Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jigsaw i jeho učednice Amanda jsou mrtví. Dva ostřílení agenti FBI, agent Strahm a agent Perez, uslyší o vraždě detektiva Kerryho a pomáhají detektivu Hoffmanovi vyřešit, co zůstalo z Jigsawovy poslední hry. Ale velitel útvaru rychlého nasazení Rigg byl sám zatažen do vražedné hry a má jen hodinu a půl na to, aby zvítězil nad řadou zvrácených a hrůzných nástrah a zachránil starého přítele i sebe před strašlivým koncem. (Filmbox)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (560)

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Nejni Jigsaw, nejni zábava. Jeho odkaz sice žije dál, ale těmihle věčnými recyklacemi už mě dokážou tvůrci akorát tak slušně nasrat. Brutalita a násilí furt funguje, ale už se to jaksi začíná všechno opakovat dokola. Nejpodařenější na tomhle díle je začátek a především konec za kterej si tahle část ještě ty 3* vyslouží, ale to co je mezi tím je plytké kopírování předchozích filmů a to jsme tady teprve v polovině série. Každopádně skalním příznivcům celé řady se to asi líbit bude ti ostatní to uvidí maximálně na nepobuřující průměr.50% ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Darren Lynn Bousman sice původně pokládal Saw 3 za svou tečku u série, nakonec se ovšem přesto vrátil i k režii čtvrtého dílu série Saw. Noví scenáristé Patrick Melton a Marcus Dunstan původně měli plán, že by Saw 4 sloužit jako prequel celé série a odehrávat se ještě před událostmi prvního dílu. Producenti série Oren Koules a Mark Burg sice myšlenka na prequel nevoněla, přesto se tato dvojice ujala nejen čtvrtého dílu, ale i scénáře k dalším třem dílům. Saw 4 tak odstartovalo novou kapitolu série, která se tentokrát musela spokojit se scenáristou původních třech dílů Leighem Whannelem pouze na pozici exkluzivního producenta a do jisté míry navedla sérii do vln, kdy už bylo všeho akorát dost.   Saw 4 sice ve finále prequelem série není, přesto v něm ovšem jsou představeny scény, které poodhalují více z minulosti Skládačkového vraha Johna Kramera. Ukáže se, že kromě rakoviny a nenávisti vůči lidem, kteří si neváží života má John ještě tak trochu jiný důvod, který odstartoval jeho řádění a i když se dá polemizovat nad tím, zda už jeho motivace nemá až příliš důvodů, tyto scény z minulosti fungují. Ještě více prokreslují Kramerův charakter, mozaika jeho minulosti najednou dává ještě větší smysl a především se skutečně ukáže, že právě nepříjemná událost v Kramerově životě ho přivedla k zásadní změně v Skládačkového vraha, kterého divák zná z předchozích tří dílů. Do Kramerova života je navíc smysluplným životem zapojena jeho vyvolená Jill v podání Betsy Russell a celkově zamrzí, že těchto scén ve filmu není víc, film skutečně není prequelem a Tobin Bell nemá jako tak trochu jiný John Kramer ve filmu více prostoru. Pár těch scén totiž naznačí, že prequel mohl obstát sám o sobě.   Hlavní zápletka se nicméně odehrává už v době, kdy jsou hry Skládačkového vraha prakticky na denním pořádku. Už samotný úvod naváže na závěr Saw 3 a naznačí, že i přes jisté zakončení na konci první trilogie se bude pokračovat. A potvrdí se to i pár minut po úvodu, kdy se naznačí, že kromě Amandy Youngové měl Kramer dost pravděpodobně ještě jednoho učedníka. O poznání fyzicky zdatnějšího. Saw 4 tak už v samotném úvodu naznačí, že hry Skládačkového vraha mohou i přes závěr předchozího dílu nadále v pořádku probíhat. Jenže právě v rámci Saw 4 je už status nastavované kaše cítit ještě o poznání silněji než v rámci druhého či třetího dílu. V rámci Saw IV se už tak trochu vaří z vody ještě o poznání více, přesto to alespoň zachraňuje Bousmanův vizuální styl, rychlé tempo a především fakt, že se se podaří přijít s minimálně zajímavou zápletkou. Jen se s ní možná nepracuje zase tak vítězně.   Hlavním hrdinou Saw IV je Daniel Rigg, který tak po předchozích dvou dílech zažil povýšení z vedlejší postavy. Právě Rigg se stává dalším terčem Skládačkového vraha. Proč vlastně? Jeho obsese s ochraňováním všech kolem! Saw 4 tak dokazuje, že dostat se na seznam Johna Kramera je prakticky velmi snadné a to i přes to, že kdyby Rigg změnil svůj přístup k životu a začal na všechny kolem sebe kašlat, na Skládačkově seznamu by pravděpodobně skončil stejně. Pravděpodobnější je tak možnost, že si Skládačkový vrah hledá výmluvy proto, aby zastavil policistu s výraznou pověstí, aby po Skládačkovém vrahovi šel. I když jde samozřejmě o pouhou teorii. Pravdou nicméně zůstává, že hlavním cílem Riggových testů je snaha ukázat mu, že prostě nemůže zachránit všechny. A v rámci děje Saw 4 dokonce přichází moment, kdy si to Rigg do jisté míry uvědomuje. Právě tato snaha o character development ovšem tak trochu selhává v závěru, přesto ovšem Lyriq Bent předvádí jako hlavní hrdina solidní práci a tak trochu nevýrazná postava dostává větší prostor. Jen je možná škoda, že ho v budoucnu nedostane ještě o poznání více.   Pochopitelně přichází další řada snah. Snaha o brutálnější pasti, rafinovanější a překvapující zvraty a přitom všem též snaha přijít s něčím tak trochu novým. Přesto už Saw 4 do jisté míry smrdí repetitivním způsobem, i když se dá snadno argumentovat nad tím, že jinak to nejspíš ani nešlo. Kromě hlavní zápletky se ovšem o poznání více sází na flashbacky, které více či méně odůvodňují zápletku všech čtyř dílů. Působí to dojmem, že si někdo na papíře uvědomil, že samotná zápletka s Riggovým testem celovečerní film prostě neutáhne a proto muselo přijít na řadu vysvětlovacích scén, které délku natáhnou. Přesto to díky tempu stejně rychle utíká, diváci se silným žaludkem u Saw IV zažijí velmi zajímavé momenty, kdy mimo jiné dojde i na pitvu a do toho nadále přichází fajn vizuál podpořený kamerou Davida A. Armstronga a mimo jiné soundtrack Charlieho Clousera nadále funguje.   Zamrzí ve finále nevyužití některých postav. Takový Donnie Wahlberg se sice vrací, z jeho Erica Matthewse ovšem už tahle série moc nevymáčkne. Zároveň přichází některé nové postavy, které si ovšem vyloženou pozornost nezaslouží (takový agent Strahm si jí získá až v následujícím díle) a v samotném závěru přijdou hned dva zvraty. Jeden z nich přitom smrdí tou vyloženou snahou o rafinovanost a ten druhý..... dost možná není zase tak pravděpodobný a naznačí, že by se i v následujících dílech dalo se sérii slušně pracovat. Jen už v samotném závěru si jde snadno říct, že nadále natahovaná hra Skládačkového vraha je natahovaná už příliš a to ani nemusí zapnout mozek a uvědomit si, že dojde na spoustu dalších dílů. Bousman přesto ve čtvrtém dílu opustil sérii se ctí (a vrátil se až o několik let později u Saw IX AKA Spirály strachu) a přenechal jí svému nástupci v relativně slušné formě...... () (méně) (více)

Reklama

kingik 

všechny recenze uživatele

Další díl série hororů se vrací ke starému zavedenému schématu smrtící hry, kterou se svými oběťmi hraje Jigsaw. I když je hlavní strůjce zla již mrtev, zanechal po sobě jeden ze svých herních plánů, který do své partie vtáhne velitele zásahové jednotky, která labyrint vyšetřuje. Smrtící mechanismus se tak samovolně dává do pohybu a žádá si krvavé fanty. Opakovaný vtip přestává být vtipem a tvůrcům to prostě nestačí a točí nesmyslně další a další pokračování, která jsou přes veškerou snahu jen nastavovanou kaší bez chuti. Nápady docházejí, a tak čtvrtý díl patří k těm nejslabším dílům z celé série. Tvůrci zpočátku zajímavé série by si měli uvědomit, že odejít včas je důstojné a je to nejlepší možné řešení pro upadající úroveň série. 40% ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Pokračujeme v krvejízdě aneb Věčný svit velmi poskvrněné mysli. Znovu se přidává na krvi, na řevu, na brutalitě a na počtu scén, kdy odvracím zrak. A poprvé mám pocit, že už je pomyslná hranice snesitelnosti překročena. Tématem je totiž tento díl až příliš podobný třetímu, Jigsaw už je mimo hru prakticky od dvojky a objevuje se pouze ve flashbacích (nutno uznat, že velmi povedených) a hlavní roli tak přebírají zaměnitelné vedlejší postavy, ke kterým jsem si za půldruhé hodiny cestu opravdu nenašel. Čestná výjimka patří vytrvalému agentu Strahmovi v sympatickém Pattersonově podání. Vidět ale jediné klady thrilleru v pár minutách a jedné postavě, to zavání budoucím průšvihem. Jinými slovy mám poprvé pocit, že další díl už vidět nechci. ()

Tom Riddle 

všechny recenze uživatele

Obsahuje spoilery ke předchozím dílům (ze čtvrtého jen náznaky)!!! Svým způsobem pro mě příjemné překvapení, ovšem jak v čem. Dostalo se mi odpovědí na (některé) otázky, které po konci trojky tížily mou zvědavou mysl, životní cesta některých nebohých skončila, pár přeživších se spolu s prímovým koncem filmu posunulo o krůček blíž ke konci té své, a já získal svůj důkaz o tom, jak velkou chybu tvůrci udělali, když nechali zemřít Kerry, Jigsawa a Amandu. Tyhle tři komplexní postavy, jediné původní z nepřekonatelného prvního dílu, byly pilíře série, její duší (ne, nejsem vadnej, jen mám rád Saw, ano, uvědomuju si, že mnozí by mezi ty dvě věci dali rovnítko, ale ne, prostě vadnej nejsem, nebo možná malinko jo). Čtyřka rozehrává "hru" bez nich, a je to zatraceně poznat. Těch pár flashbacků a záběrů na jejich mrtvá těla mi jejich faktickou absenci nevynahradí. Místo radostí a strastí těch tří sympaťáků nám tak zbývá spousta nových (umírajících) postav a taky těch pár známých (z prvního dílu nikdo) jejichž osud nebyl z předchozích dílů tak docela jasný. Smrtičky jsou brutální + superinteligentní agenti FBI jsou tupí až běda (což já nerad), ovšem pastičky důmyslné + umírači až na výjimky nesympatičtí (tzn. smrt jim přejeme... což já rád), napětí je slušné a odpovědi také, už tu ale není ta duše. P.S. po zhlédnutí pětky snižuju ze tří na dvě. Pětka je lepší, ale zase ne tolik, abych jí mohl dát čtyři, takže... ()

Galerie (45)

Zajímavosti (17)

  • Producenti si přáli, aby si Donnie Wahlberg svou roli detektiva Erica Matthewse z trojky zopakoval, ale kvůli angažování v jiných projektech to zpočátku nebylo vůbec možné. Proto s ním prvotní verze scénáře vůbec nepočítala. Jakmile ale začalo natáčení, herec si přece jen dokázal udělat čas a scenárista jeho postavu do filmu narychlo zakomponoval. (Rodriguez)
  • Film bol zakázaný v Malajzii. (Paldiny)
  • Do kin byl film zasílán pod krycím názvem Angel Fish. (Elisebah)

Související novinky

Další Nezvratný osud od tvůrců Saw?

Další Nezvratný osud od tvůrců Saw?

14.01.2019

Studio New Line se rozhodlo oživit svoji brutální hororovou sérii Nezvratný osud, najalo přitom scenáristy posledních několika Saw Patricka Meltona a Marcuse Dunstana. Předchozích pět snímků… (více)

Nemrtvý, kam se podíváš

Nemrtvý, kam se podíváš

08.10.2008

Chodící shnilotiny jsou pořád v kurzu. Máme pro vás tři projekty, které se zombíky jen hemží. Táta Romero chystá další mozkově-střevní hostinu, Woody Harrelson se musí probojovat skrz Zombieland a 28… (více)

Leprechaun se možná vrátí

Leprechaun se možná vrátí

15.08.2008

Všechny hororové ikony jsou už rozebrané a buď už jsou jejich remaky na světě, nebo se velmi brzy objeví. Hollywood je však stále línější a línější vymýšlet něco nového, takže přišla řada i na ty… (více)

Co se kde šustne

Co se kde šustne

21.02.2007

Ghost Rider láme v USA rekordy. Byl uveden v 3619 kinech a za pouhé 4 dny již stihl vydělat 51,5 miliónů dolarů. Tím hravě překonal dosavadní rekord v nejvyšším výdělku za sváteční víkend, který… (více)

Reklama

Reklama