Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Susanna nikdy nikomu neublížila a všichni vědí, že její otec žádné peníze nemá. Proč ji tedy unesli a co vlastně chtějí? Dřív, než Montalbano může na něco přijít, předá kvestor případ kolegovi Valentemu jako odborníku na únosy. Bez Montalbana však někdo těžko něco vyřeší. Tohle totiž není obyčejný únos. Zdá se, že v historii rodiny Mistrettaových jsou temná tajemství, která budou muset vyjít na světlo. (Česká televize)

(více)

Recenze (2)

carl.oesch 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Lehce slabší zápletka, kdy spravedlnost bere do ruky nejen Montalbano je vyvážená pro mně vedlejší postavou Clelie Rondinella, která na polorozpadlém statku chová slepice, prodává ekologická :-) vejce, ale především sama sebe v otevřeném přístřešku za průsvitnou zatahovací záclonou. A důvod je prostý a dojemný, i když (jak už to u Andrea Camilleriho je) bez uslintaného sentimentu. Manžel přišel o nohy, leží, trpí bolestmi a zdravotní péče je drahá. Do nějakého ústavu ho ale dát nechce. A tak, aby spolu mohli být tam, kde spolu strávili spokojený krátký čas (traktor mu přejel nohy tři roky po svatbě), věnuje se z pohledu pokřivené morálky prostituci. A k vyjádření toho všeho stačí Camillerimu (je autorem jak vlastní knihy, tak scénáře) ona prostá věta, kterou ona žena říká Montalbanovi: "Tady jsme sedávali s  manželem dlouho do noci." A člověku dojde, že spolu byli šťastní a to je hlavní a vlastně jediný důvod, proč dělá to, co dělá. Andrea Camilleri má svoje skvělé detektivky, které jsou mnohem víc, než jen  kriminálním případem podobnými vedlejšími osobami zalidněné mnohem víc, než kterýkoliv jiný autor podobně koncipované literatury. Na rozdíl od Maigretů, Poirotů, Marplových a řady dalších podává obraz dnešní Sicílie takový, jaká asi podle všeho je. A hvězda La Vanexiany po dvaceti letech po natočení tohoto pro mnohé nezapomenutelného opusu svoji vedlejší roli zvládne perfektně. ()

elizabeth_ba 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Ne úplně tradiční, i proto dost zajímavý díl, v němž Montalbano tak trochu po vzoru jiného komisaře v epizodě zmiňovaného (Maigreta), bere spravedlnost do svých rukou (nebo aspoň do své hlavy)😉 ()

Reklama

Galerie (2)

Reklama

Reklama