrilleru/hororu dopadl o poznání lépe než v případě „rovněž Evropana“ Nimróda Antala (Motel smrti). Vyhýbá se dramaturgickému klišé, umně pracuje s atmosférou, lekačky dokáže dobře načasovat, jenom ta gradace… (údajně existuje alternativní konec, zdaleka ne tak dojemně americký). 70% Zajímavé komentáře: Le_Chuck, DaViD´82 ()
Ach jo. Trailery naslibovaly hory doly. Mikael Hafstöm však ukázal málo. Příliš málo. V posledních letech jsem dlouho čekal na podobný horor. Na začátku všeho byl potenciál, dále slušní herci, kteří byli jistotou, že postavy budou slušně zahrané. Dále tu byl režisér, který nedokázal zrovna natočit hit roku, ale byl (a je) jistě kvalitnější než např režisér Fantastické čtyřky, Tim Story. Trailery napověděly a bylo jasné, že půjde o kvalitní vizuální podívanou, která nám snad pocuchá nervy a na konec nás i usadí. Bohužel se prokázalo, že potenciál a prokletí knížek pana Kinga je přesně úměrný. Pokud Kingovu adaptaci netočí Darabont většinou skončí špatně. Musím však uznat, že všichni aktéři se snažili a film má v několika okamžicích opravdu velkou šanci být výborný. Naneštěstí je těch okamžiků velmi málo. Chce to větší snahu a odhodlání riskovat, protože v dnešní době diváka nevystraší mrtvá holčička ani samo zapínací rádio... Zmrzlý pokoj a záplava však jsou hezkými okamžiky, které budou zapomenuty v chaotickém a pomalém snímku, který si na horor spíše hraje než aby jím byl. (viděna Director Cut verze tak ať se Mikael nevymlouvá :)) ()
A on pořád co to je, že si nedá pokoje... ;-) . . . Jo jo, čím si kdo zachází... Ač oddechová a po tvůrčí stránce nikterak zvláště objevná, přesto působivá duchařinka, dobře vystavěný a hollywoodsky zručně natočený horror dle Mr. Kinga, s výbornými triky a speciálními efekty, zkrátka v rámci žánru prostě "...příběh, který vás nezklame..." . . . A taky lehce bizarně podané malé obligátní ponaučení, že "co tě nezabije, to tě posílí" - eventuelně tě to při vší té síle nakonec zabije... Tak tak. No, důležité je nakonec včas se zbavit těch zlých vzpomínek, že... - - - P.S. Docela se těším na dvd s původní zvukovou stopou. I na ty alternativní konce... - - - - - (Poprvé viděno 9.5.2009 na tv Nova jako příjemné napravení chuti po toho večera dvou předchozích >Mr.záckých< kusech, komentář zde jako mnohý - 10.5.2009) ()
Soundtrack Gabriel Yared: 1. 10 Haunted Hotels - Gabriel Yared ,2. The Dolphin Hotel ,3. Room 1408 ,4. The Doppelganger ,5. Katie's Theme ,6. Ship in a Painting ,7. Bleeding Walls ,8. Out on a Ledge ,9. Mike's Fugue ,10. Inside the Vent ,11. Olin in the Minibar ,12. Sinking Ship ,13. Waking up in L.A. ,14. Back to 1048 ,15. "Don't You Love Me Anymore?" ,16. Fire! , ()
Celkom slusne a zaujimavo to zacinalo, neskor ma uz tie psychohry zacali trosku unavovat a tuzil som po nejakom logickom vysvetleni. Mozno by som radsej privital pritomnost Cusackovej zeny, teda aby boli obaja v jednej vrazednej hotelovej psychoizbe, ale tak reziser si s tym dokazal celkom slusne poradit aj so samotnym Cusackom a vydrzal som do konca. Cakal som, ze to bude o nieco lepsie... 15.05.2009 ___ John Cusack - (Mike Enslin) +++ Samuel L. Jackson - (Gerald Olin) +++ Mary McCormack - (Lily) +++ Tony Shalhoub - (Sam Farrell) +++ Len Cariou - (Mikeov otec) +++ Jasmine Jessica Anthony - (Katie) +++ Produkcia: Lorenzo di Bonaventura, Bob Weinstein, Harvey Weinstein +++ Hudba: Gabriel Yared +++ ()
Galerie (21)
Zajímavosti (29)
- Pre potreby filmu boli vyrobené dve kovové tabule s nápisom "The Dolhin Hotel, New York", rozmermi 21x17 cm a váhou niečo cez 3 kilogramy. (Raccoon.city)
- Laptop, ktorý používa Mike Enslin (John Cusack), je Dell Inspiron e1505. (Raccoon.city)
- Na rádiobudíku, ktorý bol špeciálne vyrobený pre film, ovládali číslice na diaľku a frekvencia bola nastavená na 104 FM - MHz a 100 AM - kHz. (Raccoon.city)
Reklama