Režie:
Dario ArgentoKamera:
Frederic FasanoHudba:
Claudio SimonettiHrají:
Asia Argento, Cristian Solimeno, Udo Kier, Valeria Cavalli, Moran Atias, Daria Nicolodi, Philippe Leroy, Jun Ichikawa, Clive Riche, Daniela Fazzolari (více)Obsahy(2)
Starověká urna je nalezena na hřbitově na okraji Říma. Po jejím otevření se spustí série násilných příhod: loupeže, znásilnění a vraždy dramaticky vzrostou, zatímco zvláštní mystické, zle vypadající bytosti přicházejí odevšad a shromažďují se ve městě. Všechny tyto události zavinil návrat Mater Lacrimarum, poslední ze tří mocných čarodějnic, které šířily teror a smrt před staletími. Sama proti armádě běsů a démonů se Sarah Mandy (A. Argento), studentka s nadpřirozenými vlastnostmi, pokusí zabránit Matce slz ve zničení Říma. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (196)
║Rozpočet $3,5milióna║Tržby USA $54,947║Tržby Celosvetovo $3,119,957║ Pekná ukážka amatérskej práce po všetkých možných a nemožných smeroch, od prevareného "nudného" príbehu, cez krvavé scény aj keď prevažne v prevedení v starej dobrej školy, ktoré na dnešnú dobu ale vyznejú skôr rozpačito a smiešne, než aby nejako mohli fungovať pre dej, tobôž vystrašiť, príde aj na počítačové triky a tie sa na prekvapenie dejú zniesť aj keď dohromady nič preborné neponúknu, o nejakú temnejšiu atmosféru skoro film neškrkne, herecké výkony na zaplakanie, dialógy sú čistý vývar, opäť samoúčelná nahota(to možno upútavalo v 80.rokoch ale teraz???), ... v celku veľké sklamanie, určite som čakal o niečo viac než takýto bezvýznamný vývar 100x videného horrorového klišé. /20%/ ()
Odosť odlišný film od predošlých dvoch dielou trilogie. Ale chvalabohu film je to dobrý i ked ako som napísal iný. Už tu nie je tá skvelá snová atmosféra zo Suspirie, vlastne tu už Argento na amtosféru moc nevsadil a chcel diváka upútať tým čo mu dnešné horory ponukajú najviac tj. násilie. Film o tretej matke je brutálny a plný gore scén, ktoré sa vydarili a bol som rád, že som videll neokukané vraždy. A ked nie neokukané, tak aspoň dobre natočené. Na smrť novorodenca či farára len tak nezabudnem. Hlavný tahák film, spomínané násilie sa vydarilo a tak má film jedno plus k dobru. Hubda bola tiež fajn a po neskutočne otasnej hudbe z Inferna sme zase počuli nervy drásajúce tony(v dobrom slova zmysle). Čo sa mi na filme nepáčilo je, že Argento nezvládol(znovu) dotiahnúť film do dobrého konca. Film sa uberal ako tak v dobrom duchu, no posledná 20 minutoka filmu je slabá a všetko sa udialo tak rýcho, chaoticky.. no proste ani v jednom filme z celej trilogie Dario nezvládol koniec. Suma sumárum trilogia sa zakončila seriozne a celé sa to obalilo do akého priemerného obalu. Hodnetenie filmu: 75% Celej trilogie: 60% ()
Záver trilógie a po dlhej dobe opäť vynikajúci Argento, aj keď Argento akého nepoznáme. Už to nie je ten majster, ktorého každý záber filmu bol takmer umeleckým zážitkom, podporený syntetickou hudbou, ktorá vytvárala tú nezabudnuteľnú atmosféru jeho starých filmov. Tým nechcem povedať, že by to bolo teraz zlé, len jednoducho iné. Čo sa nezmenilo je násilie a gore, ktorého je tu požehnane a napríklad na smrť novonarodenca asi len tak nezabudnem, a záver, ktorý je opäť tak typicky "argentovsky" zlý. Nedá mi ešte nespomenúť Mater Lacrimarum, čo je asi najlepšia skladba vytvorená pre film. ()
Všem muselo být jasné, že Matka slz nebude po tolika letech fungovat stejně dobře, jako ve své době Suspiria a Inferno. Tudíž na to šel Argento malinko odlišnou cestou. Fascinující obrazy plné barev a nepolapitelným zlem nasáklá atmosféra tak šla stranou, místo toho se soustředí na kmitající děj a hojnou brutalitu. Ta tu vystupuje ve větším množství než jindy, gore se opravdu povedlo, i když ho občas naruší nedomrlé počítačové efekty. Argento se s novou látkou a na dnešní moderní dobu popral více než dobře, spokojenost je tedy na místě, přesto jsou jeho starší dítka ve své kvalitě samozřejmě pořád nedostižná. ()
Argento dokončil volnou trilogii opravdu důstojně. Byť patří třetí část k nejslabším, tak v rámci dnešních horrorů se jedná o zdařilé dílo. Už působivé titulky s nádhernou hudbou ( Claudio Simonetti - dělal hudbu i pro Argentovu Operu a Phenomenu a společně s Argentem ve skupině Goblin pro Suspirii a Deep Red) dávají tušit, že příběh bude temný a pochmurný. Přiměřené množství gore scén dotváří celkovou syrovost snímku - patří mezi ně třeba velmi realistické podříznutí Udo Kiera. Řím se stává rejdištěm démonů a čarodějnic. Skvělá jízda s odbytým konce ( což je bohužel typické nejen pro Argenta, ale i další italské horrorové režiséry). Pro mne trefa do černého. A satanský song Cradle Of Filth je pravou třešinkou na závěr. ()
Reklama