Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Zkušená žurnalistka se rozhodne ukončit svou profesi novinářky. Do práce se ale vrací, aby ještě napsala poslední příběh o sériovém vrahovi. Hlavní postava jejího příběhu ale nečekaně utíká z kliniky a ukrývá se v téměř liduprázdné vesnici. Reportérka se vydává za utečencem a střety s podivnými obyvateli vesnice se stávají bojem o přežití. (IDžOR)

(více)

Recenze (11)

JASON_X 

všechny recenze uživatele

Lahůdka pro všechny milovníky bizarních šíleností... tedy "bizarních šíleností" z našeho úhlu pohledu, z ruského úhlu pohledu jde bezpochyby o standardní novoruský akční thriller. Žesť je o něco normálnější (realističtější), než jiný ruský kousek Mečenosec ze stejného roku, ale kdo nemá v oblibě jinou filmovou řeč než euroamerickou, asi ho moc pohledným a přitažlivým neshledá. Já si ho ovšem užil naprosto skvěle, už dvakrát. Největší vadu na jeho kráse spatřuju v hlavní ženské herečce - taková divná nevýrazná buchta, která od produkce před filmováním dostala permici do solárka, a která se chová nafrfňaně jak francouzská filmová hvězda... No ale jak znám ruský (ne)vkus, bude možná na východ od Karpat platit za sex symbol. ()

Teardown 

všechny recenze uživatele

Rusové značně přitlačili na pilu a je to kurňa znát. Konečně využili ty obrovské možnosti, které se jim přímo nabízejí a mohou je tak v hororu nádherně vyzdvihnout ve svůj prospěch. Ač stokráte ohrané téma brutálního psychopata, v jehož stopách jde mladá novinářka s ostříleným poldou, tak zcela jistě z řady vyčnívající záležitost díky netradičnímu prostředí "pohostinné" východní krajiny. Labilní zabiják se totiž ukrývá v bohem zapomenuté vesnici zdecimované sovětským režimem, ve které není zrovna dvakrát bezpečno. Místní osazenstvo netvoří totiž nikdo jiný než banda nasilníků, vrahů a jiných bizardních existencí. Území nikoho, kde pojem, jako zákon a právo, dávno ztratilo svůj význam. I přes svoji délku je stále na co se dívat. Totiž spleť nejen hororového, ale i mysteriozního tématu, doplněného kriminální zápletkou, sahající až do politického spektra, dalo filmu tuze hezký kabátek. Samozřejmě hluchá místa se najdou, to nepopírám, ale oproti jiným ruským hororům, je Zhest opravdu nadprůměrná záležitost. Už jen ta vesnice měla skvělý hororový náboj. Takový obydlený Černobyl. U mě spokojenost. ()

Reklama

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

Jo, takhle přesně vypadá režijní debut. Niemand se snažil dát do filmu co nejvíce a nebyl schopen třídit a vyhazovat scény, které ne že by nebyly špatné, ale zbytečně film natahovaly. Začátek se mi strašně líbil. Ten vyprávěcí styl, práce s kamerou, stopy nápaditosti, jednotlivé postavy, v čele s hlavní hrdinkou Marinou, která je pohotová, navzdory tomu, že z ní jde neustále cítit jakási vnitřní nevyrovnanost, respektive hluboký vnitřní přerod, jakési uvědomění stávající situace jejího místa v životě a vyrovnávání se s tím, nebo jinak řečeno, postupné přijímání zjištěných faktů a rozhodování zda je přijmou, nebo ne, je sebevědomá, cílevědomá, ví jak a čeho dosáhnout a jde si za tím. I když to na ní není moc vidět, neustále přemýšlí a je jaksi pořád o krok napřed. Marina není sympatická na první pohled, ale v přirozeném hereckém podání Yeleny Babenko, si mě postupně získala. Pokud to vypadalo a celkem solidní krimithriller, nebylo proč být nespokojen. Jenže pak do děje nastoupila opuštěná osada a film přestal vědět, čím chce být a začal se plácat z jednoho žánru do druhého, aniž by ale z některého využil to nejpodstatnější. Zhest rozhodně ale není horrorem, jeden chlápek probodnutý vidlema a závěrečný psychedelický monolog film horrorem neudělá. Krimi thriller, ano, drsný krimi thriller, taky ano, ale horrorového v něm není nic. Ve střední části děj až moc ustupuje morálně humanisticko filosofickým rozpravám o vítězství lásky nad vším okolním zlem, o její síle v dobré i zlém soužití a nerozlučitelnosti existence poesie s lidským osudem a dobrem [„To jsem si myslel, že poezie je mrtvá.“ „To taky je.“ „Nesmíte připouštět tu pravdu. Znáte poezii, vzpomínáte si na ni. A nezáleží, jak moc se snažíte, nezbavíte se jí. To se stává jen v pohádkách. Tam, kde srdce ochladne, vzpomínky zešednou. (…) Jestli máme pořád poezii, znamená to, že nejsme v pekle.“ „A jak jste to poznal?“ „V pekle nikdo poezii nezná.“ „Právě naopak. Tam ji zná každý.“] nebo strastiplném osudu lidského druhu [„To jsem si do nedávna taky myslel. Pak jsem došel k tomu, že už v pekle jsme. Mučíme jeden druhého s nestoudnou lítostí. A lidé nechápou, že to je náš trest.“ „To nedává smysl. Nejsou to lidé, kteří jsou trestáni, jsou to duše. A duše nejsou schopny mučení. To démoni nás mučí. Nejsme v pekle... jsme v prdeli. A to je trochu lepší.“] Ony ty scény nejsou samy o sobě nějak banální nebo nesmyslné, obě jsou silně pozitivní a mají hodně povzbudivý efekt, jsou jako zářivé světlo někde za tou hromadou hnusného balastu, který nás obklopuje. Mají také silně kontrastní nádech – ve všem tom zlu a beznaději, v němž se podstatná část filmu odehrává, ukazuje nesmazatelné známky lidství a jeho dobra. V kontextu s hlavní dějovou zápletkou a příběhem samotným však působí nadbytečně a film zbytečně prodlužují. Občas mě dokonce napadlo, jestli zrovna tyhle scény nejsou tím hlavním, proč byl film natočen a jeho hlavní linie je hlavní jen zdánlivě a funguje pouze jako nosný trup právě tomuto poselství. Čemuž by možná odpovídal i dost divný závěr, který je v podstatě bez obsahu (nebo ho má, ale jen nad ním tak nějak pokrčíte rameny, protože to je běžná věc). Kdybych to měl shrnout do jedné věty - je to dobře natočená ne moc dobrá věc. Neimand by se měl naučit trochu prosívat co natočil, nedávat do filmu všechno, co ho napadne a pak z něj bude i docela dobrý filmař. Jako debut Zhest obstojí, ovšem pouze jako debut a s vědomím tohoto jeho statutu. 2.5* () (méně) (více)

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Premiéru v režisérském křesle si Neimand určitě užil a přestože mu nemůžu upřít snahu přinést do ruských hororových vod nový vítr, tak se mu to moc nepovedlo. Tím myslím hlavně fakt, že jak to všechno slibně začalo, tak v průběhu filmu se hororová podstata úplně vytratila a my tak sledovali jakousi variaci směsice kriminálky a thrilleru. Když jsem si tak zběžně přečetl obsah filmu, těšil jsem se na další příběh o masovém (sériovém) vrahovi, jehož zápletka navíc bude okořeněna o bandu buranů v polorozpadlé vesnici, kterým bude hlavní hrdinka vystavena na pospas. Místo toho následovala jakási psycho podívaná (především díky způsobu – práci kameramana a střihače) v první polovině a ruský „Terminátor“ tu byl naprosto k hovnu. Ta druhá polovina už lehce ztratila šmrnc a začala nudit…(více na mém blogu) ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

Ruský (čti bizarní) thriller o statečné novinářce, pronásledující uprchlého masového vraha, aby skončila v jedné ne tak úplně opuštěné vesnici, plné hodně divných existencí (spíš vraždících psychopatů). Scénář nestojí za moc, tempo kolísá, ale pár scén se skutečně povedlo a režisérovi jeho snahu stát se druhým Bayem věříte. ()

Galerie (20)

Reklama

Reklama