Reklama

Reklama

VOD (1)

Příliš bujná fantazie dvanáctileté "budoucí spisovatelky" Briony Tallisové odstartuje tragický příběh, který nenapravitelně změní osudy tří lidí. Vinou vlastní nezralosti a série nedorozumění nařkne mladého zahradníka Robbieho Turnera (James McAvoy) ze znásilnění nezletilé sestřenice. Nadaný chlapec, který původně mířil na lékařskou fakultu, končí ve vězení. Toto obvinění ale ničí život i její sestře Cecilii (Keira Knightley), která Robbieho bezhlavě milovala. Když si záhy už o něco starší Briony (Romola Garai) uvědomí, co napáchala, je už pozdě. Cecilia zavrhla celou rodinu v čele s ní a odstěhovala se do Londýna, kde se živí jako zdravotní sestra. Robbie výměnou za zkrácení trestu narukoval do armády a ve Francii se snaží zastavit postupující Němce. Briony na cestě za vykoupením nastoupí do ošetřovatelského kursu a díky utrpení, které kolem sebe dennodenně vidí, konečně dospívá. S tím souvisí i rozhodnutí postavit se svým dvěma obětem tváří v tvář a respektovat jakýkoli trest. Možná se tím očistí, možná to ale na vykoupení nebude stačit. Možná to ani nestihne, protože Londýn se připravuje na masivní bombardování. Možná všechny tři čeká úplně jiný konec. (Bontonfilm)

(více)

Videa (5)

Trailer 3

Recenze (1 284)

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Joe Wright po jednom z nejbritštějších filmů všech dob, Pýše a předsudku, opět do hlavní role obsadil Keiru Knightleyovou a Pokáním potvrzuje, že je jeden z nejlepších filmařů součastnosti, kteří nemusí být umělci - stačí být opravdu zdatnými tvůrci, kteří umí vyprávět, popř. si s vyprávěním pohrá(va)t._____ Mírné výtky by směřovaly k tomu, že přece jenom osudy postav jsou mírně předvídatelné, pokud dáváte opravdu pečlivý pozor, a jak struktura vyprávění za použití nespolehlivého vypravěče a "vracecěk, které lhaly" slouži k zakrytí jednoduchého příběhu o lásce dvou lidí, kteří nemohli být spolu... ale když ono je to tak geniálně natočené._____ Zatímco v Pýše a předsudku Joe Wright prokázal, že obrazy mohou být krásné a divák potřebuje klasické hollywoodské vyprávění s příchutí austenovské ironie a šarmu i romance, v Pokání dokazuje, že obrazy mohou zraňovat (a nejenom obrazy, ale i špatně volená slova) a v součastnosti je klasické hollywoodské vyprávění útěkem od reality. Klíčové události přiběhu, které se zprvu zdají nepodstatné, máme možnost zhlédnout z více perspektiv, vyprávění, které se zdá býti podáváno mladou a nezkušenou, žárlivou holkou s přebujelou fantazií, která viděla něco, co neměla, se z literárního pojetí překlopí v závěru bezešve do té filmové s až ohromnou sebereflexivností užitých narativních postupů: potřebujeme šťastné konce, abychom mohli uniknout od všednodenní černobílé, popř. šedé reality._____ A přestože dlouhá scéna na vojenské pláži, kdy se časový rámec rozevře, je famózní, do vyprávění moc nezapadá a epilog je k filmu dost násilně přilepen, Joea Wrighta si řadím přesto k těm nejzajímavějšim a nejlepšim narativním experimentátorům posledních let. Hned vedle Marca Forstera, jenže na rozdíl od něj netématizuje ve svých filmech smrt, ale lásku. 70% ()

M.a.t.t. 

všechny recenze uživatele

Možno trochu preceňovaný ale krásny príbeh o láske s občasnou tendenciou mierne skĺzavať do nudy. Scéna na pláži je úžasná a záver musí dojať snáď každého ale to nestačí na to, aby som tento príbeh označil ako bezchybný. Réžia, kamera, hudba na jednotku a práve tieto aktíva často zachraňujú aj menej vydarené pasáže, ako je napríklad stredná časť o hľadaní odpustenia kde sa až na onen dlhý nestrihaný záber nedeje takmer nič podstatné. Joe Wright je pritom schopný režisér a podobné veci by si mal vedieť ustrážiť. ()

Reklama

golfista 

všechny recenze uživatele

Už jsem si tak sumíroval, který film byl letos nejlepší, která režie mě nejvíc zaujala atd. A pak přijde těsně před koncem roku tohle ! ... Silný, mistrovsky budovaný příběh, skvělé herecké výkony a hlavně úžasný výkon na režisérské stoličce. Miluju, když na svou kreativitu režisér strhne pozornost tímhle způsobem, vrcholícím nezapomenutelným, pětiminutovým ! souvislým záběrem apokalypptického vojenského ležení na francouzské pláži .... Velmi silný zážitek, který si bezpochyby zopakuji i na velkém plátnu ... ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $30miliónovTržby USA $50,927,067Tržby Celosvetovo $128,457,093Tržby za predaj DVD v USA $15,209,836 //počet predaných kusov 949,666║ Takže čo tomuto filmu asi chýba najviac? Lepšie vykreslenie hlavných postáv, je to tak strašne útržkové, že takmer nevieme čo sú tí ľudia zač... Námet je fajn prešpikovaný, vizuál takmer bez chyby, hudba neopočúvaná,... ale ako celok to až na také chválospevy nie je, film nemá až takú hlbokú citovú formu akú by mohol mať a potenciál na to mal obrovský len asi sám režisér Joe Wright trošku precenil svoje schopnosti. Nominácie na ceny hercov ako James McAvoy a Keira Knightly sú irelevantne premrštené, na tom priestore čo vo filme mali nie je to až taká kompabilita výkonov. /70%/ ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Nechcem veriť, že to bola zbabelosť. Verím, že to, snáď, za určitých okolností, mohla byť láskavosť.“ Z POKÁNIA mohlo bolieť srdce, ale to by nesmelo byť nakrútené tak schválne odťažito. Podanie „obyčajného“ milostno-vojnového príbehu je príliš netradičné. Scenár kombinuje MEMENTO (spiatočne rozprávané scény) s ázijskou VOLAVKOU 3 (otravné titulky „pred šiestimi mesiacmi“, “o tri roky neskôr“ atď.). Režisér Joe Wright, ktorého prvá spolupráca s výbornou britskou herečkou Keirou Knightley dopadla na jednotku (milovaná a zbožňovaná PÝCHA A PREDSUDOK), nakrútil zvláštny film. Nejednoznačný a smutný, ktorý vás možno strhne až na druhý raz. Rovnako tak však môže byť na mieste reakcia odmietavá, pretože taký tvrdohlavý sexuálny film som dlho nevidel. Ja som si cestu k tomuto filmu hľadal dosť dlho a komplikovane, ale rapídne to vylepšuje mimoriadne krutý záver, ktorý predchádzajúce udalosti ukáže v úplne inom svetle. ()

Galerie (49)

Zajímavosti (75)

  • Využití psacího stroje coby hudebního nástroje v soundtracku nebylo vyloženě novátorské. Mohli jsme se s tím setkat již např. v Amélii z Montmartru (2001). (hippyman)
  • Miestna samospráva v Redcare udelením povolenia umožnila postaviť pódium a umiestniť vrak lode na pláž pre autenticitu. Niekoľko domov pozdĺž pobrežia bolo premaľovaných tak, aby zodpovedali dobe. Kino, ktoré už vyzeralo vhodne, malo iba na strane budovy natretú reklamu, aby sa dokončilo scénické nastavenie. Všetko bolo zrušené po ukončení natáčania a pobrežie v Redcare teraz opäť vyzerá ako obyčajné pobrežné mesto. (Pat.Ko)
  • Po príchode na pláž v Dunkerque sa Robbie (James McAvoy) dozvie o potopení Lancastriy a strate 3000 mužov. K tejto udalosti skutočne došlo o 17 dní neskôr, 17. júna 1940. (Pat.Ko)

Související novinky

Saoirse míří do Ameriky

Saoirse míří do Ameriky

06.04.2014

Saoirse Ronan patří mezi současné nejtalentovanější mladé herečky. Již ve svých třinácti letech byla nominována na Oscara za vedlejší roli ve filmu Pokání a od té doby jde z filmu do filmu. Nyní bude… (více)

Keira jede do Ruska

Keira jede do Ruska

21.11.2010

Po včerejším Lincolnovi tady máme další sázku na oscarovou jistotu. Po Pýše a předsudku a Pokání bude režisér Joe Wright (brzy uvidíme jeho akční thriller Hanna) opět spolupracovat s Keirou Knightley… (více)

Franco amputuje, Ronanová střílí

Franco amputuje, Ronanová střílí

08.01.2010

Oscaroví britští tvůrci Danny Boyle a Joe Wright obsadili hlavní role svých příštích filmů. Boyle začne v březnu natáčet drama 127 Hours, které je skutečným příběhem horolezce Arona Ralstona. Na toho… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno