Režie:
Darren Lynn BousmanKamera:
Joseph WhiteHrají:
Paul Sorvino, Alexa PenaVega, Anthony Head, Sarah Brightman, Bill Moseley, Terrance Zdunich, Paris Hilton, Nivek Ogre, Rebecca Marshall, Sarah Power (více)VOD (1)
Obsahy(1)
REPO je speciální dáreček od režiséra „SAW SÉRIE“ Darrena Lynna Bousmana. Film, který je tak „jiný“, že ho ani k ničemu nemůžete přirovnat. Pokud milujete muzikály, můžeme zaručit, že REPO lehce zapadne mezi vaše nejoblíbenější filmy. Pro všechny ostatní je to rozhodně ojedinělý snímek, který vám přinese novou zkušenost. A to se poslední dobou v kinematografii moc často nestává.
V nedaleké budoucnosti ničí smrtící epidemie lidské orgány. Vědci začínají masivní orgánovou sklizeň. Biotechnický magnát přijde s nápadem splátek, když však někdo nezaplatí jen jednu jedinou, přijde REPOMAN a svůj orgán si vezme zpět. Ve filmu můžete vidět a slyšet nejprodávanější sopranistku všech dob Sarah Brightman nebo Ogre – zpěváka legendární industriální kapely Skinny Puppy a také Joan Jett. Kromě nich obsahuje soundtrack Repo např. tyto umělce: Stephen Perkins (Jane´s Addiction, Porno for Pyros), Clown (Slipknot), Ray Luzier (Korn, Army of Anyone), Brian Young (David Lee Roth Band), Richard Fortus (Guns n´Roses), Sonny Moore (From First to Last), David J (Bauhaus, Love and Rockets), Daniel Ash (Love and Rockets), Blasko (Ozzy Osborne band), Tommy Clefetus (Rob Zombie band), Melora Creager (Rasputina), Rami Jaffee (Wallflowers), Danny Saber (Busta Rhymes, Seal), Eric Powell (16Volt).
Nahrávací tým REPO se skládá: Yoshiki (legendární rocková kapela X-JAPAN), Josepha Bishara (Rasputina, Danzig) a Chris Spilfogel (Dreamgirls, Hairspray) (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (303)
Opera, která zkultovněla pomalu dřív, než ji kdo vůbec viděl a která je propagována jako něco kontroverzního a nevídaného, je nakonec těžce konzervativní a trendy v tom nejhorším slova smyslu. Kritika kapitalistického zřízení, kde jsou lidé ovládáni a manipulováni médii a nadnárodními společnostmi a v níž se pracuje s mediálními obrazy představitelů jednotlivých rolí, se nakonec uchýlí k tradicionalistickému vyzdvihování rodinných hodnot a schopnosti odpoutat se od geneticky chybných předpokladů zděděných po rodičích. Ani formálně se nesetkáváme s ničím, co by bylo jakkoliv převratné či alespoň umně uchopené, protože na Grand Guignol je zde málo (a málo šokujícího nebo zábavného) gore a splatteru, komiksové vložky a metalo-punkově-gotické písně jsou vhodné pro emo a gotické pseudoalternativní citlivky a celkově mám z REPO: GENETICKÉ OPERY dojem pozérského a manýristického, trochu inteligentnějšího produktu pro někoho, kdo má přehled a je schopen kritického názoru a opovrhuje módními záležitostmi typu STMÍVÁNÍ. Z tohohle sága (plakátovost postav a slabý děj neomluví fakt, že je nám film vyprávěn "hrobníkem" čtoucím informace z noviny) nebude a pokud chcete opravdu bezútěsné, maloměšťáky popuzující a formálně výjimečné, z hlediska autorovy tvorby netradičně uchopené dílo, šáhněte raději po SWEENEY TODDOVI. Ten má alespoň vizi, vyprávění funguje jako dobře promazaný stroj a operní uchopení funguje a nepůsobí lacině. 7/10 za Anthonyho Heada. P.S. 14. díl 12. řady SOUTH PARKU vystihuje můj názor na REPO: GENETICKOU OPERU. Opravdu nedovedu být nadšený z toho, že Bousman "zbogartoval" něčí styl a na místo toho, aby se lišil a nechtěl být módní (=gothic), je ukázkovým příkladem vampirea. ()
Je to jen pár minut, co jsem film dokoukal a přemýšlím, jestli ten komentář nenechám na jindy. Muzikály mě skoro vůbec (a opera tím tuplem) neberou (vyjímkou je snad jen Hedwig and Angry Inch) a po ultratragických hororových muzikálech Sweeney Todd a Kanibal! Muzikál jsem přemýšlel, jestli do Repo: Genetické opery vůbec jít. Ale tak přišlo to na řadu, tak jsem si řekl, že tomu dám šanci. A teď nevím jak z toho ven. Místy možná až přestylizovaná cyber-gothic-punk-rocková opera plná "ujetých" latexových a gothic oblečků (převážně v černé barvě), černě nalakovaných nehtů, černých vlasů, nabílených tváří a rudé krve a jedné překvapivě netrapné a snad až pohříchu dobré Paris Hilton (její druhý herecký výkon, co jsem měl možnost vidět a zdá se, že alespoň tohle jí v rámci možností jde). Na jednu stranu mě to dějově nějak extra moc nezasáhlo, nepřipadalo mi to zas až tak moc hororové (navzdory gore a krvi), na druhou stranu má ten film asi štěstí, že ač nejsem goth, posledních tak pět let gothic electro/rockovou hudbu docela poslouchám a i ta stylizace (hadry, make-up apod.) se mi docela líbí (na pohled, ne že bych v tom chodil). Takže z téhle stránky se mi to docela líbilo. A ani ten zpěv tady (narozdíl od již výše zmiňovaných hororových muzikálů) není tak hrozný a často to i sedělo do hudby (ten punkovej výplach někde za půlkou filmu je naprosto žůžový). Chcete-li podobnou atmosféru zažít na ostro, doporučuji návštěvu každoročního festivalu v Lipsku s názvem Wave Gotik Treffen, takhle tam valná většina návštěvníků a návštěvnic chodí oblíkaná. Já vám nevím, obsahově nic moc, stylizací a provedením paráda. Asi do toho znovu jen tak brzo nepůjdu (jestli vůbec) ale jednou a na poprvé to obecně nebylo špatné. 3,5* ()
v u.s.a. nesmi videt ve filmu jedine prso pak je ten film nerpistupny do p.g. 15 a tohle jim jiste nevadi vzdyt co je na tom ze se tam rezou tela vypadavaji vnitrnosti hlavne ze to nezasahne nase puritanske smysleni. tohle bylo strasny! kombinace priznivcu EMO s GOTHIKAMA nebo jak se jim rika bylo to opravdu nerpijatelne pisnicky herci vsehcno. jedine za co je hvezdicka je svetr repomana ()
Bizarní, perverzní, zvrhlé, šílené, ujeté, brutální a taky tak trochu... no skoro geniální. Neuvěřitelný krvavý operněgotickometalopunkoindustriálnějunglový kabaret, u kterého budete nejdřiv kroutit hlavou, pak si zvyknete na styl a na konci už se přistihnete, že se nahlas nesmějete jenom kvůli tomu, aby na vás náhodou někdo z okolí (tohle zvládne z normální populace jeden člověk ze sta) nezavovalal doktora. P.S. Comicsový pasáže jsou dokonalý. P.S. 2 Z tý holčiny ze Spy Kids jsem trošku paf... P.S. 3 Paris Hilton se konečně našla. :-) ()
Je to bizarní, je to nevkusné, je to zvrácené a zpívá se tam! Repo! The Genetic Opera je jeden z mála filmů, pro které neexistuje normální hodnotící škála, ale dá se ohodnotit pouze dvěma způsoby - maximum, nebo minimum… Už dlouho jsem se takhle u filmu necítil. Hned ze začátku mě dokonalý soundtrack chytil do pasti a já se nemohl dostat pryč. Pak mě překvapila skvělá vizuální stránka a herci. Alexa Vega už dávno není tou malou holkou ze série Spy Kids a vyrostla z ní zatraceně krásná ženská, Paris mě pro změnu překvapila svým zpěvem (teda, pokud to fakt zpívala ona) a Anthony Head byl jako Repo Man skvělý. Nevím, jestli mám být nesvůj, protože se mi bizarnost tohohle typu líbila, ale upřímně na to se… kašlu. :-) Jak jsem řekl na začátku mého komentáře, tady nejde jinak. Buď plný počet, nebo odpad! Cokoliv mezi tím je u tohohle filmu nemožné. P. S. Okamžitě jdu stahovat (ehm, pardon, shánět :-)) soundtrack! ()
Galerie (40)
Photo © Lionsgate
Zajímavosti (13)
- Předlohou pro film byla divadelní hra z roku 2001, kterou taktéž režíroval Darren Lynn Bousman. (Tom Riddle)
- Vo filme odznie 58 pesničiek. (Greenpeacak)
- Rozpočet filmu byl pouhých 8,5 milionů dolarů. (duklak2)
Reklama