Reklama

Reklama

Dealer II

  • Česko Dealer 2 (více)
Trailer 1

Osm let po průlomovém hitu Dealer se režisér Nicolas Winding Refn vrátil k postavám a světu, které ho katapultovaly mezi nejsledovanější evropské filmaře. V druhém díle velmi volně navazuje na předchozí události, ale zaměřuje se tentokrát na postavu druhořadého dealera a prosťáčka Tonnyho v podání Madse Mikkelsena. Ten se vrací z vězení a rovnýma nohama zase končí ve svrabu malých i velkých krádeží, podfuků, šméček a vyrovnávání účtů. Během toho se pokouší zavděčit se svému přísnému otci, známému v podsvětí jako Klempíř, jeho kámoš a parťák O má čerstvě před svatbou a navíc se ještě Tonny dozvídá, že je otcem.
Refn tentokrát nechává klasické žánrové vzorce zcela stranou a místo energického existenčně vyhroceného vyprávění prvního dílu se noří hlouběji do nitra kodaňského podsvětí a především pak zkouší nahlédnout za zhuntované vizáže jeho galerky. Druhý Dealer tak ještě více demytizuje obraz gaunerů, jaký předkládají americké žánrové filmy. Ačkoli i v Kodani se svádějí mocenské boje a za vším stojí touha urvat si svůj kus žvance či stát se nejvyšším kápem, namísto idealizované noblesy mafiánských eposů či frajerskosti gangsterských thrillerů hollywoodské produkce Refn diváky zavádí do světa nočních podniků, autodílen a laciných bordelů. Příznačně pak jeho obyvateli nejsou žádní sofistikovaní zločinní géniové, ale pouze ztroskotané existence, lemplové a amatéři. Do tohoto marasmu ale režisér a scenárista v jedné osobě zasazuje strhující a ve svém vyznění mrazivý příběh o hluboko pohřbených emocích, který ústí až do tragédie antických rozměrů.
Nicolas Winding Refn opět využívá styl mísící naturalistické prostředí se syrovým realismem dokumentárně stylizované kamery, ale osm let mezi prvním a druhým dílem je znát ve výrazně jistějším a sevřenějším tvaru celého filmu, ale i propracovanější dramaturgii a precizním vedení herců. Hlavní pozornost na sebe po právu strhává vynikající Mads Mikelsen v ústřední roli Tonnyho. Jeho návrat k postavě, která v prvním díle byla jeho úplně první hereckou příležitostí v celovečerním filmu, stvrzuje svůj talent, ale i ambici vyhledávat náročné role. Během doby, která uplynula od prvního Dealera, se z tehdy neznámého mladíka stala zářící hvězda, která si získala mezinárodní pozornost televizním seriálem Rejseholdet, jenž jako první skandinávský krimi pronikl do zahraničí a dosáhl až na prestižní cenu Emmy. V roce vzniku druhého Dealera měl již Mikelsen za sebou první hollywoodské angažmá, vedlejší roli v akčním Králi Artušovi. Také v dalších letech nabídky ze zámoří, jako byla role hlavního záporáka v bondovce Casino Royale či titulní hrdina ceněného hororového seriálu Hannibal, střídal s ambiciózními dánskými projekty typu Refnovy kontemplativní vikingské artovky Valhalla Rising, kostýmní romance Královská aféra, etického dramatu Hon nebo skandinávského westernu Spása. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (197)

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Český překlad titulu je zmatečný. Refnův antihrdina je ochoten živit se ledasčím, drogový dealer ale určitě není. Spíš drobný kriminálník, zloděj aut bez fištrónu a trošky štěstí. Zbytečně impulzivní, nevyrovnaný, slabošský a bezradný, bez životní perspektivy a citového zázemí. Refnova tvorba je u diváků spojena především s titulem Drive, což je atmosférický thriller zámořského střihu se záhadným a neprůstřelným hrdinou. Tenhle kousek představuje jeho nekňubovitý evropský protipól, ale v mých očích si kupodivu stojí o něco lépe. Je tak říkajíc ze života. Tenhle obraz galerky bez jakéhokoli pozlátka a romantiky je totiž mnohem přesvědčivější. Navíc má Refn k dispozici virtuózního hereckého chameleona Madse Mikkelsena. Měl jsem možnost vidět ho v kostýmních rolích, jako elegantního kravaťáka, jako ďábelského bondovského padoucha. Teď jsem ho sledoval coby potetovaného troubu se smyslem pro výběr té nejhorší možné varianty řešení. Celkový dojem: 70 %. ()

agathon 

všechny recenze uživatele

Platí můj komentář k prvnímu dílu trilogie, s tím rozdílem, že tady je to všechno na ještě trochu intenzivnější výrazové rovině - jakoby poučenější a dospělejší podívaná. Hudba více dominuje a určuje tempo obrazů a herecké akce. Už je tu dost znát Refnův vizuální styl. Jsem zvědav na trojku, resp. na Drive, který se má Pusherovi blížit jak v některých dějových motivech a výběru lokací, tak ve vizualitě. Líbilo se mi, že tu spodinu neheroizuje, k čemuž má hodně podobných filmů dnes nebezepčně blízko, ale nechává všechno tam, kam to patří, tj. na úplném dně morálního hnusu. Závěrečná jízda autobusem je naštěstí jako symbol natolik nejednoznačná, že nelze režiséra obviňovat z nějakého nadržování. ()

Reklama

Crocuta 

všechny recenze uživatele

Tak to bylo vtipný... Tedy jen do té chvíle, než se komedie o jednom smolařském pitomci, jeho stejně postižených kamarádech a taťkovi gangsterovi změní v mírně depresivní rodinnou tragédii. Každopádně dobrý film, zasvěcené jistě potěší i to, že se zde mezi řečí něco málo dozvědí o osudu Franka z jedničky. "Jaké to je, být totální čůrák?" ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Tam, kde v jedničce Frank pořád něco dělal (čímž se aktivně dostával do problémů), proplouvá ve dvojce Tony životem bez nějaké větší akce, protože je takovej nýmand, že se k žádnému činu ani neodhodlá. Refnovo nahlédnutí mezi totální společenský póvl znovu působí mimořádně autenticky, skoro až mi bylo nepříjemný se na takovéto existence dívat. Závěr působivý. ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Nedomrlý extrakt z podsvětí těžící z konceptu prvního Pushera. Neschopný gangsta Tonny posere všechno, co se dá. Film se točí kolem jeho neúspěchů a nedotažené drsnosti a přitom zapomíná ná "big picture", tedy vykreslení okolností, odboček, vedlejších zápletek a postav. Cítím, že filmu křivdím, ale na mě působil dost nezajímavě, nevyváženě a nudně. Představuje cosi na půl cesty mezi Pusherem a Pusherem 3, kteří mají aspoň pár jasných bodů, v nichž vynikají... 4/10 ()

Galerie (15)

Zajímavosti (4)

  • Filmy Pusher II a Pusher 3 (2005), který vyšel o rok později, byly natočeny čistě z komerčních důvodu. Předchozí snímek Nicolase Windinga Refna Fear X (2003) byl v USA propadákem, kvůli čemuž dokonce zkrachovala společnost Jang Go Star. (Johnston)
  • Většina herců či komparzu ve filmu jsou skuteční zločinci. Vasilije Bojicic (Vanja) byl v roce 2006 odsouzen k 8 letům odnětí svobody a následnému vyhošťení ze země zpět do Bosny za nelegální obchod s návykovými látkami na území Dánska. V Dánsku po sobě zanechal 3 děti. (vojacekr)

Reklama

Reklama