Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mladý hodinář Matěj (O. Havelka) se rozhodně své práci nevěnoval s chutí. Dokonce se dá říci, že ho jeho pěkné řemeslo nebavilo. Nad každou opravou se ofrňoval – k čemu opravovat staré krámy. Ani hodiny, které mu do krámku nosila jeho milovaná Rózička (V. Gajerová), aby své tetě dokázala, že ji Matěj uživí, až se vezmou, mu nestály za trochu námahy. Ale teta (B. Holišová) už byla dávno rozhodnutá, že svou neteř lenivému mládenci nedá. Zrovna když to přišla Matějovi říct, objevil se v krámku vznešený zákazník (P. Štěpánek). Dal si u Matěje opravit vzácné hodiny, které přestaly odbíjet třináctou hodinu. Jak si s nimi poradil a co znamenala v jeho životě třináctá hodina, vypráví pohádka Květy Kuršové. (Česká televize)

(více)

Recenze (13)

Jezinka.Jezinka 

všechny recenze uživatele

Lenost se nevyplácí, čekáním na to, co přijde samo, člověk jenom ztrácí čas, kterého má potom málo. Nemluvě o tom, že v reálném životě člověku nejen nepomáhají skřítci a víly, ale ani nemá šanci, že by ho unesl do svého bohatého zámku okouzlující Pán třinácté hodiny. ()

Reklama

bloodcountes 

všechny recenze uživatele

Ten námět je skvělý, škoda ho na takovou umolousanou šestákovou pohádku. Tohle bylo úplně nevytěžený, jen takové neumělé nakousnutí na povrchu. Uměla bych si představit o tom výpravnou poháku do kina, jaké dělával J.Herz třeba...Havelka je roztomilej, Rozička je taková.. teda mno na můj vkus málo jemná a něžná, Petrovi Štěpánkovi se zase msteriózně blýskají oči a to mě teda hicuje:)) ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

To je vždycky kouzlo pohádek. Když se najde někdo líný, špatný nebo smolař, objeví se kouzelná bytost a vše za hlavního hrdinu vyřeší. A to je případ i této pohádky. Matěj vlastně nic nemusí, jen být líný a čekat na štěstí, přičemž ho sám neumí definovat, a skřítci to celé udělají za něj. A jak se na konci dozvíme, tak doslova. Navíc ani k Rózičce by bez skřítků nedošel. Jen v životě to tak moc nechodí. Matěj tedy není žádný hrdina, ale k poznání, že lenost ke štěstí nevede, dojde. Ondřej Havelka, v té době už skoro třicetiletý, byl přeci jen stále jako mladý dost dobrý na podobné projekty. Působil totiž na první pohled laskavým dojmem, to mu zůstalo mimochodem dodnes, ale také komediálním, což se kolikrát, v kombinaci s tím co uměl se svým hlasem, hodilo. ()

rozum i cit 

všechny recenze uživatele

Velice laskavá záležitost a pohlazení po duši, které mi zpříjemnilo jedno hodně pošmourné odpoledne. Pohádka, která má vše, co má mít: jasně charakterizované postavy, inteligentní dialogy, typově výborně zvolené protagonisty, skvělé herecké výkony, poučení, spád a překvapivou pointu na závěr. I kulisy jsou vcelku dostačující a stopáž tak akorát. Ondřej Havelka se na nekňubu hodí a v podobných rolích dodává potřebnou komičnost, proti Veronice Gajerové, které to tu opravdu sluší, rovněž nemám výhrad stejně jako vůči představitelům skřítků, Blažena Holišová je ve své obvyklé roli přesná a Petr Štěpánek svádí jako ďábel (víc než v jiných pohádkách, kde čerta opravdu hrál, až jsem ho za něj zkraje považovala) a o tu růžičku si říká způsobem, který nutí člověka přemýšlet o skrytém významu té kytky, i když je jasné, že žádný není a pohádka je zcela nevinná. Triviálnost úkolů, které musí Matěj plnit, je vysvětlena samotnou pointou, ostatně rovněž velmi milou. Drobným nedostatkem jsou tak jen některé nelogické momenty-proč vlastně Pán času potřebuje pro své kouzlo hodiny, když očividně umí čarovat i bez nich? Jinak ale plný počet. Jedna z nejhezčích studiovek, která je zde podle mého názoru dost podhodnocená. ()

Galerie (9)

Reklama

Reklama