Reklama

Reklama

Obsahy(1)

17 ročná stredoškoláčka Lisa (Anna Paquin) sa stane svedkom autobusovej nehody. A je presvedčená, že nehodu, pri ktorej vyprchal jeden ľudský život, nepriaznivo ovplyvnila. Pokúša sa veci napraviť a pokračovať v predošlom rytme života, lenže naráža na odpor a neúspech. Začína psychicky týrať svoje okolie, ubližovať ostatným, ale hlavne ubližovať sama sebe. Za drámou, v ktorej ružové ideály mladosti konfrontuje a deformuje dospelácka realita, je podpísaný rozbiehajúci sa tvorca Kenneth Lonergan. Spájať by ste si ho mohli s pozoruhodným celovečerným debutom NA MŇA SA MÔŽEŠ SPOĽAHNÚŤ (2000). Táto dráma mu zaručila dve oscarové nominácie plus vyhrala desiatky ďalších cien. (murakamigirl)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (101)

Raketka29 

všechny recenze uživatele

Popravdě jsem se na tento film těšila nejvíce. První půlhodina filmu nabízí zajímavý pohled na lidi pronásledované vzpomínkami na nehodu a výčitkami. Poté se však příběh přesouvá do zmatečné směsice. Dívka (excelentně zahraná Annou Paquin) obviňující muže ze zavinění nehody (ačkoli mi celou dobu v hlavě běželo, že je to vlastně její vina), dějová linie s matkou, která mi v příběhu přišla naprosto zbytečná a zcela nepochopitelná aférka s profesorem bez jakéhokoli poučení či zakončení. Kdyby pan režisér prostříhal dvouhodinový film na solidní hodinku a půl, byla by z toho pětihvězdičková podívaná. ()

Tuxedo 

všechny recenze uživatele

Již od úvodních titulků a ústředních tónů je cítit, že se na nás valí něco uhrančivého a po filmařské stránce precizního. Jako bych však sledoval pouze torzo z daleko propracovanějšího snímku, v němž není třetina scén ukončena předtím, než se v ní stačí něco odehrát a kdy není polovina filmu vyprávěna ze subjektivního pohledu hlavní hrdinky a druhá ji zase zoufale psychologicky odbývá (ač Anna Paquin hraje, seč může, jeví se tak pouze coby uřvaná hysterka). Jistě i vedlejší postavy museli mít i jiný význam. Je k neuvěření, že ač film působí vlastně ohromně sebejistě a soustředěně, střih rozbíjí celek na tisíce fragmentů a Lonergan v podstatě v průběhu filmu buďto ztratil téma nebo jej nebyl schopen nalézt a všechny ty motivy a vztahové propletence nedokázal pospojovat. Moc bych si přál, aby Director´s Cut tohle vše napravil, ale moc nadějí tomu už nedávám. 47.MFFKV ()

Reklama

Hild 

všechny recenze uživatele

Už jsem si myslela, že se tohoto filmu snad nikdy nedočkám. Margaret je tím filmem, který měl na to stát se něčím velkým a výjimečným. Nevím, jestli to skutečně dávat za vinu všem těm problémům, které tento film doprovázely při jeho vzniku, nebo to prostě jen Kenneth Lonergan neustál. První půlka je vynikající, zpočátku z jednoduché zápletky o autobusové nehodě se rozvíjí několikavrstvé drama, které se nejen zabývá osobní vinou, ale stihne se vyjádřit například i k terorismu a rasismu, nutno napsat, že naprosto nenuceně. Všechny dialogy jsou do puntíku trefné a pravdivé, Lonergan dokáže vytáhnout velkou životní pravdu i z obyčejné hádky matky a dcery, přitom vůbec nemáte pocit, že se vás snad někdo snaží poučovat, nebo že se snad film snaží moralizovat. Hlavní hrdinka není svatá, je to obyčejný člověk se vším špatným i dobrým. Škoda té druhé poloviny, kde ten střih byl velmi zvláštní, úplně chybí doznění scén a to i těch emocionálních, kde by divák potřeboval pár sekund na vstřebání, přišlo mi to, jakoby ve střižně tlačili na režiséra, že to nemůže být tak dlouhé, ale ten už nechtěl vystřihnout další scény, tak prostě raději většinu scén zvláštně osekali. Zároveň někdo může napsat, že se jedná prostě o jiný přístup a je to účel, na tuto otázku mi dá odpověď snad "Director's cut", do kterého se rozhodně někdy pustím. Jako celek má ale film mé jisté uznání, i přes svou délku mě dokázal pohltit a specifické herectví Anny Paquin buď budete nenávidět, nebo zcela obdivovat. ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Ať přemýšlím jak chci, tak nemám nic, co bych Margaret vytkla. Celý film bych asi přirovnala k rozkošaťelému stromu s mnoha tématy (vztah matky a dcery, rasismus, terorismus, první sexuální zkušenost, právní systém, svědomí atd.), ale s pouze jediným kmenem, kterým byla naprosto excelentní Anna Paquin v roli Lisy. Sledovat její vnitřní proměnu, kdy procházela obrovskou škálou protichůdných emocí i vzhledem k tomu, co se jí přihodilo, byl pro mě úžasný zážitek. Skutečně jsem nenašla žádná hluchá místa. Kamera byla vynikající od úvodních titulků se zpomalenými záběry, či těmi panoramatickými a i záběry kde neprobíhaly žádné dialogy, měly svůj význam. Skutečně vizuální pochoutka. Myšlenkově nabitý film se skvělou atmosférou s mnoha známými tvářemi, kde ale jen Anna Paquin byla královnou Margaret. A úplný závěr mě dostal do takového citového rozpoložení, že si cela určitě zaslouží vyšší ohodnocení. ()

Jhershaw 

všechny recenze uživatele

Začátek filmu, hodina, hodina a půl, je velmi dobrá. Některé scény přímo brilantní. Ovšem s postupujícím časem se z Lisy stávala nesnesitelná labilní ....., a přes to se mé subjektivní vnímání filmu nepřenese, když mi chybí identifikace s postavou. Ale dá se to vzít jako kompliment herečce, svou roli zvládla. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (2)

  • V závěrečných titulcích je uveden rok výroby 2008. Margaret se však dočkala premiéry až 30. září 2011, což bylo způsobeno sporem o konečnou délku filmu. Studio Fox Searchlight Pictures preferovalo nakonec uvedenou 150minutovou verzi, což posvětil i sám režisér Kenneth Lonergan, producent Gary Gilbert však trval na původní tříhodinové verzi. Rozhodnout musel až soud. (peetriss)
  • Hlavní domovní dveře řidiče autobusu vypadají jinak zvenku a jinak zevnitř. (vojacekr)

Související novinky

Once Upon a Time in Vary

Once Upon a Time in Vary

14.07.2012

S doznívajícími tóny pofestivalových projekcí ve vybraných pražských kinech pomalu opadá i nostalgie, se kterou jsme se mnozí před pár dny loučili s atmosférou Karlovych Varů. S filmovými prázdninami… (více)

Reklama

Reklama