Režie:
David SladeKamera:
Jo WillemsHudba:
Brian ReitzellHrají:
Josh Hartnett, Melissa George, Danny Huston, Ben Foster, Mark Boone Junior, Mark Rendall, Amber Sainsbury, Manu Bennett, Joel Tobeck, Elizabeth Hawthorne (více)Obsahy(2)
Každý rok se město na severu Aljašky na měsíc ponoří do tmy. Letošní zima však přinese i smrt.. Místní obyvatelé nemůžou zastavit to, co přichází. Krvežízniví upíři se vydávají na šílenou žranici. Je to svět, o němž dosud jen snili. Jenom dva lidé stojí mezi hladovými vetřelci a těmi, kdo přežili první krvavý útok. Šerif Eben (Josh Hartnett) a jeho žena Stella (Melissa George) bojují, aby mohli zase spatřit denní světlo. Dokážou městečko zachránit nebo se setmí navždy? (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (1 087)
David Slade možná umí točit, ale tahle vyvražďovačka mi rozhodně nepřišla ničím nadprůměrná. Umírání bezejmených postav je nuda a upíři mluvící divnou řečí mě vůbec nebrali. Ani ten Josh se sekerou to nijak nezachránil i přesto, že jsem ho po Slevinovi vzal na milost. Snad si u mě Slade vybojuje ostruhy příště. ()
Tohle se tu dlouho nestalo. ,,ONI“ přicházejí…. Určitě krvavější než jsem čekal, ale nijak kýčovité. V morbidních akcích sice není nic objevného, ale přesto je to zajímavé. Jinej (lepší) horor, než jsou normálně k vidění. Na Aljašce je krásná zima a sekera neslouží jen k porážení stromů. Nemají na tom zásluhu herci (přitom J.Harnetta mám rád), ani nevím, jestli je zde hudební doprovod, ale párkrát jsem se pěkně lekl! A to se mi dlouho nestalo ! ()
Rok 2006 měl nekompromisní řezničinu Hory mají oči, což byl nejvydařenějši hororový remake a nejlepši horor toho roku, 30 dní dlouhá noc je nejlépe uchopenou adaptací comicsu za poslední roky a nejlepšim hororem roku 2007. (Aniž by obsahovala jakýkoliv sociálně-politicko-kritický osten, stačí metažanrová podívaná par excellence). Rodriguez, Snyder a Satrapiové by se povinně měli podívat, jak se adaptuje comics do filmové podoby, přičemž se zachová jeho look a přeloži se jedna řeč (komiksová) do té druhé (filmové) a dynamika a drajv se neztratí, navíc všechny odchylky od comicsu jsou k dobru věci a děj i postavy v něm dělají plastičnějšim(i). Chce to přitom jenom tak málo: trochu saturovat barvy, začit ustavujícím velkým celkem, poté prostřihnout na pečlivě komponovaný záběr s chytrým rámováním a dle comicsového políčka rozestavenou postavou a dát kameře volnost a hybnost, nechat ji propojit dvě políčka do jednoho promyšlenou jízdou. _____ S čistým svědomím můžu řict, že takhle povedená upířina tady nebyla od Near Dark, upířina, která si je vědoma svého předobrazu a silně z něj těží v budování heterosexuálního vztahu hlavní dvojice, jenž je obrácen na ruby, a takhle atmosferická a nekompromisní podívaná tady nebyla od Mlhy. Co sejde na tom, že dialogy jsou horši a plné klišé, když je pronášejí herci, kterým to - a překvapivě včetně zarosteného Harttneta - věřim a co na tom, že ty přechody mezi jednotlivými dny ubírají filmu na efektivitě, když hororů, v nichž patnáctiletí kluci sekají o dobrou polovinu let mladšim holčičkám hlavu sekyrou, je tak zatraceně málo... ()
Slade má talent. To jsem sice věděl už po Hard Candy, kde jsem se přesvědčil o tom, že příběh o dvou lidech v jednom bytě může být lepší než kdejaký akční spektákl, ale teď jsem navíc přesvědčen, že to tenhle kluk někam dotáhne. Tohle už není nezávislárna jako Brno, tohle je hit, s kterým může Slade konečně pořádně prorazit. Akční scény jsou brutální, krvavé a přitom filmařsky líbezné jako marmeládové koláčky. Hartnett je cool jako ještě nikdy, Foster otravný jako vždycky a Melisa George sexy, až je mi divné, jak může být Aljaška v její přítomnosti pokrytá bílým přelivem. ()
Povedený horor s mrazivou atmosférou (doslova), akorát mi někdy vadila moc zběsilá kamera + že to nebylo větší maso + o něco povedenější upíří vzhled + aby ty upíři byli spíš nekomunikativní, prostě ideální by se mi zdálo něco mezi zombie a upírem, vlastně proč ne rovnou zombíci. Chápu že bylo asi nutné držet se komiksové adaptace, když už to tak je, osobně jsem jí nečetl a tak s ní nemám srovnání. Josh Hartnett dobrý, teda možná až s vousama:), a jinak ostatní herci až na jednoho tlustýho upírobijce dost nevýrazní. Ale jo, spokojenost. ()
Galerie (52)
Photo © Columbia Pictures
Zajímavosti (22)
- Upíři tentokrát vysáli z amerických diváků celkem 39,6 milionu dolarů. Celosvětové tržby pak byly 75,5 mil. (NIRO)
- Ke konci filmu, kdy se téměř všichni přeživší nacházejí v továrně, skončí v drtičce i holohlavý upír s drakem na hlavě. V závěrečném boji ho však můžeme znovu spatřit. (dan.pacino)
- V závěru filmu, kdy jde Eben (Josh Hartnett) do továrny, rozepíná si bundu oběma rukama. V předchozím i následujícím záběru má však v jedné ruce sekyru. (dan.pacino)
Reklama