Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jacques Mesrine, největší francouzský gangster všech dob, byl ve své vlasti známější než jakákoliv celebrita. Jeho avantýry byly neskutečně lehkomyslné, neuvěřitelně drzé a jeho úmysly absolutně nepředvídatelné. Na každou novou „fušku“ se pomocí plastických operací a nejrůznějších masek měnil k nepoznání, a proto byl přezdíván „mužem tisíce tváří“. Národ ho uctíval, ženy ho zbožňovaly a pro stát byl nepřítelem číslo jedna. Jeho odvážné skutky, nesčetné útěky z vězení, milostné románky, nad nimiž zůstával rozum stát, jeho bájná dobrodružství, obrovský cynismus a výsměch policii, z toho všeho vznikl pro Francouze skutečný národní epos. Epos o člověku, který byl skutečným hrdinou nebo antihrdinou…
Filmy Veřejný nepřítel č. 1 a Veřejný nepřítel č. 1: Epilog (premiéra 1.1.2009) se natáčely souběžně celých devět měsíců, na třech kontinentech a s rozpočtem přes 80 miliónů Eur. Jedná se o nejdražší francouzskou produkci všech dob. (Festival francouzského filmu)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (469)

Bluntman 

všechny recenze uživatele

VEŘEJNÝ NEPŘÍTEL Č. 1: EPILOG se má k VEŘEJNÉMU NEPŘÍTELI Č. 1 asi jako KILL BILL: VOLUME 2 ke KILL BILL: VOLUME 1. V prvním dílu nám byla představena figura, která teprve získávala své charakteristické znaky a utvořila se kolem ní mytologie, ve druhém již sledujeme životnou a dýchající postavu v komplexní, mnohem soudržnější, chytřejší a zábavnější podívané, která přestala klouzat po povrchu a odkazovat na jiná díla, okázale upozorňovat na sebe sama. Již se nestřídají nálady, žánry a formální postupy vystihující jiné filmy 70. let a Mesrine si nezkouší jednotlivé masky, ale už si jednu vybral, pracuje na své mediální image a médii konstruované identitě a vypovídá se víc o skutečné době a společenských náladách. Zatímco se v jedničce vystihovala ústřední teze "je mnoho pohledů, skutečný život nelze vystihnout v jeho úplnosti" neustálými změnami masek v každé scéně, ve dvojce se scény z prvního dílu kontextualizují do nových rámců. VEŘEJNÝ NEPŘÍTEL Č. 1: EPILOG je tak nejlepší gangsterkou posledních let (píšu gangsterkou, nikoliv "policejním a gangsterským filmem", protože tuhle pozici zastává AMERICKÝ GANGSTER), která vypovídá o mediální prezentaci zločince, násilí, utváření si ikon a je nejen formálně (vpíjení textu do obrazu, střih akčních scén), ale i společensky podvratná. Výborná záležitost o mediální mrdce Mesrinovi. 10/10 ()

Shit 

všechny recenze uživatele

Rozhodně lepší než jednička, kde ještě Mesrine musel řešit jestli třeba jako nepracovat poctivě, jestli nevést slušnej život a takový podobný nesmysly, tady už je prostě gangster se všim všudy a užívá si to ve velkým stylu a to obzvlášť na začátku, kdy akce střídá akci a Mesrina nic netrápí a stává se z něj i přes kriminální činy populární hvězda. Bohužel se ale druhá půlka už trošku přespříliš zvrtne k jeho revolucionářským choutkám a je z toho celkem blbost, ale i tak musim hodnotit líp než jedničku a musim uznat, že Vincent Cassel ukázal, že rozhodně hrát umí ()

Reklama

lesumir 

všechny recenze uživatele

Jacques Mesrine, pardon, vlastně Merine, byl národní celebritkou, kterou znal každý. Byl neo Robin Hood, bohatým bral a na chudé sral. Lehkomyslný a drzý "revolucionář", který svými moresy přiváděl k šílenství nejen celou Francouzskou policii. Několikrát utekl z vězení a všechny přelstil. S takovou postavu člověk prostě musí sympatizovat, avšak pouze na filmovém plátně. __ Druhý díl je povedenější, stylovější, svižnější, víc vystihuje Mesrinovu psychiku a hlavně ukazuje, co to bylo za člověka, hlavně teda díky výbornému výkonu Cassela, který se tady předvedl mnohem víc, než v Part 1. Za první díl čtyři a za druhý pět, takže za celou výbornou serii dávám šest hvězdiček. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Svým způsobem ústup z tempa a zajímavosti příběhu prvního dílu a vkročení na pole psychologické a "lidské". Mesrine se vrátil (resp. nikdy neodešel:)) a je tentokrát trochu jiný. Jeho politické postoje přechází do popředí a chvílemi, když poslouchám co říká, bych ho považoval za "hloupého gangstera se zbraněmi, který si myslí, že na něj nikdo nemá". Tahle zaslepená arogance a prohlašování "názor" (které jsou až nesmyslné) je nejlépe patrné vedle skvělého Mathie Amalrice, který je naopak "chytrým lupičem, který ví co dělá". Tento rozdíl oproti prvnímu dílu, kde Mesrine byl chytřejší, mě trochu zklamal a nastavil otázku, jaký byl doopravdy a na kolik je filmový Mesrine otiskem Cassela a scénáře. Tempo kleslo možná i kvůli delší stopáži a film tím maličko trpí, ale nic hrozného a další pevné 4* jsou neodvratitelné stejně jako závěr nastíněný v úvodu prvního dílu tentokrát z trochu jiného a zajímavého pohledu. Jen taková drobnost. Mesrine je hlavním hrdinou, který je vlastně gangster a v jistou chvíli to vypadá, jako by divák s ním měl souhlasit a fandit mu. U mě to bylo přesně naopak, protože pro mě to po celou dobu byl "jen" zločinec, který nedokáže přežít v systému... Ovšem jeho "komerční" založení a snaha skrze vtip a šarm zpopularizovat sám sebe a dostat na svou stranu veřejnost je nadčasová. Kdyby bylo po mém, ten člověk jde pod gilotinu:). I tak je výkon Cassela vynikající a pochybuji, že ho někdy dokáže ještě trumfnout. Epilog aneb pád jednoho gangstera tam, kam patří... (stylizace do Ježíše Krista je vynikající, ve filmu i na plakátě). PS: zločinci jsou ve vězení z nějakého důvodu, nemohou si stěžovat na cokoliv jiného než sebe. Nemám rád tohle "vrah ve vězení je chudáček" a filozofie Mesrinovi postavy mě osobně vytáčí. ()

Traffic 

všechny recenze uživatele

Zatímco první díl působí jako soubor jednotlivých scén, sloužících k načrtnutí Mesrinova zázemí a charakteru, Epilog je plnohodnotným filmem se vším všudy. Prostor dostává zamyšlení nad fungováním státního aparátu a médií a k tomu zůstávají dramatické přestřelky v hlavní roli s Casselem, který opět funguje jako uhrančivé ztělesnění prchlivého chlapáctví. Finální scéna je jen pomyslnou třešínkou na dortu, z jejíhož zpracování by se mohl učit každý, kdo uvažuje nad tím, že konec divákovi prozradí předem. Bravo. ()

Galerie (22)

Zajímavosti (15)

  • Mesrine občas vyhrožuje tzv. "Baaderovci". Jednalo se o teroristickou skupinu, která v 70. letech sužovala Německo. Měli na svědomí několik bombových útoků, spoustu vražd i únos. (Chrustyn)

Související novinky

Festival francouzského filmu

Festival francouzského filmu

11.11.2008

Nebývalý počet atraktivních předpremiér nabízí 11. ročník FFF, který se koná od 20. do 26. listopadu v Praze a zároveň v Brně, Českých Budějovicích, Hradci Králové, Olomouci, Ostravě, Pardubicích a… (více)

Reklama

Reklama