Režie:
Steve BuscemiKamera:
Thomas KistHudba:
Evan LurieHrají:
Sienna Miller, Steve Buscemi, Tara Elders, Michael Buscemi, Danny Schechter, Elizabeth Bracco, James Franco, Katja Schuurman, David Schechter (více)Obsahy(1)
Hlavními hrdiny briskního konverzačního dramatu, které v roce 2007 režisérsky vysekla herecká hvězda amerického nezávislého filmu Steve Buscemi, jsou dva lidé, kteří by k sobě za normálních okolností pravděpodobně nikdy nenašli cestu. On je zatrpklý ostřílený novinář, který už si všechny kariérní vrcholy prožil, a proto nyní musí psát podřadné články o ještě podřadnějších tématech a lidech. Ona je pak mladá, půvabná a obletovaná televizní hvězdička, která sice nic nedokázala, ale i tak se může vyhřívat pod paprsky slávy. A společně mají udělat rozhovor. Jejich vztah je tedy čistě pracovní. Jenže pak se mezi ně vkradou emoce, které původně rutinní džob kardinálně promění ve slovní zápas o nadvládu a vítězství v povrchním osobním klání, kde jde místo cti spíš jen o hrdost a uraženou pýchu. A čím více během večera napětí eskaluje, tím více si obě strany začínají uvědomovat, jak slepě jeden o druhém doposud přemýšleli. V remakeu slavného nizozemského dramatu z roku 2003 Interview podle van Gogha, mimochodem též uváděného na kanále Cinemax, excelují Steve Buscemi a stále nadějnější hollywoodská star Sienna Millerová. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (307)
Dost rozporuplný film. V první polovině jde o nemastnou neslanou konverzačku mezi nevyzpytatelným novinářem a na první pohled naivní herečkou, nicméně poté začíná atmosféra houstnout a dokonce mě i začalo zajímat, o čem celou dobu ti dva pořád žvaní. Problém je ale v tom, že se člověk ve všech těch emočních veletočích, šokujících vyznáních a scénáristických kličkách začíná ztrácet a po posledním "zvratu" jsem měl chuť spíše vzteky vypnout televizi, protože takový podraz na diváka nejsem ochoten jen tak odpustit. No však uvidíte... ()
Skvělé konverzační drama o střetu rozmazlené, chytré herecké hvězdičky s cynickým ne zcela úspěšným novinářem. Děj neustále balancuje mezi kamuflováním a očistným svěřováním se ve zdánlivě nastolené důvěře, kdy nejen divák, ale zřejmě ani protagonisté nikdy přesně nevědí, v jaké fázi se právě nacházejí. Postačují dva výteční herci a dvě prostředí, aby film neztrácel ani na chvilku dech a napětí, a jako bonbónek na závěr nabízí nečekanouještě pointu. ()
Everything you say can and will be used against you......Sienna jako siréna, jejímuž volání nedokáže válečnými zónami pr/ostřílený, ale v porovnání s hvězdičkou bulvárního nebe neskonale naivní reportér, odolat. Steve Buscemi se v žánru nezávislé konverzačky pustil do kalnějších vod než Linklater. Minimalismus kruté interiérové hry pobaví, ale s každou další scénou začne děsit, jak se dva neznámí lidé, kteří kromě netajeného pohrdání pociťují i zvláštní napětí, v průběhu jediného večera plavně přehoupnou za závory rozumu, morálky a společenských konvencí. Vědění znamená moc, otevírání hlubokých hrdel mělkého žurnalismu je hraní si s ohněm a svléknout se z šatů je mnohem jednodušší než svléknout se z kůže, kterou okázale nosíme na trh. 70% ()
Typický predstaviteľ amerického nezávislého filmu. Na ploche pár metrov štvorcových jedného bytu sa nás Steve Buscemi snaží presvedčiť o brilantnosti a hĺbke scenára prostredníctvom množstva kecov medzi jeho novinárom a hviezdičkou v podaní Sienny Miller. V podstate to viac menej funguje, ale nezávislá tvorba má tiež svoje klišé, dramaturgické a myšlienkové limity. ()
Buscemi je zabehnutý týpek, ktoré mu to svedčí jak pred tak za oponou a keď sa znenazdajky ocitol pri kormidlovaní jednej z troch holandských prerábok, tak som jeho angažovanie vrelo uvítal. Nutno napísať, že nesklamal, ale ani neočaril. Jeho interiérové “Interview” spĺňa niekoľko predpokladov jedného z tvorivých procesov nezávislého filmu - má ukotvený model kontinuálneho rečnenia medzi minimálne dvoma, navzájom sa ovplyvňujúcimi osobami, z 95% sa koná na vyhranenom zázemí priestraného apartmánu, inam sa nepresúva a ťažisko problému neupriamuje na tzv. temporary pleasure diskutujúcej/koketujúcej dvojice, ale na ich podvedomé pochody a pudové nuanse. Chýba mu však to zlomové - uveriteľnosť a obsahuje to škodlivé – predvídateľnosť. Nenudí pri sledovaní, ale štípe pri zamyslení. Nezúrim, zvládam, no neodpadávam. ()
Galerie (16)
Zajímavosti (8)
- Jde o první část trilogie amerických remake filmů holandského režiséra Theo van Gogha. (don corleone)
- Bratra Pierra (postava Steva Buscemi) hraje Michael Buscemi, který je skutečným bratrem Steva. (don corleone)
- Theo van Gogh, režisér původní předlohy z roku 2003, je muž na fotografii, kterou si prohlíží Pierre v apartmánu Katji. Spolu s ním je na fotce i Katja Schuurman, která hrála hlavní ženskou roli v nizozemském originálu. (don corleone)
Reklama