Režie:
Steve BuscemiKamera:
Thomas KistHudba:
Evan LurieHrají:
Sienna Miller, Steve Buscemi, Tara Elders, Michael Buscemi, Danny Schechter, Elizabeth Bracco, James Franco, Katja Schuurman, David Schechter (více)Obsahy(1)
Hlavními hrdiny briskního konverzačního dramatu, které v roce 2007 režisérsky vysekla herecká hvězda amerického nezávislého filmu Steve Buscemi, jsou dva lidé, kteří by k sobě za normálních okolností pravděpodobně nikdy nenašli cestu. On je zatrpklý ostřílený novinář, který už si všechny kariérní vrcholy prožil, a proto nyní musí psát podřadné články o ještě podřadnějších tématech a lidech. Ona je pak mladá, půvabná a obletovaná televizní hvězdička, která sice nic nedokázala, ale i tak se může vyhřívat pod paprsky slávy. A společně mají udělat rozhovor. Jejich vztah je tedy čistě pracovní. Jenže pak se mezi ně vkradou emoce, které původně rutinní džob kardinálně promění ve slovní zápas o nadvládu a vítězství v povrchním osobním klání, kde jde místo cti spíš jen o hrdost a uraženou pýchu. A čím více během večera napětí eskaluje, tím více si obě strany začínají uvědomovat, jak slepě jeden o druhém doposud přemýšleli. V remakeu slavného nizozemského dramatu z roku 2003 Interview podle van Gogha, mimochodem též uváděného na kanále Cinemax, excelují Steve Buscemi a stále nadějnější hollywoodská star Sienna Millerová. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (307)
Buscemi je zabehnutý týpek, ktoré mu to svedčí jak pred tak za oponou a keď sa znenazdajky ocitol pri kormidlovaní jednej z troch holandských prerábok, tak som jeho angažovanie vrelo uvítal. Nutno napísať, že nesklamal, ale ani neočaril. Jeho interiérové “Interview” spĺňa niekoľko predpokladov jedného z tvorivých procesov nezávislého filmu - má ukotvený model kontinuálneho rečnenia medzi minimálne dvoma, navzájom sa ovplyvňujúcimi osobami, z 95% sa koná na vyhranenom zázemí priestraného apartmánu, inam sa nepresúva a ťažisko problému neupriamuje na tzv. temporary pleasure diskutujúcej/koketujúcej dvojice, ale na ich podvedomé pochody a pudové nuanse. Chýba mu však to zlomové - uveriteľnosť a obsahuje to škodlivé – predvídateľnosť. Nenudí pri sledovaní, ale štípe pri zamyslení. Nezúrim, zvládam, no neodpadávam. ()
Vygradovaný dialog dvou silných osobností, krutých protivníků, ktěří se klamou, hádají, nenávidí i milují, odehrávající se během jediné noci, kdy morální zábrany padnou. Během nevázaného rozhovoru notně opojeného alkoholem se z cynického novináře stane zpovídaná oběť velmi inteligentní herečky z podřadných filmů. Syrovou atmosféru snímku, který téměř neopustí jedno prostředí umocňuje ruční digitální kamera a přirozené výkony Steva Buscemiho a Sienny Miller. Vnitřní (a erotické) napětí mezi nimi by se dalo krájet, jejich výměny názorů jsou ostré jako nože. "Neexistuje rovnost. Je jen vítěz a poražený." Tento filmový zážitek ve mně rezonoval ještě dlouho a chci ho vidět ještě alespoň jednou, abych si ještě ujasnila, proč se vítěz stal vítězem a poražený poraženým. Mrazivé, zvrácené, inteligentní. ()
Neznat Interview podle van Gogha, zábavná konverzační hra bez vítěze. Takto: nápadné a málokdy nápadité odkazy k originálu, k jeho tvůrci a zemi původu (ponechání jmen postav, náklaďák s nápisem Van Gogh Movers, televizní hlasatelka jménem Donna van Dam…) jenom zbytečně upozorňují na nepůvodnost díla a neschopnost přijít s něčím stejně jednoduchým a přitom originálním. A Katja Schuurman hrála Katju Schuurman lépe než Sienna Miller (možná proto, že hrála méně). 70% Zajímavé komentáře: Visáč, mm13, Lyncha ()
Americký remake filmu Interview podle van Gogha, to nezní jak úplné terno. Mám ale rád Stevea Buscemiho a tak jsem se na jeho film těšil. Divadelní půdorys, jednota místa, času a děje, klasické konverzační drama, spíše divadelní než filmový zážitek... Jenže některé scénaristické finesy jsou tak předvídatelné, odchody Pierra z bytu Katjy nedůvěryhodné, erotické dusno až neuvěřitelné... Pierre je prototyp životem unaveného intelektuála a jeho přetahovaná s Katjou docela zajímavá, v závěru nečekaná, ale není skoro až zbytečná? Je to takové deja vu... Hra kočky s myší, přičemž dlouho se zdá, že myš je kočka a kočka zas myš. Mám konverzační dramata rád, ale na klasiku (Kočka na rozpálené plechové střeše třeba, když jsme u těch koček...) to ani zdaleka nemá... Steve Buscemi tentokrát s divákem uhrál jen plichtu... Ale to je podivný výsledek, vždyť už přímo ve filmu zazní: ,,Vždy je jen vítěz a poražený..." ()
"Rovnocennost neexistuje, je jen vítěz a poražený". Než se dozvíme, kdo bude vítěz a poražený v duelu postaršího cynického reportéra a svůdné mladé filmové hvězdičky, budeme vystaveni více než hodině svižné, zajímavé a chvílemi sexuálním napětím nabité konverzační masáže, které lze vytknout jen zdlouhavost kolem pasáže otvírání nitra vnadné blondýny. Jeden byt, jedna restaurace, jedna ulice, dva výborní herci a překvapivě břitká a zneklidňující zábava. V jednoduchosti je někdy síla. ()
Galerie (16)
Zajímavosti (8)
- Katja Schuurman se ve filmu mihne jako žena, která vystoupí z taxíku skoro na konci filmu a málem vrazí do Pierra. (don corleone)
- Hlas Katjina přítele, jenž můžeme několikrát slyšet, patří Jamesi Francovi. (Tristaver)
- Theo van Gogh, režisér původní předlohy z roku 2003, je muž na fotografii, kterou si prohlíží Pierre v apartmánu Katji. Spolu s ním je na fotce i Katja Schuurman, která hrála hlavní ženskou roli v nizozemském originálu. (don corleone)
Reklama