Režie:
Viktor TaušKamera:
Milan ChadimaHudba:
Walter KraftHrají:
Jan Antonín Duchoslav, Michal Suchánek, Eva Jeníčková, Václav Kopta, Veronika Freimanová, Radoslav Brzobohatý, Juliana Johanidesová, Jakub Prachař (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Profesor Karda, který nepříliš úspěšně provozuje v Krkonoších turistickou chatu Severka, se u vleku setká se svým bývalým žákem Vikim Cabadajem, který se živí jako lyžařský instruktor. Je rozvedený, na horách je se svou dcerou Janou, a když zjistí, že na chatě u Kardy je na návštěvě dcera Marika, o kterou se kdysi neúspěšně ucházel, navrhne učiteli, aby na chatě uspořádal sraz bývalých spolužáků. A tak se po 25 letech na chatě objeví obézní Radek, vlastnící neprosperující vydavatelství, úspěšný televizní bavič Karel, který přijede i se synem Petrem, bezdětná Soňa i Eva se dvěma syny. Viky je sice zklamán, protože nakonec dorazí jen hrstka spolužáků, přesto se snaží navázat na minulost a oživit vzpomínky. Večer dorazí i profesorka Hanka, kterou kdysi miloval Radek. Ve vzpomínkách na dávné události se začínají objevovat hořké tóny vyvolané konfrontací bezstarostné minulosti s trpkými životními zkušenostmi a nezdary v osobním nebo profesním životě. (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (1 123)
Film je sice dost špatný, ale pár momentů a celková nálada ve mně vyvolaly přesně ten pocit nostalgie, melancholie a smutný rozdíl reality a mladických ideálů, na jaký jsem se těšil a o který Taušovi s Johnem šlo. Je to přesně ten film, který se i přes příšerné herecké výkony, naivní scény a místy více než přiblblý scénář dokáže zavrtat pod kůži. Samozřejmě jeho síla je totálně závislá na první nezapomenutelné části před 25 lety. ()
Podruhé louhovaný sáček čaje zkrátka nechutná a nic na tom nezmění fakt, že 25 let někde ležel, než ho zase šoupli do hrnku.... Vtipy už nefungují, obstárlí herci už nejsou zajímaví a celé to tak nějak nudí... Uáááááá nějak jsem klimbnul. Jak to vlastně skončilo ? Jestli ve filmu něco funguje je ten sentiment. Vzpomínky na sladké tenkrát, kdy vědět to co dnes, dělalo by se lecos jinak. Ale takový je zkrátka život a každý pokus o cokoliv je první a jediný. Hvězda navíc za hudbu. * * ()
Pro ty, co očekávají bžundu, mám varování - větrem ošlehané sněženky povadly a machři už nenachází sílu se natřásat.. Hořká ano, komedie takřka vůbec - jen frustrace středního věku umocněná životními zkušenostmi, kdy se dětské starosti zdají s odstupem času a s přibývajícími kily, plastikami a rozvody vlastně radostmi. Tauš odvážně zariskoval, ale v ničem nezaujal. Tak za 25 let zase, tentokrát s berlemi, vyndavacími zuby a artritidou a nebo pro dobro diváka doufejme, že vznikne už jen krátkometrážní film, kdy půjde mladej Mácha zapálit svíčky na hřbitov.. ()
Český film se definitivně dostal z krize, trvalo mu to "jenom" necelých 20 (slovy: dvacet) let. A vypořádal se s ní tak jako Hollywood před necelou dekádou, tj. adaptací best-sellerů (ROMÁN PRO ŽENY, ÚČASTNÍCI ZÁJEZDU, NESTYDA), předělávkami (HLÍDAČ Č. 47), pokračováním či pokračováním po dlouhých letech, kdy z trojice JAK SE KROTÍ KROKODÝLI - TAKOVÁ NORMÁLNÍ RODINKA - SNĚŽENKY A MACHŘI PO 25 LETECH vychází posledně jmenovaný nejlépe._____ Není to "vánoční" hit pro masy, přestože návštěvnost svědčí o opaku, ale tragické (a minimálně komické) rozjímání o tom, kam se postavy a jejich představitelé (i tvůrci) po čtvrt století dostali. (Jeníčková jako béčková herečka ze zahraničí, Suchánek jako zaškatulkovaný bavič apod. - jen očistně drogová linie páně Taušova je nepatřičná) Převládající pocit trapnosti nad vtipností a obměna scén z minulého, uměle zkultovnělého dílu je jedním z témat filmu, a tak mu to nehodlám vyčítat. Nedrží sice pohromadě, což je dáno množstvím jednotlivých motivů a podáváním zprávy o současnosti, kterou si John evidentně neumí odpustit (kritika papučové zábavy, pseudohvězdiček hrajících ve špatných filmech, bulvární hyenismus apod.), ale jako melancholické vyprávění o jedné generaci je to nesmírně působivé a "rockyovská" nostalgie s tím nemá co dělat. Vhodná, náladotvorná hudba a kamera pracující s hloubkou ostrosti, mimozáběrovým polem a důmyslně rámující prostor si zaslouží pochvalu, přestože upozorňují na sebe a činí tak film i filmařsky nesoudržným._____ P.S. Kdy bude spin-off s M.Machem (jeho opilé emo na diskotéce svědčí o užití Stanislavského metody)? A jaktože tady film hodnotí i herci? :-) ()
Sněženky a machři sú presne taký, akých som očakával a aký sa "predstavili" v teasery. Obdobie 25-tich rokov sa prejavilo nie len na výzore hl. hrdinov, ale hlavne na ich životoch, pádoch či úspechoch. A presne o tom to celé je. Zatiaľ čo boli prvé/ý Sněženky a machři komédia o lyžiarskom a o všetkom čo sa tam dá zažiť(dva čaje, štyřy rumy) dvojka sa uberá iným smerom. Názov ...po 25 rokoch je viac než výstižný a samotné zobrazenie tejto myšlienky je žiaľ pravým opakom toho čo sa dialo pred spomínanými dvadsiatimi rokmi. Smiech a komédiu vystriedala depresia a zobrazenie tej druhej strany (krutej)reality. Čas plynie a s nikým sa nezahráva.. a ani sa našimi hrdinami. Dalo sa očakávať a nikto nič iné asi ani nečakal, než takýto film. A preto, že som dostal to čo som čakal i keď trochu viacej depresívne som spokojný. Cabadaj, Převrátil a Mácha sú späť, sú rovnaký a pritom tak odlišný. Určito to nie je film pre celú rodinu a nestane sa z toho hit. Ale to melancholické rozprávanie príbehu o onej generácie pôsobí skvelo. Ach tá nostalgia(a to som v dobe vzniku jednotky nebol ani v pláne :) ()
Reklama