Režie:
Marc ForsterKamera:
Roberto SchaeferHudba:
David ArnoldHrají:
Daniel Craig, Olga Kurylenko, Mathieu Amalric, Judi Dench, Giancarlo Giannini, Gemma Arterton, Jeffrey Wright, David Harbour, Jesper Christensen (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Nekonečná pouť za spravedlností napříč celým světem tentokrát Jamese Bonda (Daniel Craig) svede dohromady s krásnou, ale prudkou Camille (Olga Kurylenková). Ta ho zavede k Dominicu Greenovi (Mathieu Amalric), bezcitnému obchodníkovi a hlavnímu šéfovi tajemné organizace Quantum. Když Bond odhalí spiknutí, jehož cílem je ovládnout jeden z nejdůležitějších světových přírodních zdrojů, musí manévrovat v minovém poli plném zrady, podvodů a vražd tak, aby Quantum zastavil dřív, než bude pozdě! (HBO Europe)
(více)Videa (9)
Recenze (1 666)
Bond is running wild. Poctivý datadisk ke Casinu Royale, který zaostává právě ve schopnosti fungovat samostatně. Scénář se posouvá do klasičtější roviny, Jamesovo citové váhání zůstává věrohodné, v akci si bezmezně libuji a hlavně Daniel Craig ztrácí look divocha, který dostal povolení zabíjet a chová se jako slon v porcelánu. Bond totiž zabíjí pořád, ale se stylem, s elegancí a nutno říct, že i s určitým provinilým potěšením. Bondgirl (tedy ta klasická) je tu krátce, ale přesně tak, jak pamětníci chtějí, aby vystupovala. Krásná, lehce protivná, ale v důsledcích Jamesova smrtícího šarmu i bezmocná. To Camille je v Olžině podání rovnocenným partnerem, jakkoli až antické osudovosti Vesper nemůže už z principu dostát. A hlavní hrdina zůstává zdánlivě necitlivou mašinou, která neustoupí ani o krok. Při projekci krátce po zhlédnutí předchozích eskapád Quantu v motivaci či uvěřitelnosti záporáků postupně dochází dech, ale tváří v tvář scénám jako vražedně sestříhaná rakouská hra kočky s myší nezaostane o moc. ()
Ako tak citam okolite komentare, mozem sa povazovat za stastneho cloveka, kedze som od filmu dostal takmer vsetko, co som ocakaval (kvantifikovanie ci to bolo malo/vela nechavam na inych). Drobne skrabance sa najdu - titulna piesen velmi nevyrazna, postava Strawberry Fields vzhladom na dlhe roky pestovany image a trademark Bonda (nielen Goldfinger a On Her Majesty's Secret Service) v pochopeni akceptovatelna, aj ked pre ine ucely (zatial) zbytocna. Dalej vsak prevladaju iba pozitiva. Vyvoj Bondovej postavy, (t.j. jeho chlad a hlad po dolapeni zloduchov - vdaka comu vysiel napol v ustreti Bourneovmu "muzovi z ocele") mi prisiel vzhladom na udalosti v Casine Royale ako logicky a vdaka vybornej mojej malic...ehm Craigovi :-) aj dokonale presvedcivy. Sceny budujuce urcitu intimitu a nahlad do pozadia maju tu spravnu subtilnost a za prispenia Forsterovho sposobu nasnimania a kompozicie scen az pritazlivo "nezavisly" smrnc osudovosti. V nadvaznosti na samotny nazov filmu a jeho skutocny vyznam ma potom i zaver patricne emocie. Vtipky a narazky na Bondov v minulosti vystavany vesmir funguju, rovnako ako aj popieranie a obchadzanie zazitych trademarkov - dokazom oboch nech je napriklad vyborne pointovane vysvetlenie mena/skratky Bondovej nadriadenej "M" :-) . Akcne sekvencie vykazuju prvky "Bourne copy & paste", ale nevadilo mi to. Maju patricny svih, gradaciu a aj ten strih je v dnesnej dobe sekundovych zaberov zvladnutelny a k neprehladnosti ma daleko. Ukazkovym prikladom je cela sekvencie s operou Tosca. Jej vyvrcholenie s pararelnou montazou opera / Bondova akcia (mimochodom koniec opery takmer totozny s tym, ako Bond skoncuje so zloduchom) je synergiou Fosterovho pristupu k Bondovi - vlastny, osobity nahlad prostrednictvom zanrovych schem s urcitym presahom (resp. inak povedane, ohnutie klasickych zanrovych modelov). Pripomenulo mi to silnu nazorovu polarizaciu u Bong Joon-hovho korejskeho monster filmu Goemul, kde tiez nebolo zamerom zanrovy model naplnat, ale vyuzit ho pre reziserove potreby (i ked v pripade Goemul sa k nepochopeniu pridava i neznalost korejskej mentality i narodnej historie a sucasnej situacie). QoS mozno bez Casina nestoji tak uplne pevne na svojich nohach, ale to som od neho ani necakal. Dolezite pre mna je, ze spolu tvoria funkcny celok. 9/10 ()
Výborne Marc, náročnú ulohu si zvládol na jednotku. Nový Bond je hlavne iný, iný aj ako Casino Royale. Odlišností od klasického štýlu je stále dosť, ale aj Bond musel prejsť istým vývojom, kým sa z neho stala osobnosť akú poznáme a súdiac podľa záverečnej scény sa už čoskoro dočkáme (symbolický gunbarell na koniec je lahôdkový). Samotný príbeh je oproti Casinu predsa len bondovskejší, Olga a Gemma nádherné, záporák zaujímavý, akcia ala Bourne napriek rýchlemu strihu slušná, ale aj pokojnejšie sekvencie majú šmrnc. Marc Forster sa naviac nebál vyrukovať s osobitými vychytávkami, ktore dodali Quantu špecifický rukopis. U mňa veľká spokojnosť. Bond je späť a náramne mu to sluší aj s Craigovou tvárou. ()
Tunelují se zjevně nejen podniky, ale i filmy, aneb kam do háje zmizelo těch 230 milionů? Mizérie, která by mi za starých časů byla fuk, po geniálním Casinu ale Forsterův průšvih omlouvat nehodlám. Co v tom filmu bylo? Pokusy o další prohloubení Bonda, takřka až na hranici artu? Akční scény okoukané od Bournea, jen o řád horší? A filozofické úvahy Olgy Kurylenko o bolesti v srdci? Všechno to a mnohem víc. V průměrném akčňáku bych to možná dokázal akceptovat, v blockbusteru podzimu je to na facku. 50% ()
Soundtrack David Arnold: 1. Time To Get Out ,2. The Palio ,3. Inside Man ,4. Bond In Haiti ,5. Somebody Wants To Kill You ,6. Greene & Camille ,7. Pursuit At Port Au Prince ,8. No Interest In Dominic Greene ,9. Night At The Opera ,10. Restrict Bond's Movements ,11. Talamone ,12. What's Keeping You Awake ,13. Bolivian Taxi Ride ,14. Field Trip ,15. Forgive Yourself ,16. DC3 ,17. Target Terminated ,18. Camille's Story ,19. Oil Fields ,20. Have You Ever Killed Someone? ,21. Perla De Las Dunas ,22. The Dead Don't Care About Vengeance ,23. I Never Left ,24. Another Way To Die, ()
Galerie (149)
Zajímavosti (69)
- Přijmení agentky Fieldsové (Gemma Arterton) vzniklo podle písničky skupiny Beatles "Strawberry Fields Forever". (Ozo)
- Daniel Craig (James Bond) si během natáčení stihl pochroumat žebra, rozříznout tvář, kterou mu museli zašít osmi stehy a dokonce si uříznout bříško jednoho prstu. (Stegr)
Reklama