Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V hlubokém vesmíru je dopraven nový vězeň Saint Georges do výzkumného jednotky Dante 01. Vězňové jsou zde na planetě s vysoce toxickým prostředím využívání k různým experimentům. Saint Georges vnáší do komunity vzbouřeneckého ducha a jeho spoluvězňové jsou jím podněcováni ke vzpouře, která má proměnit tento děsivý svět vzhůru nohama... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (82)

GigaPudding 

všechny recenze uživatele

Nevěřila jsem, že když to točil spolurežisér věcí jako Delikatesy a Město ztracených dětí, tak že to může být blbost na 35%, ale asi jsem ho trochu přecenila :). Nebo přinejmenším je znát, že tomu Marc Caro chtěl dát nějakou obrazovou podobu a tak, ale chyběl tomu očividně hodně Jean-Pierre Jeunet, který by tomu dal nějaký pořádný směr. Takhle to totiž dopadlo jakože Marc Caro má asi rád THX 1138 a Vetřelce 3 a Vesmírnou Odysseu, má rád křesťanskou mystiku a díla jí inspirovaná a tak si z toho vybral co ho napadlo, aby z toho vytvořil takový nesourodý, halucinační film o scifikřesťanství. Nápad se stanicí někde uprostřed ničeho, kde je parta vězňů kvůli experimentálním způsobům jejich nápravy je určitě fajn, stejně jako výtvarné řešení celého filmu, které je jednoduché, ale dostatečně prázdné a depresivní, že to funguje dobře aspoň obrazově, dokud teda nepřijde řada na nějaký souvislý a zajímavě se rozvíjející děj, protože tady to silně ztrácí a utápí se to v blábolení, laciných podobenstvích a halucinační vatě, která zabíjí atmosféru a celý film dovede k vyvrcholení patřícímu do té ujetější škatulky. Každopádně ale scéna, kdy se bylo potřeba dostat do těžko dostupné řídící místnosti byla dobrá a hlavně to mělo výborné závěrečné titulky, které byly jak z úplně jiného filmu a měly nádech něčeho mnohem lepšího než celá ta hodina a půl než se k tomu člověk dopracuje :). Takže Caro bez Jeuneta zatím vypadá jakože tápe :). ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Marc Caro a jeho nový film ode mě s jedničkou a mou úctou. Šílená myšlenka, velmi těžko čitelná, velmi těžko pochopitelná a popravdě i pro film naprosto nesmyslná. Marc Caro tentokrát sám, bez svého velkého kamaráda a spolurežiséra několika filmů, J-P Jeuneta, totálně vyhořel. triky i prostředí je vcelku fajn, ale myšlenka, filozofie, psotavy, vše je pochybného rázu a číst si někde na internetu manuál pro pochopení a "co tím Caro vlastně myslel" nemá s filmem nic společného. Vizuálně je cítit podobnost s filmy, na kterých Caro spolupracoval s Jeunetem,o čemž by mohl například Dominique Pinon říkat své, ale nezachrání to Danteho ani, kdyby prošel natřikrát Očistcem... ()

Reklama

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Šestákové metafory, holohlavci s převážně mytologickými jmény, extrémně tmavé záběry a nulové stopy po geniálním vedení kamery a vypiplané mizanscéně vydávají jasnou zprávu o tom, kdo z režisérské dvojky Jeunet - Caro měl opravdové zásluhy na vynikajících Delikatesách a slušném Městě ztracených dětí. Ale aspoň už teď vím, jakou barvu má peklo - žluto-fialovou. ()

honajz odpad!

všechny recenze uživatele

Francouzská sci-fi z dílny dlouholetého spolupracovníka Jeana-Pierra Jeuneta, Marca Cara, doplácí na zahlcenost vnějšími efekty. Příběh samotný není až tak objevný - na kosmické lodi u jakési pekelné planety názvem Dante je převýchovné středisko vězňů. Brzy však zjistíme, že tito zločinci jsou vychováváni poněkud svérázně - nanoboty v těle. Pak se však současně na palubě objeví nová, mladá doktorka, a nový vězeň, tajuplný Svatý Jiří, který má podivné schopnosti, jež by si lidstvo zasloužilo využít, jen kdyby se ten vězeň dal vykuchat. Celý film je tak protknut náboženskými motivy, až už je to příliš. Zvláště neuvěřitelně stupidní poslední scéna, sestříhaná snad v deliriu a stupidní i svým vyzněním (kdo chce vědět, pro něho je tu BACHA SPOILER!!!!!!! - hlavní hrdina ostatní zachrání tak, že pluje v kosmickém obleku vesmírem, uhasí (!) planetu!). V této scéně už bez okolků přirovná režisér do té doby Svatého Jiřího k Ježíši, přičemž křížem není nic jiného, než kosmická loď v pozadí. Docela chápu, co asi autor chtěl říci. Ale zabalil to neuvěřitelných přeplácaností obrazových i trikových, vyžívaje se v násilnostech, takže nakonec i popírá sám sebe. Nehledě na skutečně nelogických posledních 15 minut... A vlastně nejen 15 minut, když třeba hned v úvodu starší doktorka tvrdí, že vězně nemonitorují kamerami kvůli pocitu osobní svobody, a hned v následující scéně vidíme, že je mají na kameře. To je skutečně rozpor. Škoda, nemuselo to být až tak špatné. Disk načne protipirát, reklama, ale jinak žádné bonusy nenajdeme. ()

GILLWANDER 

všechny recenze uživatele

Myšlienka? Pointa? Je to vôbec film? Dá sa tomu vlastne porozumieť? Nie, nedá. Caro sa asi načisto zbláznil, že divákovi ponúkol film, ktorý nemá hlavu ani pätu. Prostredie je v skutku seriózne, ale zvyšok je totálna sračka. Neviem ako sa mi podarilo celý film dopozerať, ale dopozeral som ho až do konca. Po skončení som bol mierne šokovaný, že sa mi nedostavilo nič, čo by mi pripadalo (okrem prostredia) normálne. Všetko bolo od veci, herci, scenár, proste všetko. Som znechutení a dlhú dobu ešte budem... 15% ()

Galerie (53)

Zajímavosti (1)

  • Režisér Marc Caro si představoval jiné zakončení filmu, ale kvůli zkrácení rozpočtu z 8 milionů Euro na 4 miliony jej nemohl realizovat. (Cheeker)

Reklama

Reklama