Reklama

Reklama

Quantum of Solace

  • Velká Británie Quantum of Solace (více)
Trailer 4

Nekonečná pouť za spravedlností napříč celým světem tentokrát Jamese Bonda (Daniel Craig) svede dohromady s krásnou, ale prudkou Camille (Olga Kurylenková). Ta ho zavede k Dominicu Greenovi (Mathieu Amalric), bezcitnému obchodníkovi a hlavnímu šéfovi tajemné organizace Quantum. Když Bond odhalí spiknutí, jehož cílem je ovládnout jeden z nejdůležitějších světových přírodních zdrojů, musí manévrovat v minovém poli plném zrady, podvodů a vražd tak, aby Quantum zastavil dřív, než bude pozdě! (HBO Europe)

(více)

Videa (9)

Trailer 4

Recenze (1 666)

Marigold 

všechny recenze uživatele

Po klidném, soustředěném a plnohodnotném shlédnutí zvyšuji svoje hodnocení. Moje hlavní výtka, že se nedostává na propracovanější Bondovy pohnutky, je fuč. Forster tam dostal přesně tolik psychologie, kolik příběh potřeboval a Bondovo vnitřní přerodové dilema skryl do druhého plánu. Nazývat 007ku terminátorem může jen člověk otupený současnou popkornovou produkcí a neschopný číst mezi řádky. Pokud Campbell daroval agentovi Jejího Veličenstva právo zabíjet a lidské nitro, Forster mu odňal jednoznačný svět a recept na identifikaci dobra a zla. Škoda jen, že Dominic Greene má na plátně tak málo prostoru, Amalric ho dokázal bez zbytečného přehrávání ztvárnit báječně – už ne jako jasného padoucha, ale jako chlápka, který balancuje na hraně ve světě, kde už se nedají vést jasné hranice. Kde se musí lézt do postele s padouchy, protože hodní kluci vymřeli. A James? Skutečně ho žene dopředu jen jeho služba jako ostatní Bondy? To sotva. Ale cesta pomsty se čirou náhodou kryje s cestou menšího zla (nejmenšího množství útěchy). Dobře zvolený duet s charismatickou Kurilenko vrcholí dvojí katarzí – jedna z postav pomstu nachází, druhá zřejmě definitivně nachází sebe sama. Nicméně Forster rozhodně nenatočil žádný akční přívěšek Casina, což člověk ocení až po bedlivém shlédnutí. Např. fantastická souhra Bond-Mathis či roztomile mateřský vztah M k 007če dokazují, že Marc zůstal sám sebou a dokázal do příběhu vnést komorní emoce a cit pro detail. Moment, kdy se muž velkého světa Bond ocitá mezi trpícími bolivijskými farmáři je skvostný, protože tematizuje pouť Bonda od nedotknutelného Dandyho k proletářskému ranaři, který krom utrpení dokáže i vidět konsekvence svých činů a rozeklanost tzv. dobra v současném světě. Je smutným paradoxem, že na snad nejkomorněji pojatého Bonda produkce vysolila takovou sumu (vidět to skutečně není, protože Forster i ty neefektnější akční scény podává jako estetickou říkanku o mnoha chytrých detailech a precizním tempu). Můj dojem je jednoznačně pozitivní, Quantum Of Solace je cosi jako komorní psychologický akční film, který v rámci typicky "nízké" zápletky pracuje s netradičně "vysokými" prostředky. Působí mnohem víc přemýšlivě nežli divoce. Škoda, že Forster nedostal svých 20 minut navíc a tím pádem byl nucen jinak velmi procítěnému tónu vyprávění vnutit až příliš drastický střih. I díky soundtracku, který ještě víc jde pod povrch a kašle na efektní dunění, dávám pět hvězdiček. Tuhle Bondovku určitě nedocení každý, ale z mého pohledu je to jedna z nejlepších a určitě ta nejvíce se vymykající zvyklostem. ()

somnar 

všechny recenze uživatele

Co jaký režisér s Bondem provede, je mi prakticky jedno, hlavně když se ve výsledku můžu těšit z kvalitního filmového řemesla. Quantum nepřekonalo Casino, žádnou ostudu ale sérii nedělá. Ano, mizerně sestříhaná akce nepříjemně překvapí (obrovské množství času, úsilí a peněz lze vycítit, ale ne ocenit) a mírně zmatený děj si užije jen ten, kdo viděl Casino a má paměť na jména, přesto si myslím, že Marc Foster a Daniel Craig nedělají sérii medvědí službu a z celého kolosu vycházejí minimálně se ctí. Foster sází na psychologii a nezvyklé komponování scén (Tosca je naprosto, ale naprosto dokonalá), Craig pak Bonda obdařil i sympatickou bourneovskou přímočarostí. A obojí funguje. Obsazení Olgy a Gemmy rovněž považuji za šťastné, netrápí mě absence technických udělátek a některých klasických bondovských trademarků a jsem jedině rád, že tohle pokračování Casina potvrdilo novou tvář Bonda pro 21.století. 75% ()

Reklama

Adrian 

všechny recenze uživatele

Ako tak citam okolite komentare, mozem sa povazovat za stastneho cloveka, kedze som od filmu dostal takmer vsetko, co som ocakaval (kvantifikovanie ci to bolo malo/vela nechavam na inych). Drobne skrabance sa najdu - titulna piesen velmi nevyrazna, postava Strawberry Fields vzhladom na dlhe roky pestovany image a trademark Bonda (nielen Goldfinger a On Her Majesty's Secret Service) v pochopeni akceptovatelna, aj ked pre ine ucely (zatial) zbytocna. Dalej vsak prevladaju iba pozitiva. Vyvoj Bondovej postavy, (t.j. jeho chlad a hlad po dolapeni zloduchov - vdaka comu vysiel napol v ustreti Bourneovmu "muzovi z ocele") mi prisiel vzhladom na udalosti v Casine Royale ako logicky a vdaka vybornej mojej malic...ehm Craigovi :-) aj dokonale presvedcivy. Sceny budujuce urcitu intimitu a nahlad do pozadia maju tu spravnu subtilnost a za prispenia Forsterovho sposobu nasnimania a kompozicie scen az pritazlivo "nezavisly" smrnc osudovosti. V nadvaznosti na samotny nazov filmu a jeho skutocny vyznam ma potom i zaver patricne emocie. Vtipky a narazky na Bondov v minulosti vystavany vesmir funguju, rovnako ako aj popieranie a obchadzanie zazitych trademarkov - dokazom oboch nech je napriklad vyborne pointovane vysvetlenie mena/skratky Bondovej nadriadenej "M" :-) . Akcne sekvencie vykazuju prvky "Bourne copy & paste", ale nevadilo mi to. Maju patricny svih, gradaciu a aj ten strih je v dnesnej dobe sekundovych zaberov zvladnutelny a k neprehladnosti ma daleko. Ukazkovym prikladom je cela sekvencie s operou Tosca. Jej vyvrcholenie s pararelnou montazou opera / Bondova akcia (mimochodom koniec opery takmer totozny s tym, ako Bond skoncuje so zloduchom) je synergiou Fosterovho pristupu k Bondovi - vlastny, osobity nahlad prostrednictvom zanrovych schem s urcitym presahom (resp. inak povedane, ohnutie klasickych zanrovych modelov). Pripomenulo mi to silnu nazorovu polarizaciu u Bong Joon-hovho korejskeho monster filmu Goemul, kde tiez nebolo zamerom zanrovy model naplnat, ale vyuzit ho pre reziserove potreby (i ked v pripade Goemul sa k nepochopeniu pridava i neznalost korejskej mentality i narodnej historie a sucasnej situacie). QoS mozno bez Casina nestoji tak uplne pevne na svojich nohach, ale to som od neho ani necakal. Dolezite pre mna je, ze spolu tvoria funkcny celok. 9/10 ()

tron 

všechny recenze uživatele

„To Američanov nepoteší. Chceli pána Cifru. Dostali jeho telo.“ – „Ak chceli jeho dušu, mali sa porozprávať s kňazom.“ Scenár k tejto bondovke sa dosť drasticky prepisoval. Teoreticky je to vidieť. Je čudný. Na strane druhej, mne to nielenže nevadilo, ale sa mi to svojím spôsobom páčilo. Vrátane zvláštneho finále. Možno keby to malo 130 minút, nudil by som sa. Ale hodina a pol (bez titulkov) mi ubehla rýchlo, svižne a potešujúco. Neviem, nejde náhodou o rekordne najkratšiu bondovku v histórii? Pôsobivá akcia, fajn atmosféra, pekná výprava, dobrí herci (Craig, Dench, Wright, Amalric, Giannini, Kurylenko) a príjemne nekompromisný Bond riadiaci sa heslom „ak mi nepovieš, pre koho pracuješ, zhodím ťa zo strechy“. Potešia tiež dobré hlášky a dialógy ("Určite ju načapovali niekde za rohom, kde do nej šťali decká." - "Preto ju zajedám čili papričkami.") a zaujímavý vzťah Bonda s M. Občas je to WTF, ale paradoxne i to môže byť v konečnom efekte považované za svojské plus: len čo je najlepší Bondov kamoš zavraždený, 007 ho s mierne zamračenou tvárou hodí do KONTAJNERA so suverénnou hláškou, že zavraždený si aj tak nikdy nepotrpel na luxus (!). Divákom to príliš nevadilo, boli na ďalšiu bondovku proste zvedaví a tak snímka pri masívnom rozpočte 2OO miliónov na celom svete zarobila temer 6OO. ()

TheDarKnig 

všechny recenze uživatele

po zrození Bonda nového tisíciletí, který byl představen v Campbelově Casinu přichází dokončení Bondovy cesta za pomstou jediné ženy, kterou miloval (zajimavé, že mi to přijde už jen takové formální, těch žen už ale bylo ;-)) A musím smutně konstatovat, že toto dokončení přes všechny ty předpoklady stát se další úžasnou nezapomenutelnou podívanou nakonec ničeho nevyužilo a dokonce už úplně odbočilo od Bonda. ano je to tak, z agenta Jejího Veličenstva se stal prachsprostý bijec z nějakého předraženého akčního thrilleru. Žádné "zbytečné" připomínky toho, že to 007 opravdu je, a že tam dají nějaké debilní opičiny (žena v ropě) mně rozhodně nevytrhe z bídy. nebo spíše nevytrhne odtud tento film. A to po trailerech vypadal tak nadějně. Jenže režisér nejenže všechno nejspíše zakopal (po úvodní "nejlepší" automobilové honičce jsem zůstal sedět s otevřenou hubou? Nejdelší předtitulková scéna? Ale kdeže. Jen obyčejná akční scéna bez jakékoliv špičkové scény okořeněná jedině tím, že její součástí je Aston Martin (RIP)) A tohle utrpení pokračuje celý film, Bond akorát musí vystřídat všechny možné honičky, honí se po schodech, na motorce, v lodi, v letadle a na konci WTF souboj s bossem jak s nějaké hry. Úplný závěr taky rozhodně nepotěšil. Takové dovětky by v Bondovi určitě být neměli. Ještě že Olga Kurylenko vypadá opravdu mnamozne a hlavně, že se nenechá svést Bondem. To bylo docela novátorské, žel znovu zakopané druhou Girl Arterton.. A kdyby ta scéna, když už tam musela být, měla nějaké emoce a byla delší ;-)) Nic. Zločinec nemá na Cifru ani náhodou, je to takový zbytečný panak, který slouží jen jako zdržení, nemluvě o tom, že jeho geniální plán je přízemní až běda. ještě že tam byl ďábelský Mr. White, od něho by se mohli ostatní učit, jeho scéna výslechu je úžasná a v ní asi jedinkrát funguje ten Forsterův divný způsob prolínání scén, který asi má Bondovi dát nějakou hloubku. Marcu, podívej se na Martina.. ten to dokázal mnohem lépe a nemusel ve filmu mít děsivé nepřehledné scény jako ty v tom divadle.. Takže slabší 4 a to jen díky tomu, že Craig i M stále bodují a vyskytuje se tu CIA agent a postavy z minulého dílu. takhle to dokážu považovat za sice nepodařený, ale přece jen doplňující.. ehm doplňek. A ta okopírovaná bournovská kamera mně potěšila občas taky. Jako akční film tedy ano, ale Bonda zbytečně nezmiňujte. PS: úvodní bondsong o třídu horší než v Casinu.. Stejně jako jeho podklad. ()

Galerie (149)

Zajímavosti (69)

  • Film se natáčel i v italském městě Craco, jehož domy na kamenném hřbetě jsou dočista opuštěny od roku 1972, kdy byla oblast v důsledku zemětřesení prohlášena za nestabilní. Protože Italové s ohledem na ohrožené stavby zamítli filmařům používat vrtulníky, scény byly natáčeny ze čtyř velkých jeřábů. (Epistemolog)
  • Scény v amfiteátru, kde Bond (Daniel Craig) objeví Greenea (Mathieu Amalric) na operním představení, se účastnilo 1000 komparzistů ve večerních šatech a smokinzích. (kapsomut)
  • Tvorcom filmu sa zdalo, že obleky, ktoré nosí James Bond (Daniel Craig) pôsobia príliš voľne, a tak sa rozhodli najať výtvarníkov, ktorí by navrhli priliehavejšie obleky. (Greenpeacak)

Související novinky

Zemřel herec Paul Ritter

Zemřel herec Paul Ritter

06.04.2021

Ve věku 55 let včera v noci opustil filmový svět britský filmový, televizní a divadelní herec Paul Ritter, jehož si většina diváků čerstvě vybaví z veleúspěšné minisérie stanice HBO Černobyl, kde… (více)

Bond našel záporáka

Bond našel záporáka

02.03.2019

Na bondovské frontě zdá se konečně vše šlape, jak má, kamery se brzy rozjedou, a tak je na čase se podívat na obsazení. Producenti podle všeho momentálně vybírají herce do čtyř rolí. Hlavní záporák,… (více)

Skladatel Hvězdné brány a bondovek v Praze

Skladatel Hvězdné brány a bondovek v Praze

17.05.2016

Držitel cen Grammy a Emmy, britský skladatel David Arnold, chystá na neděli 5. června svůj první koncert v České republice. Autor hudby k velkofilmům Hvězdná brána, Den nezávislosti, Casino Royale a… (více)

Adele zazpívá agentovi 007

Adele zazpívá agentovi 007

15.09.2012

Poprvé se o tom mluvilo už loni na podzim. Není divu, britská zpěvačka s výrazným hlasem, který zní zároveň moderně i retro, je asi první volba, která člověku napadne. Teď je to oficiální. Titulní… (více)

Reklama

Reklama