Reklama

Reklama

Píše se rok 2018 a na zničené Zemi proti sobě bojují zbytky lidí a počítačový systém Skynet. John Connor sice přežil Soudný den a byl vychován jako budoucí zachránce lidstva, ale zatím je pouze jedním z mnoha řadových velitelů. Lidstvo právě objevilo nový prostředek ke zničení Skynetu – rádiový kód schopný rychle a stoprocentně deaktivovat každý stroj. John Connor si uvědomuje, že toto není budoucnost, o které mu jeho matka vyprávěla. Něco je jinak. To se potvrdí, když se John seznámí s Marcusem Wrightem, mužem, jehož poslední vzpomínka je vlastní smrt. Jedná se o nový druh terminátora, uvnitř kovová kostra, ale zároveň lidské srdce a mozek. John a Marcus se společně musí vypravit do srdce Skynetu, aby zachránili jistého muže, kterého tam vězní. Jeho jméno je Kyle Reese a je to Johnův budoucí otec, který se jednou vrátí do minulosti a bude chránit Sarah Connorovu. (TV Nova)

(více)

Videa (18)

Trailer 2

Recenze (1 900)

Segrestor 

všechny recenze uživatele

Oproti místní filozoficky vzdělané většině musím říct, že film byl, co do akce, perfektní. Ano, skutečně jsem v tom nehledal žádné Hegelovy ideály, ale se zdravým rozumem, po Kantovsku, sledoval poměrně zdařilou nástavbu a variaci na téma Budoucnost patří strojům. A souhlasně s Schopenhauerem tvrdím, ač naopak optimisticky: Není nic těžšího, než vyjádřit významnou myšlenku tak, aby jí každý rozuměl. ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Film sa rozbehne ako najhustejší postapokalyptický akčný orgazmus od druhého Mad Maxa. Od Jamesa Camerona si požičiava iba mená postáv. Zaujímavo uvádza dobre obsadenú dvojku Sam Worthington / Anton Yelchin. Pohlcuje atmosférou a novými “smrťákovými” T600-vkami i transformerovskými obrami, ktorí vydávajú rovnaké zvuky ako Spielbergovi Tripodi. Parádny vizuálny masaker, labužnícky si vykračujúci béčkovo jednoduchou, ale maximálne zábavnou a efektnou cestou príslušného subžánru. LENŽE... v druhej polovici sa snímka rozhodne vyhovieť aj tým, čo si naivne myslia že tvorca Charlieho anjelov ovláda rozumom riadené univerzum Jamesa Camerona, začne sa viacej napájať na jeho motívy, zasahovať do nich a všetko nadšenie postupne vyprcháva. McG tie Cameronove filmy snád ani nevidel. Videl maximálne Scottovho Blade Runnera, v ktorom ho najviac upútali ohne, šlahajúce z komínov. P.S.: Worthington tu má výraznejšiu a dôležitejšiu rolu než Christian Bale. ()

Reklama

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Mám za to, že kdo má problém s filmem, má problém především s konceptem; kdo vyčítá nelogičnosti uvnitř filmového fikčního světa (vysazení Harvestra, držení jedné postavy v zajetí, závěr a co všechno bylo či mělo být zničeno...), měl by dávat větší pozor a uvědomit si, že i přes ušpiněný a schválně vybledlý look je vyprávění motivováno kompozičně. Smiřte se s tím, že se "úhel pohledu" proměnil, a tak nesledujeme dění očima člověka (matky Johna jako v T1-T2, Johnovým jako v T3), ale kyborga (a tak je "čtverka" efektivní, nikoliv efektní, zakládá si na čiré racionalitě, která není konfrontována s iracionálnem, a není v ní moc na odiv stavěných emocí, agrese a beznaděj probublává jen tak "mimoděk")._____ Čtvrtý díl považuji za ideální počátek nové trilogie, která se ale teprve musí osamostatnit od té původní, a to paradoxně prostřednictvím "trendu", který nastolily předchozí díly: okázalou hyperbolizací v předchozích částech již viděných scén (Harvester a Hunter-killer honičky jsou stylistickou nápodobou jedničky a dvojky a jejich ikonických akčních scén, celý závěr v továrně na T je variací těch z Camerona...). Je nutné mít také na paměti, že T1-T3 pracovaly s obrazem Terminátora a proměňovaly náš pohled na něj (zprvu zdánlivě nezničitelný stroj, před kterým není úniku a nelze se schovat na místě zaplněném lidmi, poté slabší, dokonce kladná verze následovaná spíše komickou a sebereflexivní postavou), a tak linie s Marcusem není jako z jiného světa, ale navazuje již na svět stávající._____ Problém bych pak viděl v tom, že Marcus nemá žánrovou a seriálovou paměť a neznalý divák tak sleduje příběh jeho pohledem (a tak odmítne závěr), zatímco znalci mají postavu Johna Connora, díky kterému je ve filmu nesčetné množství aluzí a "intertextualit", jenže s ohledem na T1-T3 se dočkáme "pouhého" zaplnění dialogových mezer a vršení časoprostorových paradoxů (jak máme mít strach o Johna, když víme, že ho má model T-800 zabít až v roce 2032 a nacházíme se v r. 2018?)._____Přesto oceňuji, že se zadařilo vzkřísit béčkovou ušpiněnou "poetiku" prvního dílu v blockbusterovém aranžmá druhého, i když to dost dobře nedrží pohromadě, protože se vyplňují díry z třetího, značně odlehčeného až sebeparodického dílu. Natočit lépe to asi nešlo, napsat rozhodně ano, ale i přes četná klišé a patos (patřící k žánru postapokalyptické sci-fi, ale nikoliv k Terminátorům) se jedná o výborný blockbuster a mírně nadprůměrný přírůstek k terminátoří řadě; jen škoda toho, že poslední dva modely vyjely z výrobní linky a byl jim zabudován čip, ve kterém se zapomnělo na inteligenci. 8+/10 ()

Cival 

všechny recenze uživatele

Patláma, patláma, paprťála. Takhle splácaný blockbuster tu dlouho nebyl. Pozitivní je, že aspoň ty prachy na něm jsou vidět. A že McG akci hezky inscenuje a chrlí ji střemhlavě v každou možnou chvíli. To je tak všechno - příběh byl asi terminován, nenašel jsem ho, nebo se schoval pod tu nekončící šňůru akčních scén, kterou za sebe McG nasekal stylem "už se minutu nestřílelo, lidi se asi začnou nudit, tak rychle další jízdu/bitku/výbuch". Monotónně se za sebe drtí akce nebo aspoň její náznaky, přičemž málokdy hrají důležitou úlohu i ve vyprávění. I proto Terminator Salvation nudí častěji než jeho starší bratříčci, i když na plátně poletuje mnohonásobně víc atrakcí. Jenže kašle se na atmosféru, na napětí, na postavy (za jednorozměrného Balea nedík), na kompozici scénáře, který někdo psal s nadějí, že když za sebe naházíte desítky odkazů a citací na předchozí díly, sama o sobě vám z toho vyleze hustá postapo sci-fi a lidi budou skákat radostí. Omyl (a trochu se bojím, že v pětce už se bude mluvit jen pomocí už provařenejch větiček). McG zase změnil styl, ale na rozdíl od předchozích Terminátorů jeho film neobstojí sám o sobě jako zábavná pecka s alespoň náznakem hlubších vrstev. Čtyřka je jako seriózní sci-fi/válečný velkofilm nebývale prázdná, jako popcornová jízda monotónní a bez rytmu, jako reklama na bělidla zubů ucházející (Moon Bloodgood asi vylezla do filmu rovnou z kosmetiky). Škoda těch úprav a předělávek, na zmršeném výsledku jsou cítit. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Na tenhle film jsem se nehrnul, byť série patří k mým oblíbeným. Už první reakce fanoušků a recenze mě ale varovaly, že tohle nebude můj šálek čaje, a očekávání se taky beze zbytku vyplnilo. Ne že by Salvation neměl co nabídnout, má velmi slušný rozpočet, triková stránka rozhodně není odbytá, disponuje i slušným tempem a akcí. V zásadě mají pravdu ty recenze, které připomínají příbuznost s Transformery nebo Šíleným Maxem. Jenže to je přesně ten druh filmu, který mě neoslovuje. Původní Terminátor dokázal vedle akce, naturalistického násilí a dobrodružných prvků vytvořit mýtus díky kvalitnímu scénáři, který se v rámci scifistické konstrukce přísně držel logiky, a tím jednoduše čtyřka nedisponuje. Scénář je šitý až příliš horkou jehlou, děj obsahuje řadu nelogičností a ono už to celkové pojetí je takové fantasmagorické. Připomíná to sci-fi pro odrostlejší děti. Už jen ten vzhled obřích robotů, kteří jako by unikli z nějaké stavebnice... Celkový dojem: 45 %. ()

Galerie (136)

Zajímavosti (65)

  • V několika scénách je vidět, že Kyle Reese (Anton Yelchin) nosí boty značky Nike. Jsou nápadně podobně modelu Nike Vandal, který nosila stejná postava v Terminátorovi (1984). (BLStryker)
  • Blair Williamsová (Moon Bloodgood) střílí z pistole Desert Eagle Mark XIX ráže .50 AE. Stejný typ palné zbraně nosil agent Smith (Hugo Weaving) ve sci-fi filmu Matrix (1999). (dc125)
  • Lidský odboj používá k útokům letoun přímé letecké podpory Fairchild Republic A-10 Thunderbolt II. Ten vznikl už na začátku 70. let a verze A ještě neměla digitální, "skleněný" kokpit, což znamená, že by teoreticky měla být počítačově nenapadnutelná superinteligencí Skynet. (p3tris)

Související novinky

Terminátor po mexicku?

Terminátor po mexicku?

22.11.2017

Tim Miller (Deadpool) se chystá režírovat nového Terminátora v produkci Jamese Camerona. Zapomeňte na Salvation a Genisys, jež se ukázaly být slepými uličkami. "Šestka" se vydá vlastní cestou a… (více)

Zemřel herec Anton Yelchin

Zemřel herec Anton Yelchin

19.06.2016

V pouhých 27 letech nás dnes opustil Anton Yelchin, jehož určitě znáte jako Chekova z posledních dvou filmových Star Treků. Yelchina při stále nevyřešené nehodě zabilo jeho vlastní auto, na premiéře… (více)

Worthington se vrací ke sci-fi

Worthington se vrací ke sci-fi

29.08.2015

Ze Sama Worthingtona (Avatar) měla být veliká hvězda, zatím to ale moc nevyšlo. Terminator Salvation se pokračování nedočkalo a Hněv titánů utnul Worthingtonův výlet k fantasy, načež se světoznámý… (více)

Nový Terminátor od scenáristky Avatara?

Nový Terminátor od scenáristky Avatara?

18.01.2013

To samozřejmě vyvolá spoustu spekulací o podílu Jamese Camerona na pátém pokračování ságy, kterou před téměř třiceti lety odstartoval. Teď ale fakta: produkční společnost Annapurna Films, která před… (více)

Reklama

Reklama