Reklama

Reklama

Žila na poušti, v jeskyni i s indiány. Před tisícem let. Měla různá jména, ale vždycky to byla ona. Ústřední postavou Medemova filmu Chaotická Ana (2007) je poněkud výstřední dívka, která žije se svým svérázným, ale milujícím otcem v jeskyni nad mořem. Má výtvarné nadání a žije jako bytost nepoutaná ničím a nikým, pravdivá jen sama k sobě. Justine, výstřední mecenáška mladých talentů, pozve Anu do Madridu do komunity mladých umělců, které posbírala na svých cestách a jimž financuje bydlení a umělecké kurzy. Ana tak poprvé vstoupí do skutečného světa, zároveň ji však čeká bolestná cesta do hlubin sebe sama. Setkání s charismatickým Saídem, sirotkem po berberské matce, zcela změní její vnější i vnitřní realitu. Čeká ji krutá cesta do minulých životů vlastní duše, která, jak se zdá, mnoho vytrpěla...
Snad jedině Medem dokáže vytvořit iluzi světa, do něhož musí Ana vstoupit. Pomocí reálných obrazů a zvuků dokáže vytvářet zcela nadreálné situace. Hranice prostoru a času překračuje se stejnou lehkostí, jako by točil konverzační komedii. Světy, které svou originální optikou vytváří, jsou z tohoto světa a zároveň stejně skutečně tkví v minulosti či budoucnosti. Reálné situace tak dostávají zcela nové významy, aniž by bylo třeba něco složitě vyprávět či popisovat. Jeho filmy nejsou příběhy činů, ale vnitřních emocí: vášní, strachů, intuice, lásky a nenávisti. Realita jeho filmů začíná tam, kde končí viditelná skutečnost. (Česká televize)

(více)

Recenze (152)

blackJag 

všechny recenze uživatele

Pohled do spirituálních poloh jedné bohémské duše, jehož formální rámec, sledující číselný odpočet (k navození hypnotického stavu?), dodržuje snesitelnou polohu vyprávění a ve svém konci dojde ke slušné pointě. K té vás příběh neodolatelně táhne, což i přes jednoznačně umělecké ambice znamená, že nezačne nudit. Závěrečná epizoda po "dosažení bodu nula" celou snahu sice zbytečně strhává do roviny polopatické protiválečné agitky a scénka s ukáknutím do ksichtu jeví se mi trochu na efekt, přesto zážitek z filmu měl u mne svou estetickou odezvu. 75% ()

Morloth 

všechny recenze uživatele

Medem často balancuje na hranici klišé. Stejně jako na hranici srozumitelnosti (alespoň pro mne). Přesto je i další snímek, ne nepodobný těm předešlým, zajímavý. Nejen stránkou formální, která je jako vždy vypiplaná, ale i sdělením - to však mohlo být na jednu stranu jednodušeji podané a na stranu druhou komplikovanější. ()

Reklama

Nautila 

všechny recenze uživatele

O tvorbu tohoto režiséra jsem se nikdy nezajímala, ale tenhle film na mě silně zapůsobil díky svému tématu už po prvním promítnutí, od té doby jsem ho viděla ještě čtyřikrát a přesto stále nacházím nové a nové věci. Sama mám podobnou zkušenost jako hrdinka filmu, vřele tedy film doporučuji všem, co ví něco o regresích a minulých životech. Pro "obyčejné" diváky to asi bude film dost nesrozumitelný. >plus úžasný soundtrack od skladatelské bohyně Jocelyn Pook. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Pro milovníky reinkarnace a ženy - bohyně. 1) Velmi zajímavý film si pohrává s tématem reinkarnace a snaží se, alespoň si myslím, o umělecké ztvárnění veskrze duchovního námětu. V tom je i jeho problém - ani jedno není dotažené. Vynikající herecké výkony, skvělá režie ani působivá atmosféra snímku nezakryjí nedostatečný duchovní background, kdy mám pocit, že reinkarnační témata jsou ve filmu jen kvůli jakémusi až detektivnímu záběru a ne kvůli věci samé. 2) Trochu mi film připomíná poněkud neukotvené duchovní tápání hledačů pravdy a smyslu života (jak to znám i z vlastního života) - je tu snaha, ale chybí vytrvalost a důslednost. 3) 49letý režisér Julio Medem se na filmu podepsal i jako autor scénáře, koproducent a střihač. Vynikající herecký výkon půvabné 20leté Manuely Vellés Casariegové (Ana) zaslouží obdiv. Nemohu se nezmínit o pěkném 30letém Francouzi Nicolasu Cazalé (Berber Saíd) nebo o neméně pěkném 27letém Asieru Newmanovi (hypnotizér Anglo). 4) Je zajímavé, že na IMDb je hodnocení filmu výrazně nižší, než na ČSFD (v době psaní komentáře 78 vs 63). V hodnocení beru v potaz volbu tématu i přece jenom netradiční zpracování. ()

mat.ilda 

všechny recenze uživatele

Hypnotizující průnik do tajů minulých životů podle Julia Medema... Jinak poněkud chaotická mozaika z krásy, krutosti, svobody, umění a smutného ženského údělu, ale i nezničitelné síly, od které je však marné čekat spojení v jeden smysluplný obraz. Místy působí hodně nedotaženě, ale celkem fajnově se sleduje, minimálně díky oduševnělému zjevu Manuely Vellés, poutavému vizuálu a krásné hudbě, která by si zasloužila být v mnohem lepším filmu... A konec? Ten jako by se k tématu neuměl vyslovit už vůbec a tak trochu si sám sobě nakálel na hlavu. ()

Galerie (26)

Zajímavosti (1)

  • Tímto filmem se režisér pokusil vymanit z deprese, kterou trpěl po smrti své mladší sestry Any Medem, malířky, která zahynula při autonehodě 28. dubna 2001 na cestě do Zaragozy, kde připravovala výstavu svých obrazů. Tyto její obrazy byly rovněž použity v tomto filmu, který režisér věnoval památce své sestry. Na její počest pojmenoval také svou dceru jménem Ana. (lola3121)

Reklama

Reklama