Režie:
Paul HaggisScénář:
Paul HaggisKamera:
Roger DeakinsHudba:
Mark IshamHrají:
Tommy Lee Jones, Charlize Theron, Jason Patric, Susan Sarandon, James Franco, Barry Corbin, Josh Brolin, Frances Fisher, Wes Chatham, Mehcad Brooks (více)Obsahy(2)
Vojenský veterán Hank Deerfield se snaží spojit se svým synem, který by měl být zpátky na základně po návratu z mise v Iráku. Dozvídá se však, že zmizel a nikdo netuší, kde by mohl být. S tím se ale Hank nechce smířit, a proto sám pátrá po synovi. Čeká jej však poznání, o které možná ani nestál. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
Videa (2)
Recenze (351)
Do detektivky balená reakce na Irák. Stará vojna T.L. Jones pátrá po zmizelém synu vojákovi, aby v závěru přehodnotil svůj vztah k tápající vlasti. Romantický obraz války už je v myslích mnoha američanů dávno ten tam, tady na blízkém východě nakonec zabředli do podobně demotivujícího bezvýchodna jako kdysi ve Vietnamu. A jaké je to jako film? Možná až moc pozvolné (zvýšit tempo by neuškodilo), ale ten dopad tam nakonec je a své poselství to sdělí. 7/10. [HD] ()
Paul Haggis nám ve svém druhém režijním počinu nabízí další závažné téma, tentokrát válku v Iráku. Narozdíl od jeho brilantního Crashe nám nabízí jen jednu dějovou linii, takže to celé drží lépe pohromadě. Chybí ovšem nějaká zapamatovatelná scéna, kterých bylo v Crashy dost. Také tempo je trochu pomalejší, hlavně v půlce filmu kdy se děj malinko vleče. Herci jsou ale bezchybní. Tommy Lee Jones je zde ještě o třídu lepší než u bratří Coenů a Charlize Theron předvádí další výborný výkon v řadě (Aeon Flux radši jako by nebylo). Ostatní herci jsou také výborní, i když Brolin a Franco jsou tak trochu do počtu. I přes některé výhrady se ovšem Haggis nemá za co stydět. Natočil dost dobrou kriminálku s dobrou atmosférou. 70% ()
// Další válečná PTSD depka, tentokrát s Haggisovým civilnějším přesahem a rukopisem, který však není o nic míň zdrcující v tom, jak dopady války vyobrazuje. Ke konci se vzhledem k tématu trochu zbytečně tlačí na emoce, kamenná tvář Tommy Lee Jonese naštěstí propouští jen kapky krve, nikoli slz, takže to ve finále nesklouzlo k ničemu horšímu. O dva roky mladší Mariňák shodou okolností taky nasnímanej Deakinsem je ale přece jen jinde. 8/10 ()
Tommy Lee Jones pátrá po svém zmizelém synovi a zjišťuje, že armáda už není taková, jaká bývala. Režisér oscarového Crashe natočil velmi působivou ale na sledování poměrně náročnou psychologickou detektivku o tom, kam až je člověk schopný zajít, aby zjistil pravdu a co všechno musí udělat, aby se s pravdou vyrovnal. Vynikající herecký výkon Tommy Lee Jonese, působivá kamera a inteligentní scénář dělají z V údolí Elah velmi dobrý film, i když pomalé tempo může být pro leckoho nepřekonatelnou překážkou ()
Paul Haggis překvapil - žádné vykonstruovaně působicí citové vydírání (byť na vysoké úrovni) jako Crash, jen temná detektivka o otci, pátrajícím po ztraceném synovi, a komentář k válce (nejen v Iráku). Tommy Lee Jones si oscarovou nominaci jako zdrcený rodič rozhodně zaslouží, ta nesmírná tíha, kterou musí snášet, je na něm vidět v každém záběru. Oč uměřenější film, o to silnější zážitek. ()
Galerie (45)
Zajímavosti (7)
- Ako uvádza distribútor filmu, názov V údolí Elah odkazuje na Izrael, kde sa podľa Biblie pred 3000 rokmi odohrala bitka Dávida s Goliášom. Dnes je to menej známa turistická atrakcia na križovatke ciest Route 38 a Route 375 blízko údolia Elah. Tu vzišiel námet na bitku v nerovných podmienkach - príbeh ľudí, ktorí v tomto nerovnom boji zvíťazia a vrátia sa domov, aby čelili symptómom posttraumatického stresu a duševným poruchám. "Ten názov vypovedá o podstate filmu," vysvetľuje Haggis, "Kráľ Saul poslal Dávida do údolia Elah, aby bojoval s Goliášom, vyzbrojený iba piatimi kameňmi. Spýtal som sa sám seba, kto by to urobil? Kto by poslal mladých mužov do boja s obrom? Tento film apeluje na našu zodpovednosť, keď posielame mladých mužov a ženy do vojny". (PeterJon)
- Film byl nominován na Oscara v kategorii Nejlepší herec v hlavní roli. (Čiban)
Reklama