Režie:
Dario ArgentoKamera:
Frederic FasanoHudba:
Claudio SimonettiHrají:
Asia Argento, Cristian Solimeno, Udo Kier, Valeria Cavalli, Moran Atias, Daria Nicolodi, Philippe Leroy, Jun Ichikawa, Clive Riche, Daniela Fazzolari (více)Obsahy(2)
Starověká urna je nalezena na hřbitově na okraji Říma. Po jejím otevření se spustí série násilných příhod: loupeže, znásilnění a vraždy dramaticky vzrostou, zatímco zvláštní mystické, zle vypadající bytosti přicházejí odevšad a shromažďují se ve městě. Všechny tyto události zavinil návrat Mater Lacrimarum, poslední ze tří mocných čarodějnic, které šířily teror a smrt před staletími. Sama proti armádě běsů a démonů se Sarah Mandy (A. Argento), studentka s nadpřirozenými vlastnostmi, pokusí zabránit Matce slz ve zničení Říma. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (196)
Veskrze typický Argento. Když už se k nám do distribuce dostane něco od mistrů hororu, tak jde vesměs o ty jejich horší kousky z posledních tvůrčích let. No Matky slz se bát nemusíte. Povedlo se dle možností. Na filmu je sice znát, že nemá úplně odpovídající rozpočet, ale Argento se ukázal tak, jak jej známe z jeho slavnějších časů. Předvedl solidní napětí i atmosféru. A samozřejmě, pro něj tak typický, mix hororu s vyšetřovací detektivkou. Bohužel bohudík :-). Jeho dcera Asia je jedním slovem kočka a beze sporu je ozdobou filmu. Ovšem vizuálních vychytávek a pořádného tahu na branku se nedočkáme. Suma sumárum řemeslně zvládnutý průměr. ()
hodnotiť štyrmi **** bude spravodlivejsie ... na argenta je to za poslednu dekádu mierny pokrok.. je to predsa len viac nez priemerná nechutnosť.. u argenta je to mimoriadne po 1 X co sa uchyľuje k ducharčine takehoto rozsahu ..čo je samozrejme veci v neprospech .. ps: čo však na tomto projekte skutočne stoji za to je zaverečný song presvedčivo beštialne odspievaný Dani Filthom z Cradle of Filth....za famozneho hudobného doprovodu Daemonie Claudia Simonettiho...MATER LACRIMARUM..song podobného rangu sa vyprodukuje raz za 4 roky..a v predchádzajúcej verzii filmu som ho nemal ... ()
Všem muselo být jasné, že Matka slz nebude po tolika letech fungovat stejně dobře, jako ve své době Suspiria a Inferno. Tudíž na to šel Argento malinko odlišnou cestou. Fascinující obrazy plné barev a nepolapitelným zlem nasáklá atmosféra tak šla stranou, místo toho se soustředí na kmitající děj a hojnou brutalitu. Ta tu vystupuje ve větším množství než jindy, gore se opravdu povedlo, i když ho občas naruší nedomrlé počítačové efekty. Argento se s novou látkou a na dnešní moderní dobu popral více než dobře, spokojenost je tedy na místě, přesto jsou jeho starší dítka ve své kvalitě samozřejmě pořád nedostižná. ()
Něják nevím co s tím.. Na jedné straně musím uznat, že trojmatkovská trilogie je tímto uzavřena velmi důstojně. Argento se s tím nemaže a rozehrává HC horror plný kvalitních masek, paranoidní atmošky a výživného gore, nešetří nikoho (ani ženy a batolata) a i ty triky, kde šáhnul po levném kompjůtru nevypadají něják zásadně nepatřičně. Na stranu druhou mě to prostě nestrhlo tak jako parádní a umělecky vypiplaná Suspiria a navíc jsem měl pocit, že se to dost táhne. Na drobnosti nad kterýma divák občas protočí oči (a které vychází z toho, že Argento některé věci prostě neřeší, protože to je jeho svět) jsem si sice zvyknul ale i tak mě to občas ruší (ale to už je součást jeho rukopisu).. Takže rozhodně je to mnóóhem lepší než Inferno, ale přes všechny klady to Suspiria prostě není. Každopádně ale doporučuju zkouknout a udělat si vlastní obrázek, protože ty niance jsou zde hodně subjektivní a každému to sedne jinak. ()
Třetí a poslední matka páně Argenta oplývá asi největší dávkou brutality a gore skopičin, zejména úvodní vyvržení muzejní restaurátorky opravdu stojí za to, krvelačný divák musí být spokojen. Dříve ne až tak podstatné mystérium tří mocných čarodějnic zde pro mne překvapivě narostlo až do apokalyptických rozměrů, ovšem zrovna tenhle motiv na mne působil trochu levně. Sehrané bojůvky na ulicích, výskyt afektovaných moderních čarodějnic apod. mi příliš nesedly, stejně jako digitální finále. Přes všechna negativa mne z nějakého neznámého důvodu ( uhranutí ?) opět Argentovo pojetí filmu nadchlo, možná ta snová atmosféra, možná ty výše zmíněné skopičiny a pak celá ta mozaika obrázků, nevím, čtyři. ()
Galerie (28)
Photo © Mitropoulos Films
Reklama