Režie:
David AyerKamera:
Gabriel BeristainHudba:
Graeme RevellHrají:
Keanu Reeves, Forest Whitaker, Hugh Laurie, Chris Evans, Cedric the Entertainer, Jay Mohr, Terry Crews, Naomie Harris, Common, The Game, Martha Higareda (více)VOD (6)
Obsahy(2)
Tom Ludlow, detektiv mravnostního oddělení, dopadne korejské pedofily a osvobodí unesené nezletilé dívky. Díky tomu je jeho šéf Wander povýšen, což kapitán pro vnitřní záležitosti policie James Biggs nenese dobře. Okamžitě se pouští do vyšetřování Tomova zásahu. Vypadá to, že Biggse na Toma poslal jeho bývalý parťák Washington, s kterým se Tom rozešel ve zlém. Šéf Wander však za Tomem stojí, je rozhodnutý ho z maléru dostat. Tom ale nejedná pokaždé jen tak, jak nařizují předpisy, umí své pozice zneužít a v tom je problém. Tom si to chce s Washingtonem vyříkat, proto ho sleduje. Muž vstoupí do obchodu, jenže ten zrovna v tu chvíli přepadnou dva ozbrojení muži. Tom se snaží Washingtona přesvědčit, že hrozí nebezpečí, ale ten si myslí, že ho chce Tom zabít. Nastane pravá řež a Washington je při nastalé přestřelce zabit. Na první pohled to na všechny působí jako vyřizování osobních účtů a bohužel to tak vypadá i podle záběrů z bezpečnostních kamer. Šéf chce celou záležitost zamést pod stůl a poradí Tomovi, aby záznam ukradl. Problém se díky tomu sice podaří vyžehlit, nicméně Tom je pro jistotu uklizen na administrativní oddělení stížností... (TV Nova)
(více)Videa (3)
Recenze (745)
Ayer už hneď v úvode sníma západy/východy slnka Mesta anjelov a mrakodrapy Downtownu s podobnou chuťou a gráciou ako Friedkin v jednom jedinečnom Žiť a zomrieť v L.A., a kriminálne živly tohto mesta spôsobom jemu vlastným, typickým pre jeho tvorbu, s láskou, obľubou, záujmom a znalosťou. Dielo Street Kings relatívne stojí v malom tieni za zvyškom jeho počinov, nie však kvôli svojej nekvalite, ale ich kvalite. Ayer je priekopníkom a vedúcim týchto anjelských skorumpovaných fízlačín, gangsterčín, drsných charakterov drsného mesta, v minulej dekáde, v tomto tisícročí, čo táto snímka a zvyšok identicky tematicky ladenej tvorby potvrdzuje. Podlosť, klam, lesť, opozitum lojality a špina à la Training Day. A hoci má od neho na pár blokov ďaleko, žezlo, respektíve štafetu, drží naozaj obstojne... (14.2.2015) (6.5.2018) (15.11.2021) --- "You got eyes like apostrophes, you dress white, talk black and drive Jew. So, how am I supposed to know what kind of zipper head, dog-munching dink you are if you don't?" ()
"Jsme policie. Můžem si dělat, co sakra chceme. Nesejde na tom, co se opravdu stalo, ale jak to sepíšem." - "A co pravda?" - "Co s ní?" L.A. Přísně tajné se potkává s Training Day. Ellroyova předloha v Ayerově režii rovná se scenáristicky i režijně nepřekvapivý, ale krásně plnotučný žánrový kousek (za směšných 20 mega) ze současného L.A. o zkorumpovaných fízlech s vlastní morálkou i způsobem nastolovaní spravedlnosti/řešení případů. S výborným Reevesem v roli poldy, co rád střílí lumpy. ()
"I kdybych rozlišoval, jestli jsou darebáci černí, žlutí, nebo hnědí, stejně bych je zastřelil. Kdyby byli bílí, tak bych je odvezl domů a proč? Protože jsem rasista." Tak tomu říkám názor, se kterým se dá pouze souhlasit ... tedy když jste bílý detektiv a práce vám už trošku leze na mozek. Mě tedy detektiv Ludlow svým neskrývaným rasismem zaujal a taky mě zaujalo, kterak si jeho oddělení samo pere špinavé prádlo. Jinak to bylo jen zobrazení toho, kterak prorůstá organizovaný zločin do řad policie. A to je stejné v Los Angeles, v Londýně i v Plzni a mě už to moc nebaví. ()
Špinavé, noční ulice, gangsteři všech "barev" a ražení, kapsy plné drog, ruce plné zbraní a byty plné bílého masa, nadto jeden zkorumpovaný chlastající policista a atmoséfra je na světě. Keanu Reeves bere zákon do svých rukou a v duchu neo-noiru odhaluje, jak je v jeho čtvrti obtížné rozlišit policajta od mafiána (doslova). Nic moc originálního, první polovina dokonce zavání béčkovitostí, ale pak se to zkomplikuje, zahustí a žánrová klišé se alespoň z menší části zahalí pod roušku slušné kriminálky. Děj je sice samozřejmě smyšlený, ale v něčem se do černého přeci jen trefuje - řada policistů svého postavení zneužívá a je takřka nemožné jim to dokázat. Původně zde byly slabé 4*, ale s odstupem přehodnocuji na silné 3, přeci jen na tomto filmu není nic světoborného. 7/10 ()
Ještě při psaní váhám nad 3 nebo 4 *. Na jednu stranu tu není žádná inovace, co se týče příběhu, ani nic, co byste vyloženě nečekali (pokud máte již něco zkouknuto, tak vás ani závěr nepřekvapí). Na druhou stranu nemůžu než vyzdvihnout většinu herců.. Hugh Laurie byl správnej hajzl, SPOILER! než se vyjevilo (na konci), jak se věci mají. KONEC SPOILERU. Keanu Reeves hrál standardně dobře, Forest byl skvělý. Takže převážně kvůli hercům dávám 4 *. ()
Galerie (20)
Zajímavosti (20)
- Scéna z policajnej kúpeľni sa v skutočnosti natáčala v štúdiách Fox. Na pisoároch je možné vidieť štítok "Do Not Use" ("Nepoužívať"). (Real Tom Hardy)
- První verzi scénáře napsal (pod názvem "The Nightwatch Man") spisovatel James Ellroy, mj. autor knižní předloh k filmům jako L. A. - Přísně tajné (1997) nebo Černá Dahlia (2006). Ellroy má se zločinem vlastní zkušenost: v roce 1958, když mu bylo deset, byla jeho matka znásilněna a zavražděna. Ellroy v roce 1996 napsal své memoáry "My Dark Places." (Rodriguez)
- Postava Grace (Martha Higareda) pôvodne nemala byť sestrička, ale reportérka. (Real Tom Hardy)
Reklama