Režie:
Marc ForsterKamera:
Roberto SchaeferHudba:
David ArnoldHrají:
Daniel Craig, Olga Kurylenko, Mathieu Amalric, Judi Dench, Giancarlo Giannini, Gemma Arterton, Jeffrey Wright, David Harbour, Jesper Christensen (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Nekonečná pouť za spravedlností napříč celým světem tentokrát Jamese Bonda (Daniel Craig) svede dohromady s krásnou, ale prudkou Camille (Olga Kurylenková). Ta ho zavede k Dominicu Greenovi (Mathieu Amalric), bezcitnému obchodníkovi a hlavnímu šéfovi tajemné organizace Quantum. Když Bond odhalí spiknutí, jehož cílem je ovládnout jeden z nejdůležitějších světových přírodních zdrojů, musí manévrovat v minovém poli plném zrady, podvodů a vražd tak, aby Quantum zastavil dřív, než bude pozdě! (HBO Europe)
(více)Videa (9)
Recenze (1 666)
Všechny výtky, které jsem měl vůči Casinu Royale, setrvaly na svých místech i pod novým režisérem, a jejich intenzita se nemá důvod zmenšit - právě naopak. Teď už je tu divák definitivně za blbce, respektive za zcela nedůležitý element, který přijme bez otázek úplně všechno, pokud se to pro něj natočí ve stylovém designu a s pěknými roštěnkami (přičemž u Gemmy Trntrntrn si ani tím nejsem jistý). Jak jinak si chcete vysvětlit, že zase jednou nastala ta konstelace "je to děsně osobní, je to naturalistické, je to na krev, a je to cítit" (aspoň tak to prezentují tvůrci), ale dějí se tu šílenosti vyžadující nárazuvzdorného, neprůstřelného a nehořlavého geroje, a to do té míry, že už nestačí lidské síly, a je potřeba vyztužit tu chatrnou konstrukci pořádnou dávkou počítačového cvrkotu. Zkrátka ať žije skotačení v provazišti a chvála buď výkonným grafickým procesorům, které tuto "poctivou zábavu nového věku" umožňují...děkuji, ale opravdu nechci:P A jinak kdo sakra je Mathieu Amalric, a proč je jeho postava naprosto nijaká? I oproti jen na první pohled chladnému, ale uvnitř slabošskému a připosranému (ovšem dobře zahranému) Chiffreovi je to obrovský krok do prázdna. Na druhou stranu se mi Bondův přístup stal vcelku sympatickým, a Judi Dench a Giancarlo Giannini jsou tu vyloženě luxusní. Jenže bondovky nikdy nebyly o prožitcích z individuálních hereckých výkonů, a argument v tom smyslu, že je to přece restart, a tudíž nelze používat ta samá kritéria, vzhledem k velkým slabinám tohoto pojetí nezasluhuje sluchu. Quantum Of Solace prostě nefunguje, a narozdíl od jeho bezprostředního předchůdce nejsem ani omylem ochoten ztrácet s ním čas ještě jednou. Ale na pohled je to dost vymazlené, aby si to ve spojení s těmi povedenými momenty zasloužilo 60%. ()
Jediným problémem jinak skvostného akčňáku je, že to není bondovka; ani trochu. Což fanoušky nula-nula-sedmičky možná naštve, ale vzhledem k tomu, že patřím k těm, kteří na té postavě nelpí, tak mi nic nebránilo si to parádně užít. Poprvé od Srdečných pozdravů z Ruska. To co si Marc Forster dovolí v rámci komerčního blockbusteru je nejen sympatické, ale v nejednom momentu až obdivuhodné. Akční scény jsou nápadité a fantasticky sestříhané. A co je na dvaadvacáté bondovce nejlepší? No, budu se již opakovat, ale ten prostý fakt, že to není bondovka, ale "pouze" strhující přímočarý akční thriller s konečně zajímavým nejednorozměrným hrdinou s vizáží nasrané gorily v obleku. ()
Et tu, Marcu? Quantum of Solace je apendix, slepé střevo, které nemá v bondovském těle prakticky žádný význam. Dovršení oné Vespeřiny linie mohlo být v následující bondovce vyřešeno za deset minut a místo parazitismu na Casinu Royale mohl být agent Jejího Veličenstva vyslán na další misi. Ono hnutí mysli by stejně dobře vyjadřoval dialog mezi M a Bondem, popřípadě mimické schopnosti Daniela Craiga. Nebudu ale kritizovat QoS za to, čím není a čím být mohlo, ale za to, čím (bohužel) je. Laciná a /dle rozpočtu předražená/ kopírka bourneovské roztěkanosti se mi začala zajídat po patnácti minutách, řídký příběh s mnoha slepými odbočkami chvíli poté. Neházela bych vinu na Forstera, protože v interiérových scénách a dialozích mu to klape- postavy, zejména M a Bond si bezchybně nahrávají a jejich herecké výkony chrání QoS před trapasem. Zamrzí pouze rozplizlý záporák i uměle dosazené figury obou rádoby bond-girls, které navíc paradoxně nesplnily svou zásadní úlohu : dodat bondovce elegantní sexuální scénu. Pochopitelně jde čistě o můj divácký přístup. Nepochybuji, že někoho baví mrkat mezi makrodetaily, nervózním chaotickým střihem a tipovat, která končetina patří komu a který akrobatický prvek jsme v tom mžiku právě viděli, ale tohle patří k figurám tzv. real-agentům typu Bournea. Subjektivizace Bondovi nepochybně uškodila. Jde o postavu, jejíž virtualitu a surreálnost si uvědomuje v mnoha náznacích sama postava, sochu na piedestalu, kterou by se chtěl divák stát, ale s níž se neidentifikuje. Forster se poněkud lehkovážně zbavil všech bondovských hračiček a serepetiček, jimiž je tradičně ověšen a které mu přidávají na onom supermanském obalu, ale nepřidal nic nového, psychologická paleta se od CR rozhodně nerozšířila a o eye-candy záběrech typu honička na Madagaskaru nebo suchých hláškách typu You noticed si můžeme nechat jen zdát. Za jediný Forsterův přínos považuji místy nekorektní politické aktualizace, které dávají Bondovi a především M úlohu jakési vtipného glosátora světového pořádku. Za největší provinění ovšem považuji to, že film s takovou hustotou honiček se prakticky nepohne z místa a navzdory omezené stopáži nudí místy zcela neomezeně. James Bond už přežil nebezpečnější zabijáky, zrádnější situace a horší filmy. Jeho nesmrtelnost, Craigova bravurnost a campbellovský um mi dávají to minimální množství útěchy. 60% P.S. Napodruhé lehounké zlepšení: líbí se mi prolínačky, Tosca, zvířátka na každém rohu a důraz na irelevantní detaily. A Craig je Bůh. I v průměrném nebi. ()
|| Scenár: Joshua Zetumer, Paul Haggis, Neal Purvis, Robert Wade | Hudba: David Arnold, "Another Way to Die" performed by Jack White and Alicia Keys | Produkcia: Michael G. Wilson, Barbara Broccoli | Distribúcia: MGM, Columbia Pictures | Štúdio: EON Productions, Danjaq LLC, United Artists, Columbia Pictures | Rozpočet: 200 miliónov $ | Tržby: 586,090,727 $ || Ja fakt neviem, čo som mal čakať. Išiel som do kina s náladou, že je mi úplne jedno, aké to bude, o čom to bude. Dostal som za svoje KysléČočky,- pár zaujímavých scén, ktoré doposud neboli charakteristické pre bondovky. Craig bol fakt výborný, pretože on proste nevie prehrávať, no samotný obsah Quantum of Solace mu nedodalo toľko priestoru byť Bondom, ako v Casino Royal. Nové postavy nemali vytvorenú žiadnu autoritu, bolo mi úplne jedno, čo sa im stane. Ale to sa predsa v takomto filme nemôže stať. Ešte stále neviem, ako by som to celé hodnotil. Možno na druhý krát. Ak také bude. |Videno v Palace Cinemas Praha, 11.12.2008| ()
Hodně netradiční Bond. Tady není co řešit, buď jste příznivci starších klasických Bondovek, kde je Bond uhlazený šarmantní elgenán, tak jak jsme ho znali do nástupu Daniela Craiga nebo zkrátka přistoupíte na nový trend, který tvůrci nastolili.Pro mě je jediný Bond Sean Connery, pak dlouho nic a pak Brosnan s Moorem. Abych řekl pravdu Daniela Craiga jsem si jako Bonda představit neuměl. Výsledek není nejhorší, ale porovnávat ho s Brosnanem nebo dokonce s Connerym, to po mne raději nechtějte! Zkrátka s Craigem odešel pro mne klasický Bond. Quantum of Solace je nadprůměrný akční snímek, ale už to není ten starý dobrý Bond, už je to mix Bonda, Bourna a bůh ví čeho všeho ještě. Tři a půl hvězdičky, ale vzhledem k tomu, že 007 mám rád a tři hvězdičky mi přijde málo, tak se přikloním ke čtyřem........ ()
Galerie (149)
Zajímavosti (69)
- Pyrotechnický tým a tým speciálních efektů zinscenoval 54 řízených výbuchů. (kapsomut)
- Efekt volného pádu, kdy Bond (Daniel Craig) a Camille (Olga Kurylenko) musí vyskočit z letadla, se natáčel v největším vzduchoplaveckém větrném tunelu na světě, který je v britském Bedfordu. Jeho průměr je téměř 5 metrů. (kapsomut)
Reklama