Režie:
Xavier GensScénář:
Xavier GensKamera:
Laurent BarèsHudba:
Jean-Pierre TaïebHrají:
Karina Testa, Aurélien Wiik, Patrick Ligardes, Maud Forget, Samuel Le Bihan, Estelle Lefébure, Rosine Favey, Adel Bencherif, David Saracino, Chems Dahmani (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Parta zlodějů prchá s ukradenými penězi přes hranice. Na chvíli zakotví ve starém hostinci, kde narazí na podivínského chlapíka a jeho rodinu, která se zde skrývá. Z obyvatel zapadlé putyky se vyklubou fanatičtí neonacisté se sklony ke kanibalismu. Strhne se neuvěřitelný souboj, ve kterém jde o krk. Začíná boj na život a na smrt!
Scenárista a režisér v jedné osobě Xavier Gens se netají zálibou ve filmech Texaský masakr motorovou pilou (The Texas Chainsaw Massacre, rež. Marcus Nispel, 2003), Noční můra v Elm Street (A Nightmare On Elm Street, rež. Jack Sholder, 1985), Saw (Saw) nebo Barbar Conan (Conan The Barbarian, rež. John Milius, 1982). O natáčení filmu říká: „Na začátku jsme měli spoustu problémů s násilnými scénami ve filmu. Poté, co se do střižny přišel podívat koproducent Luc Besson, (právě jsem pracoval na scéně jak si rodina vaří jednoho z hrdinů), a utvrdil nás v tom, že máme natočit film tak, jak to cítíme, se mi ulevilo. Krátce na to mi nabídl režii filmu Hitman (Hitman, 2007)“. (oficiální text distributora)
(více)Videa (5)
Recenze (353)
Xavier Gens na to nemá. Ať natočí cokoliv nejen, že zklame, ale opět si podrazí vlastní nohy, na kterých se snaží udržet a spadne přímo na svůj francouzský obličej. Ale já mu to přeju. S čistým svědomím, protože Frontiéres je další z trapných náhražek hororových snímku, které sázejí na Turture porno, bez logiky, beze smyslu, bez citu, bez všeho, co je nutné ke kvalitnímu snímku. Jestli vám vyhovuje vize Francie, kde venkovský hotel je doupě nacistických kanibalů, klidně jděte do toho. Kvalitou velmi slabé a naprosto nesrovnatelné v žádném aspektu se Saw. Avšak komu se líbí Hostel bude potěšen, že nejen v Česku, ale i ve Francii se točí podobné kraviny. Pokud se někdo bál nebo mu přišlo ve snímku něco úžasné, tak ať mi napíše, rád se dozvím novinky. ()
Zábava pre celú rodinu! Teda pokiaľ je váš dedo starý nacista, na večeru si dávate stredne prepečených príslušníkov nižšej rasy a v pivnici chováte bandu ľudožrútskych retardov. Ufff. Extrémne bizarné, až fyzicky intenzívne a kapitálny megahumus. Jasné, je to neoriginálne a miestami nelogické, ale ten politicko-sociálny presah sa mi zdal k veci a dobre našraubovaný na hlavný "dej", premena hlavnej hrdinky je pôsobivá a vizuál (kamera a strih) na vysokej remeselnej úrovni, dynamický a pritom dokonale prehľadný. Darmo, na mňa európske mäsiarčiny fungujú a táto nie je výnimkou. Navyše, v záplave súčasných amerických akožekrvákov je toto plávanie v prasačích sračkách, precvakávanie achiloviek, pílenie cirkulárkou a žviakanie čerstvo odhryznutej človečiny hotové majstrovské dielo žánru. Varovanie: naozaj len pre silné žalúdky a pevné nervy! ()
Na podruhé zhlédnutí už hlavně ten masakr. Podříznutí, vykuchání, přeštípnutá achilovka, hrátky s pilou, krvavá střelba...nu, je toho dosti. Francouzi se opět vyrovnávají s nechutí k německým sousedům a pro jistotu ještě s hitlerovským nacismem. Film jede na splatter vlně podobně jako Noc s nabroušenou břitvou či Mučedníci, kterou Francouzi začali pomalu rozjíždět v 90.letech. Snímek je neobyčejně špinavý, plný bahna ( dočkáme se i ringu volného pro ženy) a krve. Hlavní hrdinka se postupně mění v trosku, které zůstal pouze pud sebezáchovy. Kupodivu mne film vůbec nenudil ( což bude asi výcvikem na artových filmech), jen ke konci už mi přišel spíše komický, než děsivý. Jak známo, když se to s násilím přežene, dostaví se přesně opačné reakce než ty, které byly původně zamýšleny. Gore efekty jsou velmi podařené a tam, kde Italové dnes tápou, Francouzi kralují. Očekávejte nechutnou vyvražďovačku a budete spokojeni. ()
Velice podobné svým pojetím jako stejně stará francouzská brutalita Inside. Spíš než na atmosféru sází na zobrzaování násilí v co nejvíc šokující podobě a stříkance krve tu jsou za každou cenu a skoro pořád. O dva řády lepší než známá blbůstka Hostel 1+2, ale stejně horor je horor a tohle horor fakt není. ()
Klasický hixploiťák, který spoléhá především na krev, násilí a brutalitu. Tentokrát sledujeme několik mladých lidí, kterak jsou osudově potrestáni za své předchozí výtržnické jednání. Násilné scény jsou zde vyobrazeny místy působivě realisticky, místy působivě přehnaně. Jejich četnost je více než velká, díky čemuž snímek nenudí. Příběh jako takový nemá cenu moc řešit, je stejně nijaký jako v jiných podobných filmech. Co se formy týče, dočkáme se mnoha efektních scén, což dělá Frontieres vizuálně docela přitažlivými. Po opáčku 2016: Příběh opravdu nemá cenu řešit, z toho rozložení jedni extremisté vůči druhým, mnohem horším extremistům Gens žádné zajímavé přesahy vykřesat nedokázal. Gore je to, oč tu běží, a to je parádní. ()
Galerie (63)
Zajímavosti (7)
- Písnička, která hraje v 13. minutě v autě, je „Last Joint 2“ od Jean-Pierre Taïeb. Ve 22. minutě hraje „Evolution Reversed“ od Udi Kagana. (Duoscop)
- Během natáčení bylo použito 400 litrů falešné krve. (Dlee)
- Počas prestrihávania achilovky cituje starý nacista repliku z filmu Misery nechce zomrieť (1990). (Kadas97)
Reklama