Reklama

Reklama

Dealer II

  • Česko Dealer 2 (více)
Trailer 1

Osm let po průlomovém hitu Dealer se režisér Nicolas Winding Refn vrátil k postavám a světu, které ho katapultovaly mezi nejsledovanější evropské filmaře. V druhém díle velmi volně navazuje na předchozí události, ale zaměřuje se tentokrát na postavu druhořadého dealera a prosťáčka Tonnyho v podání Madse Mikkelsena. Ten se vrací z vězení a rovnýma nohama zase končí ve svrabu malých i velkých krádeží, podfuků, šméček a vyrovnávání účtů. Během toho se pokouší zavděčit se svému přísnému otci, známému v podsvětí jako Klempíř, jeho kámoš a parťák O má čerstvě před svatbou a navíc se ještě Tonny dozvídá, že je otcem.
Refn tentokrát nechává klasické žánrové vzorce zcela stranou a místo energického existenčně vyhroceného vyprávění prvního dílu se noří hlouběji do nitra kodaňského podsvětí a především pak zkouší nahlédnout za zhuntované vizáže jeho galerky. Druhý Dealer tak ještě více demytizuje obraz gaunerů, jaký předkládají americké žánrové filmy. Ačkoli i v Kodani se svádějí mocenské boje a za vším stojí touha urvat si svůj kus žvance či stát se nejvyšším kápem, namísto idealizované noblesy mafiánských eposů či frajerskosti gangsterských thrillerů hollywoodské produkce Refn diváky zavádí do světa nočních podniků, autodílen a laciných bordelů. Příznačně pak jeho obyvateli nejsou žádní sofistikovaní zločinní géniové, ale pouze ztroskotané existence, lemplové a amatéři. Do tohoto marasmu ale režisér a scenárista v jedné osobě zasazuje strhující a ve svém vyznění mrazivý příběh o hluboko pohřbených emocích, který ústí až do tragédie antických rozměrů.
Nicolas Winding Refn opět využívá styl mísící naturalistické prostředí se syrovým realismem dokumentárně stylizované kamery, ale osm let mezi prvním a druhým dílem je znát ve výrazně jistějším a sevřenějším tvaru celého filmu, ale i propracovanější dramaturgii a precizním vedení herců. Hlavní pozornost na sebe po právu strhává vynikající Mads Mikelsen v ústřední roli Tonnyho. Jeho návrat k postavě, která v prvním díle byla jeho úplně první hereckou příležitostí v celovečerním filmu, stvrzuje svůj talent, ale i ambici vyhledávat náročné role. Během doby, která uplynula od prvního Dealera, se z tehdy neznámého mladíka stala zářící hvězda, která si získala mezinárodní pozornost televizním seriálem Rejseholdet, jenž jako první skandinávský krimi pronikl do zahraničí a dosáhl až na prestižní cenu Emmy. V roce vzniku druhého Dealera měl již Mikelsen za sebou první hollywoodské angažmá, vedlejší roli v akčním Králi Artušovi. Také v dalších letech nabídky ze zámoří, jako byla role hlavního záporáka v bondovce Casino Royale či titulní hrdina ceněného hororového seriálu Hannibal, střídal s ambiciózními dánskými projekty typu Refnovy kontemplativní vikingské artovky Valhalla Rising, kostýmní romance Královská aféra, etického dramatu Hon nebo skandinávského westernu Spása. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (197)

Marigold 

všechny recenze uživatele

Druhý Pusher vyniká větší pasivitou – Mikkelsenův Tonny byl už v jedničce ve vleku událostí i "vzorů". To se mu stává v příběhu prodchnutém jistým zvrhlým feťáckým "oidipovstvím" osudné. Mads je úchvatný, zavřený do sebe a směřující k závěrečnému tragickému gestu čistoty uprostřed svinstva. Tragickému proto, že je to gesto nevedoucí nikam – únik neexistuje. V tomto smyslu radikálnější a uzavřenější než jednička, která jakoby před beznadějí přeci jen trochu uhýbala. ()

noriaki 

všechny recenze uživatele

Navzdory stejnému hodnocení mi jednička připadala podstatně lepší. Jenže Mads Mikkelsen je zkrátka machr, takže i když je jeho Tony neschopný lempl který se radši fláká, protože když se o něco snaží, tak to posere, dívá se na něho skvěle. Refn pozvedl jednoduchý námět gangsterky. Děj v lecčem kopíruje předchozí díl, ale přetéká mu do sociálního dramatu. Kupodivu tím neztratil ani tempo, ani koule. Dvojnásob to platí o závěru, kde Tony konečně vzal osud do vlastních rukou. ()

Reklama

Happens 

všechny recenze uživatele

Pokračování úspěšného snímku zaměřeného na Tonnyho v podání neskutečného Mikkelsena, kde patriarchálně orientovaný Tonny se snaží uspět v rámci svých možností ve svém kriminálním mikro světě s těžkou závislostí na drogách. Vše eskaluje k finálnímu vzepření se osudu, otázkou je reálnost udržitelnosti. ()

gojackill 

všechny recenze uživatele

Má účast jako diváka byla absolutní, na tuto zkušenost však nebudu s chutí vzpomínat. Je to doslova nechutný film, kdy mi pohroužení se do Mikkelsena přineslo ty nejnepříjemnější pocity, jaké si dovedu představit. Chválím autentičnost celého snímku a přesto nedoporučuji, protože je to extrémně depresivní film, pokud se dostanete Mikkelsenovi pod kůži. Zajímavý postřeh o gestu čistoty, které nikam nevede: Marigold ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Každý díl trilogie Pusher je syrová spirála do strašnýho humusu, který ale nekulminuje nějakou instantní šokující scénou, nýbrž od začátku do konce nás jen táhne jedním hnusným prostředím za druhým prostřednictvím lidí, se kterýma byste hodně nechtěli sdílet chodník (kupříkladu Kurt Nielsen je natolik věrohodná debilní agresivní smažka, že jsem si chtěl stěžovat promítači). Díky tomu máte neustále nepříjemný pocit povědomé nepatřičnosti a přitom takovou tu ošklivou husinu nad tím, jak je vám naprosto jasný, že tohle nemůže dopadnout dobře. Vlastně každý Pusher mi vybavuje momenty, kdy jsem jako dítko šel domů se špatným vysvědčením. Nechtělo se mi tam, tak jsem dvakrát obcházel každý panelák, flákal se po ulicích, posedával na lavičkách, ale stejně jsem věděl, že nakonec domů budu muset nějak dojít, abych tam dostal hroznej sekec. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (4)

  • Většina herců či komparzu ve filmu jsou skuteční zločinci. Vasilije Bojicic (Vanja) byl v roce 2006 odsouzen k 8 letům odnětí svobody a následnému vyhošťení ze země zpět do Bosny za nelegální obchod s návykovými látkami na území Dánska. V Dánsku po sobě zanechal 3 děti. (vojacekr)
  • Scény byly natáčeny neobvykle ve stejném pořadí, ve kterém se odehrávaly. (Marek#33)

Reklama

Reklama