Reklama

Reklama

Come Closer

všechny plakáty
Krátkometrážní / Experimentální
USA, 1952, 5 min

Režie:

Hy Hirsh

Recenze (2)

Radko 

všechny recenze uživatele

Hipisácka fabrika. Pred vznikom tohto hnutia. Nuž ale tie farebné ideje a deti kvetov bolo potrebné kdesi vytvoriť. Tak prečo nie multifarebnou rotáciou rôznych oválnych kriviek, krúžkov a telies? Videné dvakrát za sebou. S veľkým potešením. ()

krvavamera 

všechny recenze uživatele

"Poněkud pozapomenutým tvůrcem americké abstrakce prvního poválečného desetiletí je Hy Hirsh (1911-1961), který v mládí pracoval pro hollywoodská studia jako fotograf, kameraman a střihač, posléze spolupracoval se Sidneyem Petersonem na jeho avantgardních narativních filmech (The Cage, 1947; The Lead Shoes, 1949; aj.), podílel se rovněž na vzniku filmu Harryo Smithe No. 4 a věnoval se i tvorbě vlastních autorských filmů, v nichž prokázal především velkou dovednost v práci s laboratorním zpracováním využívajícím barevné separace v tradici Lena Lyea. Ve svých filmech Come closer (1953) a Eneri (1953) se stal průkopníkem ve využití oscilografických křivek. Tyto filmy byly natáčeny na černobílý materiál snímáním jedntolivých vzorů z obrazovky osciloskopu a posléze několikanásobnou expozicí a maskováním v trikové optické kopírce přeneseny přes řadu filtrů na třívrstevný barevný materiál. Jsou dokladem průkopnické práce Hy Hirshe na poli laboratorního zpracování a tvůrčí práce s optickou trikovou kopírkou." (Martin Čihák, Ponorná řeka kinematografie. NAMU, Praha 2013,. s. 114) ()

Reklama

Reklama