Režie:
David AyerKamera:
Gabriel BeristainHudba:
Graeme RevellHrají:
Keanu Reeves, Forest Whitaker, Hugh Laurie, Chris Evans, Cedric the Entertainer, Jay Mohr, Terry Crews, Naomie Harris, Common, The Game, Martha Higareda (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Tom Ludlow, detektiv mravnostního oddělení, dopadne korejské pedofily a osvobodí unesené nezletilé dívky. Díky tomu je jeho šéf Wander povýšen, což kapitán pro vnitřní záležitosti policie James Biggs nenese dobře. Okamžitě se pouští do vyšetřování Tomova zásahu. Vypadá to, že Biggse na Toma poslal jeho bývalý parťák Washington, s kterým se Tom rozešel ve zlém. Šéf Wander však za Tomem stojí, je rozhodnutý ho z maléru dostat. Tom ale nejedná pokaždé jen tak, jak nařizují předpisy, umí své pozice zneužít a v tom je problém. Tom si to chce s Washingtonem vyříkat, proto ho sleduje. Muž vstoupí do obchodu, jenže ten zrovna v tu chvíli přepadnou dva ozbrojení muži. Tom se snaží Washingtona přesvědčit, že hrozí nebezpečí, ale ten si myslí, že ho chce Tom zabít. Nastane pravá řež a Washington je při nastalé přestřelce zabit. Na první pohled to na všechny působí jako vyřizování osobních účtů a bohužel to tak vypadá i podle záběrů z bezpečnostních kamer. Šéf chce celou záležitost zamést pod stůl a poradí Tomovi, aby záznam ukradl. Problém se díky tomu sice podaří vyžehlit, nicméně Tom je pro jistotu uklizen na administrativní oddělení stížností... (TV Nova)
(více)Videa (3)
Recenze (745)
Koukám, že David Ayer na začátku svý režisérský kariéry natočil 3 filmy na stejný téma. A ani jeden z těch filmů mě moc nenadchnul. Tohle je další z řady filmů o zkorumpovanejch policajtech, kterejch se natočily už mraky. Nepřináší to nic novýho, nic originálního, nic překvapivýho. Asi je tohle téma prostě už úplně vyčerpaný. 50% ()
Pribeh s ocakavatelnym vyvojom, stylovo nielen stylom podany. Na moralku sa v tomto drsnom, nekompromisnom a spinavom svete nehra, resp. i slabe naznaky su nakoniec udupane a pokracuje sa dalej, kde bola snaha z cesty odbocit. Forrest Whitaker ma nastastie po zbabranej postave vo Vantage Point znova moznost na vacsie rozpatie svojich hereckych moznosti a nalezite toho vyuziva. Farebne tonovanie zahalene hlavne do odtienov zeleno-sede s cervenou krvou zintenzivnuje marazmus pribehu i prostredia. V ramci zanru nic prevratne, ovsem presvecivo podane, s jednym vyborne natocenym zaberom (Keanu a jeho strelba nad chladnickou), ktory si budem este dlho pamatat. 7-8/10. ()
Ayer už hneď v úvode sníma západy/východy slnka Mesta anjelov a mrakodrapy Downtownu s podobnou chuťou a gráciou ako Friedkin v jednom jedinečnom Žiť a zomrieť v L.A., a kriminálne živly tohto mesta spôsobom jemu vlastným, typickým pre jeho tvorbu, s láskou, obľubou, záujmom a znalosťou. Dielo Street Kings relatívne stojí v malom tieni za zvyškom jeho počinov, nie však kvôli svojej nekvalite, ale ich kvalite. Ayer je priekopníkom a vedúcim týchto anjelských skorumpovaných fízlačín, gangsterčín, drsných charakterov drsného mesta, v minulej dekáde, v tomto tisícročí, čo táto snímka a zvyšok identicky tematicky ladenej tvorby potvrdzuje. Podlosť, klam, lesť, opozitum lojality a špina à la Training Day. A hoci má od neho na pár blokov ďaleko, žezlo, respektíve štafetu, drží naozaj obstojne... (14.2.2015) (6.5.2018) (15.11.2021) --- "You got eyes like apostrophes, you dress white, talk black and drive Jew. So, how am I supposed to know what kind of zipper head, dog-munching dink you are if you don't?" ()
Ayer je späť! I keď mnohých svojím predchádzajúcim filmom nesklamal, mňa áno, ale teraz mi to všetko vrátil aj s úrokmi. Pekelne nabrúsená mašina, ktorá silne konkuruje všetkým filmom o skorumpovaných ochrancoch zákona. Scenár z drsného života policajtov je skvelo napísaný, jeden zvrat strieda druhý a potom sa to všetko ešte raz zvrtne úplne naopak, ale stále to má svoju ucelenú rovinu a príbeh (silného scenáristického komba Wimmer-Ellroy) Ayer drží pevne v rukách. Navyše Keanu je neskutočne pri chuti a vidno, že si svoju postavu užíva, akoby po nej túžil už odmala a teraz sa mu splnil detský sen. Ayer teda takmer pokoril svoj slávny 'Training Day', ale nakoniec ostali oba pre mňa na rovnakej úrovni. Kto by to čakal, že tá istá téma bude aj po tretíkrát v rukách toho istého režiséra stále tak horúcim uhlíkom. 90%. ()
Extrémně pravicový úhel pohledu na výsek americké reality nabízí jen málo pozitivních interpretací, jelikož převládá palčivě čpící reflexe neblahé historické zkušenosti - nepřipomíná vám tohle fašismus?! Z podobně tématicky laděných filmů je tenhle ten nejvíce populistický a poplatný stále se cyklicky vracejícímu trendu... Podobné filmy: Drsný časy, Training Day, Tropa de Elite ()
Galerie (20)
Zajímavosti (20)
- Tržby ze severoamerických kin byly 26,4 milionu amerických dolarů, součet těch celosvětových 66,5 mil. (NIRO)
- Scéna, v ktorej Grill (The Game) padne na gauč a hlavou rozbije sklo na ráme fotky, nebola v scenári. Telefónny zoznam, ktorým bol v rovnakej scéne udieraný, bol z peny. (Real Tom Hardy)
- Počas záverečnej scény odišiel Forestovi Whitakerovi (Wander) hlas aj v skutočnosti. (Real Tom Hardy)
Reklama