Reklama

Reklama

Buenos Aires Zero Degree

  • Hongkong She shi ling du - chun guang zai xian (více)
všechny plakáty

Obsahy(1)

Rok poté, co v roce 1997 režisér Kar-Wai Wong natočil svůj zásadní film Šťastni spolu, který mu vynesl Cenu za režii na MFF v Cannes a odstartoval tak jeho mezinárodní filmovou dráhu, se vydal malý štáb hongkongských dokumentaristů na místa natáčení. Jejich ambicí bylo v podstatě totéž, jako když se točí film o filmu - zachytit okamžiky, které se nedostaly na plátno, tvůrčí atmosféru při natáčení, zákulisí slavných hvězd, herců i tvůrců. Rozdíl byl jednak v tom, že rekonstruovali děje již minulé a také v tom, že práce štábu Kar-Wai Wonga se ani vzdáleně nepodobá práci dobře seřízených hollywoodských týmů. Je známo, že Wong tvoří své filmy do poslední chvíle, točí bez scénáře, mění na place, improvizuje, přerušuje natáčení a často nikdo neví, co bude dál. Zda je to částečně tvůrčí záměr je možná jedním z odhalení, která přináší tento dokument. Jeho režiséři prošli stejnou zkušeností jako štáb filmu. Přiletěli do Buenos Aires, "na druhý konec světa", do země tanga a atmosféry, která má do té hongkongské na hony daleko. Museli se zorientovat ve zcela neznámém prostředí jako rok před před nimi Kar-Wai Wong se svým štábem. Kombinací hraných pasáží, krátkých rozhovorů (např. režisér se svým kameramanem Christopherem Doylem), záběrů natáčecích míst, herců mezi natáčením, či rozhovorů s místními, kteří na filmu spolupracovali, se jim podařilo vytvořit působivou rekonstrukci natáčení slavného filmu. Filmu, v němž velkou a dramatickou roli hraje čas, podobně jako při natáčení samotném. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (3)

Matty 

všechny recenze uživatele

„Filmy jsou o životě, ale nejsou celý můj život“ . Fascinující „über-making of“, jenž nezapře značku WKW. Nese se v podobném duchu jako Šťastni spolu, ale ochotněji komunikuje s divákem. Kromě samotného natáčení, které začalo jako výlet do Argentiny a skončilo jako zoufalý souboj s časem a nejasnou uměleckou představou (žádná konkrétní neexistovala), nabízí (a to především) mnoho vystřiženého materiálu, jenž mapuje postupnou evoluci filmu. Detailněji se věnuje některým postavám z filmu i těm, které se do filmu nakonec vůbec nedostaly, přičemž nechybělo mnoho a ze Šťastných spolu mohlo vzejít něco úplně jiného. Dokument vytahuje na světlo a dopodrobna rozebírá i situace a motivy, jež nebylo pro jejich embryonální stádium vývoje snadné zaregistrovat a film tak činí celkově zajímavějším. Buenos Aires Zero Degree (teplota, bod, ze kterého tvůrci několikrát začínali nebo něco úplně jiného?) přibližuje tvůrčí postupy jedné výjimečné filmové osobnosti a zároveň ukazuje, jak taky někdy může vznikat film. 80% ()

hirnlego 

všechny recenze uživatele

Velmi netradiční film o filmu - možná vůbec ten nejzajímavější, jaký jsem zatím viděla. Prokládán vypuštěnými záběry a scénami a především prodchnut podivnou atmosférou samotného snímku, třebaže povětšinou o něco optimističtější. Největším kladem, který nelze neocenit, je fakt, že člověk po zhlédnutí tohoto dokumentu dostane chuť podívat se (znovu) na Šťastni spolu a možná se i na chvíli zamyslí nad výší svého hodnocení... ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Tohle je rozhodně mnohem víc než běžný film o filmu. Jednak vznikal až rok po úspěchu filmu Šťastni spolu, ale zejména dobře ukazuje, jak vlastně Wong Kar-wai své filmy točí. A tak z třítýdenního natáčení v Argentině byla práce na půl roku a film se měnil každou chvíli. Dokument obsahuje spoustu záběrů, které se do výsledného filmu nakonec nedostaly. Navíc kameraman používá podobné kamerové filtry, takže občas není jasné, jestli sledujeme nějaký další nepoužitý záběr z filmu nebo ne. Díky stejnému obrazu i hudbě má nakonec i tenhle dokument stejnou atmosféru jako film. Pokud jste Šťastni spolu neviděli, nejspíš to pro vás bude docela zmatek... ()

Reklama

Reklama