Reklama

Reklama

Catalog

všechny plakáty
Krátkometrážní / Animovaný
USA, 1961, 7 min

Recenze (3)

Radko 

všechny recenze uživatele

John Whitney Sr., priekopník počítačového umenia, dal dohromady všetky dovtedy ním vytvorené grafické efekty vytvorené na analógových počítačoch, pridal skvelú hudbu jazzového majstra Ornetta Colemana a vytvoril tak vizuálne lahôdkový Katalóg. Pokiaľ ste sa v detstve radi zabávali s hračkou Krasohled, ukazujúcou súbory rôznych abstraktných, farebných, meniacich sa obrazcov a zároveň netrpíte nepríjemne pálivou žáhou pri počúvaní profesionálne zahraných jazzových experimentov, tak niet čo riešiť. ()

vypravěč 

všechny recenze uživatele

Na okraj pár poznámek Stéphana Mallarmého: "Ryzí dílo obsahuje výmluvné mizení básníka, jenž přenechává podnět slovům tím, že se dotkne jejich uvolněné proměnlivosti; ony zažehují se vzájemnými odlesky jako účinná stopa po drahokamech, nahrazujíce vnímatelný dech v dřívějším lyrickém dýchání nebo nadšené osobní řízení fráze. Tato vlastnost je blízká samovolnosti orkestru. Básník musí stanouti uprostřed myšlenek a obrazů seskupených únavou; jeden po druhém netoliko osvětlit, ale jeden pomocí druhého. Tak vyplývá smysl z jejich doteku nebo z jejich vzájemného prolínání." ()

krvavamera 

všechny recenze uživatele

"Kolem roku 1957 zakoupil části starého vyřazeného protiletadlového kanonu M-5, včetně jeho řídící jednotky, a sestrojil mechanický analogový pracomputer umožňující programovaně natáčet animace. Sám John Whitney označuje toto zařízení jako cam machine nebo také animation machine. Mezi lety 1958-1966 vytvořil pomocí tohoto mechanicko-optického zařízení řadu komerčních zakázek, mezi jinými například animované obrazce pod úvodními titulky filmu Vertigo (1958) Alfreda Hitchcocka. Toto zařízení umožňovalo komplexní systém pohybů kamery, případně rotací a posouvání snímaných předloh, množství variací pro práci se závěrkou, na zařazování filtrů i dalších originálních technických vymožeností. Film Catalogue datovaný rokem 1961 je jakýmsi vzorníkem rozličných postupů realizovatelných pomocí cam machine. Přestože tento film nemá žádnou dramaturgickou stavbu a je opravdu jen katalogem rozličných možností, byl později prohlášen za filmové dílo (víceméně s Whitneyovým trpným souhlasem)." (Martin Čihák, Ponorná řeka kinematografie. NAMU, Praha 2013. s. 112/113) ()

Reklama

Reklama