Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Parta mladých filmařů natáčí nízkorozpočtový hororový film. Je již pozdě večer, a tak štáb i herci začínají být unavení. Zaručeně je však probudí zpráva z rádia o tom, že mrtví nezůstávají mrtvými. Někteří skeptičtí herci však těmto nesmyslům nevěří, a tak se unavení vydávají domů. Štáb pro dnešek ukončí natáčení a vydá se také zpět do civilizace. Filmaři zjistí, že je situace vážná až tehdy, když je na silnici překvapí šerif. Ten však není mrtvý ani živý. Tímto Deník mrtvých začíná... (jamesjimbo)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (462)

tron 

všechny recenze uživatele

„Stojíme za spásu? Povedzte mi.“ Odložme nabok obdiv k majstrovi Romerovi za to, že niekoľko desaťročí nakrúca jeden príbeh vždy inak a skonštatujme, že jeho za dvadsať dní nakrútený DENNÍK MŔTVYCH je hororové veľdielo s presahom, ktoré ponúka filozofické a pritom hlboko ľudské, mrazivo triezve a dôstojne zrelé videnie sveta a nás v ňom. Romero v plnej sile šokuje drastickými nápadmi a tesá do skaly hororovej kinematografie jednu ťažkú scénu za druhou. „Zatvorte dvere.“ Viac na mojom ex-blogu: http://ivokucera.blog.sme.sk/c/185175/Dennik-mrtvych-100.html ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Tak i Romero se chtel prizivit na novym trendu natacet film jakoby amaterskou kamerou a totalne to zkurvil. Pribeh neprinasi nic novyho, ale coz o to, to jsem ani necekal, problem je, ze je celej pribeh fakt o hovne. Hodinu a pul se chce parta stredne nesympatickejch studentu a nalitej profesor (jedinej sympatak, protoze nemele, ale jedna) dostat domu a furt jen melou a melou a melou. Film nema absolutne zadnou atmosferu, neni tu ani jedna lekacka, brutalni sceny se vetsinou omezujou na strileni do hlavy a ani toho tu moc neni a celej pribeh jde v podstate od nikud nikam. A kdyz pominu nelogicnosti v pribehu, porad tu jeste zbyde naprosto zmrvena kamera. Jednak to v podstate ani jako amaterskej zaznam nevypada, jakmile Romero potrebuje, aby nekdo neco rek nebo zabral, najednou se vzdy zazracne objevi nekdo, kdo to muze natocit a proste tomu clovek neveri, ze to vse nataci jen nakej student, ani na chvily to nepusobi autenticky a zatimco v jinejch filmech podobna kamera dokaze dobre navodit atmosferu, tady clovek akorat krouti hlavou, jesli to skutecne Romero myslel vazne, o cemz jsem navic misty docela silne pochyboval, protoze film se mistama, nejspis neumyslne, zvrhava v parodii. Navic je do filmu namontovana hudba s dost trapnym vysvetlenim. Ale i tu kameru bych prekous, ale proste hodinu a pul poslouchat trapny, nezajimavy, pripadne nudny kecy pronaseny topornejma hercema fakt neslo vydrzet. ()

Reklama

2-Xtreme 

všechny recenze uživatele

No a teraz sem hodím jeden triezvejší pohľad na Diary of the Dead a starého Romera samotného. Prvá vec, ktorú musím spomenúť je, že Diary je lepším filmom než Romerov posledný počin Land of the Dead(40%). Georgeho mám rád a uznávam ho už len pretože, že vytvoril nesmrteľný súbžáner hororou. Ale to čo predvádza v posledných dvoch-troch rokoch je len pokus o zaradenie sa do moderného zombie subžánru a nie žiadne vracanie sa k pravému oldie zombie žánru či nebodaj prepisovanie histórie a posúvanie zombie žáner vyššie. Diary je pozerateľný film, ktorý ničím nevyniká ba naopak má viacej záporov než kladov. To, že je film natočený ručnou kamerou by malo diváka ešte viacej pritiahnuť do deju. Ale to, že sa do filmu vloží hudba(aby bol film čo najviac podobný filmu) kazí dobrý dojem. A samozrejme veľkou chybou bolo, neodohrávanie sa filmu na živo. To, že bol postavami nakrútený film, zostrihaný, obohatený o hudbu a natáčaný dvoma kamerami(plus to, že tam boli použité zábery z bezpečnostných kamier je dobrá blbost!) uberá filmu akúkoľvek snahu o autentickosť. Stačí sa pozrieť na španielsky [REC] a na toto. Veď film natáčaný ručnou kamerou má byt hlavne o tom, že je neuveriteľne autentický a reálny, čo Diary vôbec nie je. Herecké výkony pri hororoch ignorujem, ale tu boli ako inak hrozné + zase som pri tej autentickosti, postavy sa chovali ako v obyčajnom filme, nie ako v reálnom živote(a že to mal byt reálny život). Romero asi nechcel aby jeho film bol "holý" a tak ho okorenil hudbou, bol zostrihaný atd., veď som to už spomínal ale aj taký [REC] je viacej filmovejší než Diary. Nebudem sa ďalej rozpisovať, pretože mi o to tento film nestojí :) PS: Zasmial som sa na dvoch veciach. Prvá: záverečná scéna, so zombie girl zavesenou na strom vlasmi a následné vystrelenie útočníka. A druhá vec je: Romero podal prostredníctvom hl. postáv vetu "dúfam, že vás film vydesí" :D akože LOL. Priemer 60%(možno kedy bol film natočený o 5 rokov skorej dám o 10% viacej, možno :)) Celá recenzia: TU ()

castor 

všechny recenze uživatele

Nevím, nevím.. Dialogy mají mnohdy až absurdní ráz, atmosféra prakticky žádná, chování postav je s ohledem k situacím minimálně bizardní. Rozhodně jsem se k nim nikterak nedostal, bylo mi jedno, ve kterém pořadí budou odpadat. Newyorský rodák George Andrew Romero si nedávno našel čerstvou generaci svých uctívačů (i díky remaku Dawn of the Dead svého klasického zombie hororu od Zacka Snydera) a přesně vím o pár známých, kteří se nad tímhle budou tetelit blahem. Diváci masakrózních „hororů“ ale musí být zklamáni. Hrdinové (banda nesympatických studentů) nebudou čelit pouze dotírajícím nemrtvým, ale i pochybnostem o budoucnosti lidské rasy. Nervní kamera měla dodat na působivosti, dnes dost četné využívání (Cloverfield) se ale u mě míjelo účinkem, navíc celá hra na realitu se kapánek tře se zdravým rozumem. Zajímavé jsou přesto otázky, kladené k zaoceánské paranoii v otázce vzrůstajícího vlivu médií. Tady bych mohl vyprávět.. Jednotlivé mordy, oddělující nenapínavou dějovou linku, jsou víceméně nenápadité, bez jiskry, i když tu a tam okořeněné vtipnou tečkou (hluchý amenita nejprve s dynamitem, následně s kosou). Filmoví velikáni Stephen King, Quentin Tarantino nebo Guillermo del Toro jsou navíc využiti pouze hlasově!! ** až ***, tak si vyberte!! Zklamání to jest rozhodně!! ()

Fr 

všechny recenze uživatele

Udělali jsme film, aby se lidé jako vy dozvěděli pravdu…. Ach ty dokumenty. S úvodními keci mám stejný problém jako v Monstru. Když ovšem přijdou na to, že jim Bůh změnil pravidla, začíná to být zajímavější, tolik se nekecá a mrtvých zombíků přibývá. Filozofické memento, zda stojíme za záchranu, mne ovšem nechává klidným. George A. Romero si ze zombíky rozumí. O tom není pochyb. Teď jim dal i nový háv, protože změna je život. Teda, jak pro koho… ()

Galerie (39)

Zajímavosti (12)

  • Eliot (Joe Dinicol) má ve filmu zbraň Mossberg 590 ráže 12 Gauge. (dc125)
  • Dokument uvnitř filmu se nazývá "The Death of Death". To je také název čtyřdílné minisérie od stejného režiséra. (Musak)

Související novinky

Nemrtvý, kam se podíváš

Nemrtvý, kam se podíváš

08.10.2008

Chodící shnilotiny jsou pořád v kurzu. Máme pro vás tři projekty, které se zombíky jen hemží. Táta Romero chystá další mozkově-střevní hostinu, Woody Harrelson se musí probojovat skrz Zombieland a 28… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno