Režie:
Dario ArgentoKamera:
Frederic FasanoHudba:
Claudio SimonettiHrají:
Asia Argento, Cristian Solimeno, Udo Kier, Valeria Cavalli, Moran Atias, Daria Nicolodi, Philippe Leroy, Jun Ichikawa, Clive Riche, Daniela Fazzolari (více)Obsahy(2)
Starověká urna je nalezena na hřbitově na okraji Říma. Po jejím otevření se spustí série násilných příhod: loupeže, znásilnění a vraždy dramaticky vzrostou, zatímco zvláštní mystické, zle vypadající bytosti přicházejí odevšad a shromažďují se ve městě. Všechny tyto události zavinil návrat Mater Lacrimarum, poslední ze tří mocných čarodějnic, které šířily teror a smrt před staletími. Sama proti armádě běsů a démonů se Sarah Mandy (A. Argento), studentka s nadpřirozenými vlastnostmi, pokusí zabránit Matce slz ve zničení Říma. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (196)
TV/// Obsazení 3/10 Děj 3/10 Hudba 8/10 Efekty 6/10/// +je to hodně slušná řezničina, má to dobrou atmosféru -dialogy, je to dost velká nuda/// Vymítání čarodějnic, bla bla. Spousta keců a nesmyslů o čarodějnictví za účelem odvyprávět nějaký děj. Nesnáším tento žánr a nebýt vydařené hudby a několika slušně vykuchaných obětí, byl by to zaručený odpad./// Celkem 43%/// ()
Veskrze typický Argento. Když už se k nám do distribuce dostane něco od mistrů hororu, tak jde vesměs o ty jejich horší kousky z posledních tvůrčích let. No Matky slz se bát nemusíte. Povedlo se dle možností. Na filmu je sice znát, že nemá úplně odpovídající rozpočet, ale Argento se ukázal tak, jak jej známe z jeho slavnějších časů. Předvedl solidní napětí i atmosféru. A samozřejmě, pro něj tak typický, mix hororu s vyšetřovací detektivkou. Bohužel bohudík :-). Jeho dcera Asia je jedním slovem kočka a beze sporu je ozdobou filmu. Ovšem vizuálních vychytávek a pořádného tahu na branku se nedočkáme. Suma sumárum řemeslně zvládnutý průměr. ()
Třetí a poslední matka páně Argenta oplývá asi největší dávkou brutality a gore skopičin, zejména úvodní vyvržení muzejní restaurátorky opravdu stojí za to, krvelačný divák musí být spokojen. Dříve ne až tak podstatné mystérium tří mocných čarodějnic zde pro mne překvapivě narostlo až do apokalyptických rozměrů, ovšem zrovna tenhle motiv na mne působil trochu levně. Sehrané bojůvky na ulicích, výskyt afektovaných moderních čarodějnic apod. mi příliš nesedly, stejně jako digitální finále. Přes všechna negativa mne z nějakého neznámého důvodu ( uhranutí ?) opět Argentovo pojetí filmu nadchlo, možná ta snová atmosféra, možná ty výše zmíněné skopičiny a pak celá ta mozaika obrázků, nevím, čtyři. ()
Už to asi tak zůstane, že z trilogie o třech matkách se mi bude líbit jen ten první díl. Ve scénáři tohohle filmu je děr jak v ementálu a logika si vyšla někam na špacír a bylo to asi hodně daleko. Jedna za všechny: Hlavní hrdinka vyhodí z okna auta svůj mobil, aby ji démoni nemohli vystopovat (tak tohle oni už umí?) a potom se jde prostě schovat k sobě domů, kde ji jistě hledat nebudou. Pár laciných lekaček už rozhodně nezachrání celkový dojem, který na mě film udělal, nebo spíše neudělal. ()
Všem muselo být jasné, že Matka slz nebude po tolika letech fungovat stejně dobře, jako ve své době Suspiria a Inferno. Tudíž na to šel Argento malinko odlišnou cestou. Fascinující obrazy plné barev a nepolapitelným zlem nasáklá atmosféra tak šla stranou, místo toho se soustředí na kmitající děj a hojnou brutalitu. Ta tu vystupuje ve větším množství než jindy, gore se opravdu povedlo, i když ho občas naruší nedomrlé počítačové efekty. Argento se s novou látkou a na dnešní moderní dobu popral více než dobře, spokojenost je tedy na místě, přesto jsou jeho starší dítka ve své kvalitě samozřejmě pořád nedostižná. ()
Galerie (28)
Photo © Mitropoulos Films
Reklama