Režie:
Frank A. CappelloScénář:
Frank A. CappelloKamera:
Brandon TrostHudba:
Jeff BealHrají:
Christian Slater, Elisha Cuthbert, William H. Macy, Sascha Knopf, John Gulager, Jamison Jones, Michael DeLuise, Frankie Thorn, Jason Trost, Sewell Whitney (více)Obsahy(2)
Bob Maconel (Christian Slater) nesnáší svou práci. Vyčkává na perfektní den, kdy by mohl se vším skoncovat. V šuplíku má připravenou zbraň a 6 nábojů, které jsou přesně rozpočítány pro své cíle. Ve chvíli kdy se rozhodne jednat ho díky náhodě předběhne jeden z kolegů. Ve snaze zachránit kolegyni (Elisha Cuthbert) pro kterou kulka být určena neměla a v otázce vlastního přežití neváhá. Jeho osud se tak během několika vteřin naprosto změní a rázem se z muže, který toho příliš nenamluví stává hrdina... (-dRaGoN-)
(více)Videa (1)
Recenze (160)
Na jednu stranu prekvapivy konec a dokonaly a neuveritelne uveritelny Slater, ktereho jsem si jen tezko predstavoval par let zpatky ve filmu Pravdiva romance, dava dohromady vybornou smes zazitku, na ktery jen tak nezapomenete. Na stranu druhou tu vsak je fakt, ze skloubeni komedie/drama zde neni moc povedene, pusobi ponekud krecovite a osobne bych spis dal prednost tomu, aby reziser komedialni linii opustil uplne a ukazal Slatera bez "vtipne" interakce s jeho okolim. ()
Nad ocekavani perfektni thriller. Hodne zajimavej pribeh, ale tady jde hlavne o to, jak je film natocenej a o herce. Cely to totiz ma radne psychodepkoidni atmosferu, cemuz taky silne napomaha hudba a hlavne kamera, ktera se vyziva v ruznejch zajimavejch uhlech a skvele to podtrhuje panicky stavy hlavniho hrdiny. Jedinou vytku mam k trikovejm zaberum, triky jsou fakt hnusny, nastesti to na nich nestoji. No a herci. Slater dostal pravdepodobne nejvetsi hereckou prilezitost a naprosto ji vyuzil, nikdy jsem ho nebral za nakyho pana herce, ale timhle se fakt vytah a zahral naprosto famozne. To samy se da rict o Elishe, ktera tentokrat neni za nejakou ultra sexbombu, ale je to spis ku prospechu veci, takze si clovek muze vsimat jak hraje a nesleduje jen jeji postavu. Konec je sice trochu zmatenej a ne uplne idealni, ale to uz mi vyslednej dojem nepokazilo. ()
Scénář: Frank A. Cappello .. Kolovrátek paradoxů. Zvláštní pohled na civilizačně-společenské problémy. Příběh chlápka ve spárech nikamnevedoucí práce, který je naplněn nenávistí s kombinací psychické deformace dobou a vinu za jeho čin nese hlavně současné prostředí, na které je náležitě namířený prst a v kritice poměrů mohl klidně ještě přitlačit více na bolavá místa. Cappello scenárista divákům nabízí dva odlišné pohledy jak se z této situace dostat - jeden snový, jeden reálnější. Nebudu vyzdvihovat ani jeden z nich, protože řešením není vlastně ani jeden a cesty k nim vedou přes spoustu rozpaků.. Každopádně se na He Was a Quiet Man celkem slušně dívá. Cappello jako režisér si umí hrát, záběry osvěžuje různými imaginacemi (což může místy až rušit), cudná Elisha je pro potěchu nadrženců využita co se dá, ale přesto dění kraluje především ušlápnutý Christian Slater, byť byl v některých situacích až příliš otravnou figurkou, které nebylo co závidět, ani ji litovat. ___ Jelikož jsem film viděl nadvakrát, je možné, že mi tou vynucenou pauzou unikla nějaká ta spojitost a nejen proto dám filmu v budoucnu ještě jednu šanci - jeho skladba si opakované zhlédnutí více méně vyžaduje - protože tvůrce dost tahá za nos a odhadnout vývoj a dopad, se všemi těmi vizuálními oblbovátky, není zrovna jednoduché. ()
Tichým mužem přestal být, když ho okolnosti přiměly, aby byl aktivní a řešil do té doby pro něho nezvyklé problémy. Od filmu jsem si nic nesliboval, jen mě přivábil ten název, a byl jsem mile překvapený, jak je ten film plný násilí, nahromaděné v jednom člověku, do něhož ho dostaly životní okolnosti, zajímavý. http://www.youtube.com/watch?v=FX_QJmMwHzM&feature=relmfu ()
Film se tváří jako levné béčkové drama z poloviny devadesátých let, ale herecké výkony a promyšlený příběh ho zařazují do lepší společnosti. Kdyby Christian Slater a Elisha Cuthbert nezahráli tak skvěle, tak by ovšem He Was a Quiet Man zapadl do šedého podprůměru. Díky nim vše funguje - od depresivní psycho atmosféry, až po sociální apel. Nutno dodat, že svou práci odvedla i kamera a hudba, která dokázala jejich výkon ještě podtrhnout. ()
Reklama