Reklama

Reklama

Dealer II

  • Česko Dealer 2 (více)
Trailer 1

Osm let po průlomovém hitu Dealer se režisér Nicolas Winding Refn vrátil k postavám a světu, které ho katapultovaly mezi nejsledovanější evropské filmaře. V druhém díle velmi volně navazuje na předchozí události, ale zaměřuje se tentokrát na postavu druhořadého dealera a prosťáčka Tonnyho v podání Madse Mikkelsena. Ten se vrací z vězení a rovnýma nohama zase končí ve svrabu malých i velkých krádeží, podfuků, šméček a vyrovnávání účtů. Během toho se pokouší zavděčit se svému přísnému otci, známému v podsvětí jako Klempíř, jeho kámoš a parťák O má čerstvě před svatbou a navíc se ještě Tonny dozvídá, že je otcem.
Refn tentokrát nechává klasické žánrové vzorce zcela stranou a místo energického existenčně vyhroceného vyprávění prvního dílu se noří hlouběji do nitra kodaňského podsvětí a především pak zkouší nahlédnout za zhuntované vizáže jeho galerky. Druhý Dealer tak ještě více demytizuje obraz gaunerů, jaký předkládají americké žánrové filmy. Ačkoli i v Kodani se svádějí mocenské boje a za vším stojí touha urvat si svůj kus žvance či stát se nejvyšším kápem, namísto idealizované noblesy mafiánských eposů či frajerskosti gangsterských thrillerů hollywoodské produkce Refn diváky zavádí do světa nočních podniků, autodílen a laciných bordelů. Příznačně pak jeho obyvateli nejsou žádní sofistikovaní zločinní géniové, ale pouze ztroskotané existence, lemplové a amatéři. Do tohoto marasmu ale režisér a scenárista v jedné osobě zasazuje strhující a ve svém vyznění mrazivý příběh o hluboko pohřbených emocích, který ústí až do tragédie antických rozměrů.
Nicolas Winding Refn opět využívá styl mísící naturalistické prostředí se syrovým realismem dokumentárně stylizované kamery, ale osm let mezi prvním a druhým dílem je znát ve výrazně jistějším a sevřenějším tvaru celého filmu, ale i propracovanější dramaturgii a precizním vedení herců. Hlavní pozornost na sebe po právu strhává vynikající Mads Mikelsen v ústřední roli Tonnyho. Jeho návrat k postavě, která v prvním díle byla jeho úplně první hereckou příležitostí v celovečerním filmu, stvrzuje svůj talent, ale i ambici vyhledávat náročné role. Během doby, která uplynula od prvního Dealera, se z tehdy neznámého mladíka stala zářící hvězda, která si získala mezinárodní pozornost televizním seriálem Rejseholdet, jenž jako první skandinávský krimi pronikl do zahraničí a dosáhl až na prestižní cenu Emmy. V roce vzniku druhého Dealera měl již Mikelsen za sebou první hollywoodské angažmá, vedlejší roli v akčním Králi Artušovi. Také v dalších letech nabídky ze zámoří, jako byla role hlavního záporáka v bondovce Casino Royale či titulní hrdina ceněného hororového seriálu Hannibal, střídal s ambiciózními dánskými projekty typu Refnovy kontemplativní vikingské artovky Valhalla Rising, kostýmní romance Královská aféra, etického dramatu Hon nebo skandinávského westernu Spása. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (197)

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Mikkelsenův loser Tonny téměř neopustí scénu a těkavě hledá cestu, jak získat to, co má vytetováno na temeni. Jenže není větší marnosti, než snažit se zavděčit tam, kde o to nestojí.. Refn oloupal slupku autentické gangsterky a udělal to tak, že přes dužinu sociálního dramatu a úderný hudební podkres začalo na konci prosvítat jádro.. ()

oje 

všechny recenze uživatele

Opět příběh o městském gangsterovi, který tak dlouho balancuje na hraně zákona, až se smýkne a začne propadat do stále hlubších trablí. Scenáristicky velmi podobné jako předchozí díl, čili opět zajímavý pohled mezi smetánku severského podsvětí a jejich praktik, natočené s neopakovatelným závanem autenticity, kterou doprovází neustálé napětí vycházející z nevyzpytatelnosti vymytých zlodějských mozků, přesto však trošičku za prvním dílem zaostává. Nedokáže se totiž dostat do tempa a chytit rychlost, k níž by se hodila našlápnutá hudba zrychlující tep. Přesto ale pořád dobré. ()

Reklama

klerik 

všechny recenze uživatele

70% Mads Mikkelsen ukazuje svoje umenie mlčanlivého hrania a je skvelý. Film pôsobí reálne a omnoho hlbšie než iné filmy o teplákových gangstroch. Predsa mi však vadilo, že príbeh bol príliš lineárny. Predošlý film mal lepšie zvládnuté vnútorné napätie medzi postavami. Tu je to skôr o rodinných vzťahoch, než o konkrétnej zápletke... ()

AlistairMir 

všechny recenze uživatele

Film kde jsou všichni zkrachovalé existence, ubožáci, feťáci, zloději a nebo všechno dohromady. Madsovi musím opět zatleskat protože jeho Tonny mě prudil už od pohledu a cítil jsem k té postavě neuvěřitelný odpor...to prostě umí zahrát jen Mads aby mě donutil ho nesnášet :-D každopádně potom co se mu nedopatřením narodí dítě, získáva Tonny úplně jinej pohled na svět a bavilo mě koukat, jestli ho dítě změní (do té doby mě film jako takovej nebavil vůbec) . Že happyend nebude to bylo jasné hnedle, ale byla zde jistá šance, že se třeba alespoň něco povede no a jak to dopadlo a co nakonec Tonnyho vyfetovanej mozek udělal to se mrkněte sami. Pro mě zvláštní film, kterej mě sice nakonec zaujal, ale podruhé se na něj jen tak nepodívám už z toho důvodu, že takovéhle existence fakt nemusím. Proč jsem si to teda pouštěl - No přece kvůli Madsovi :-) ()

Jordan 

všechny recenze uživatele

mne osobne sa viac páčila jednotka, bola drsnejšia, surovejšia, mala hustejšiu atmosféru, mala naozaj dusno a stupňujúce napätie. dvojka má na rozdiel od jednotky hrdinu, s ktorým sa viac a ľahšie stotožníte, pretože ho ľutujete a držíte mu palce a má tiež pekné smerovanie, speje to k radikálnemu koncu - záver bol na tomto filme veľmi vydarený a silný, ale oproti jednotke som nemal pocit bezprostredného nebezpečenstva, ohrozenia hlavného hrdinu (aj keď je pravda, že tematicky tu oň ani nešlo, téma tu bola oproti jednotka iná, oidipovskejšia). aj tak však veľmi vydarená severská drsná škola. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (4)

  • Filmy Pusher II a Pusher 3 (2005), který vyšel o rok později, byly natočeny čistě z komerčních důvodu. Předchozí snímek Nicolase Windinga Refna Fear X (2003) byl v USA propadákem, kvůli čemuž dokonce zkrachovala společnost Jang Go Star. (Johnston)
  • Scény byly natáčeny neobvykle ve stejném pořadí, ve kterém se odehrávaly. (Marek#33)

Reklama

Reklama