Reklama

Reklama

Trabant - auto za dolar

(TV film)
  • Německo Car for a Dollar, A

Obsahy(1)

Technický zázrak, který se zrodil v těžkých podmínkách bývalé NDR, je dnes předmětem zájmu nadšených sběratelů. Od roku 1993 se na každoroční mezinárodní sraz majitelů Trabantů do německého Zwickau sjíždí přes 20 tisíc lidí. Je to jedna z vrcholných událostí nejen pro fanoušky vozů značky Trabant, ale i pro milovníky starých aut vůbec. Všichni sem jezdí za stejným cílem: vidět a být viděni, prodávat a nakupovat a také si na chvíli připomenout staré časy bývalé NDR. Zrození tohoto malého auta byl vlastně zázrak... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (11)

Siegmund 

všechny recenze uživatele

Jeden z mála filmů o vozech Trabant. Bohužel zrovna tento se řadí mezi ty průměrné až slabší. Film je prošpikován mnohdy příliš krátkými záběry ze setkání trabantistů v německém Cvikově (Zwickau). Dále je film doplněm zbytečným balastem. Nosným obsahem jsou vzpomínky a vyprávění bývalých konstruktérů a vývojářů. Kdo se však chce podívat na skutečný dokument, který se dopodrobna zabývá výrobou trabantů, měl by zhlédnout film „Der Trabant – Planwirtschaft auf Rädern“, který běžel začátkem 90. let i v české televizi pod názvem „Trabant – plánovité hospodářství na kolech“. Režisérkou tohoto filmu je Susanne Paschen. Vzhledem k tomu, že se tento film nenachází v databázi ČSFD a nenašel jsem o něm zmínku na českém internetu a jedná se opravdu o velmi hodnotný a cenný dokument, tak bych ho vážným zájemcům zaslal. (Středa 28.04.2010) ()

Reklama

borsalino 

všechny recenze uživatele

V roce 1945 byla německá sovětská zóna v katastrofálním stavu, vše co nebylo zničeno za války, zkonfiskoval bývalý Sovětský svaz jako válečné reparace. Embargo na vývoz oceli do Německa přinutilo německé konstruktéry od začátku improvizovat. Kurt Lang pověřil tehdy Wolfganga Barthela, aby vymyslel náhražku za plech. Jeho první nápady se zdály zcela nereálné, zvlášť nápad vyrábět auta z lepenky. S tímto nápadem se skutečně experimentovalo, ale lepenkové díly se velmi rychle rozpadaly, zvláště pak když pršelo. Druhým významnějším experimentem bylo použití bavlněného vlákna, které Německu dodával Sovětský svaz jako odpad, postupem vývoje se z této hmoty stal tzv. "duroplast". Zkonstruovaná auta byla nejen v Německu velmi populární, byla na pořadník a čekalo se na ně až 14 let. Za více než třicet let se tak vyrobilo více než tři milióny Trabantů. Rozhodně lze doporučit návštěvu muzea ve Zwickau, které naleznete kousek za hranicemi s Německem. Muzeum Vás provede celým vývojem automobilky, od předválečného, válečného a poválečného období, až do jejího konce, včetně představení prototypů, které si již cestu k lidem nikdy najít nemohly. ()

JANARYBA 

všechny recenze uživatele

Jsem nadšená, zajet si v reále na sraz těchto bláznů by byl celoživotní zážitek. V průběhu dokumentu jsem litovala, že jsem nikdy (ani moje rodina) nepatřila do této šťastné rodiny zapřísáhlých fandů Trabantu. Kdož ví, třeba se mi to ještě někdy v tomto (nebo příštím) životě podaří....Nevíte někdo o Trabantu za dolar? ()

Moraldo odpad!

všechny recenze uživatele

Hodně slabé, neobjektivní, místy až výsměšné... Rozhodně chybí jakákoliv zmínka o tom, že Trabant 601 byl v době svého vzniku vozidlem měřitelným ve všech parametrech se svojí západoevropskou konkurencí. O Trabantu samotném se moc nedozvíte. Mnohem lepší dokument kdysi odvysílala ČT, nevím jak přesně se to jmenovalo, ale na Netu to jde dohledat pod názvem : Výroba Trabanta". ()

Galerie (5)

Reklama

Reklama