Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Agent tajné americké služby, která se zabývá unášením a výzkumem dětí s výjimečnými psychickými schopnostmi, Ben Childress, unáší syna Robina svému bývalému kolegovi ze CIA Peterovi Sandzovi a při tomto únosu málem Petera zabije. Peterovou jedinou možností k nalezení syna je spojit se s ním pomocí mladé dívky Gillian Bellaver, která je obdařená stejnými schopnostmi jako Robin. Peter a Gillian spojují své síly, aby dostali Robina co nejdříve ze zajetí. (Chatterer)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (36)

Han22 

všechny recenze uživatele

De Palma se pokusil zopakovat úspěch Carrie a tak zde opět máme dívku (a kluka) s telekinetickými schopnostmi a nevyrovnanou osobností. Amy Irwing dokonce v Carrie hrála jednu ze spolužaček a jedinou přeživší, takže by se s trochou představivosti mohlo jednat o pokračování. Jenže scénář stojí za houby - Zuřivost je takový mix hororu a akčního thrileru, kde v jedné linii sledujeme dívku a v druhé linii ramboidního tátu (zestárlý Kirk Douglas), jak pátrá po synovi. Nejde to moc dohromady, chvílemi je to nuda k nepřežití a ve finále to skončí nejblbějším možným způsobem. Tři hvězdičky dávám hlavně za solidní dílčí nápady a scény - úvodní přestřelka je fantastická, stejně jako zpomalený útěk z ústavu nebo pár moc pěkných úmrtí na konci. A také za slušnou režii - je vidět že De Palma se zatím rozjížděl a jeho nejlepší kousky měly teprve přijít. ()

F.W.Colqhoun 

všechny recenze uživatele

Brian de Palma mi opakovaně potvrzuje pověst filmaře se zvláštním talentem pro jednotlivosti kombinovaným s neschopností vidět a tvořit celek. Mám určitou fantazii o tom, jak točí své filmy: Ve scénáři ho osloví jeho jedna až tři scény a k nim jeho imaginace vyprodukuje dechberoucí realizaci. Tyto posléze obalí více či méně zdařilou rutinou a celé to pojmenuje tak, aby to znělo jako cosi od Alfreda Hitchcocka - Fury, Frenzy, whatever. Těmito centrálními scénami jsou v této Carrie na druhou vize a spontánní telekinetické ataky postavy s mimozemsky vyhlížející Amy Irving resp. dalších zvláště nadaných dorostenců uprostřed. Paul Atreides eyes. Během těchto scén na plátně konzumujeme zrna, z nichž patrně vzešel celý film. To ostatní je nať, z jejíž zeleně zbyla po letech sláma a jejímž nejfotogeničtějším stvolem povlává Kirk Douglas v roli nezdolného předchůdce taťky Liama Neesona, [who] do have are a very particular set of skills, skills I have acquired over a very long career. Skills that make me a nightmare for people like you. Tím "you" je v tomto případě krysa John Cassavetes, který má s przněním různých děťátek bohaté filmové zkušenosti. Arabové, kteří to odskáčou jaksi preventivně na kolotoči, výjimečně za nic nemohou... Až na jednotlivosti zábavně vyčpělé. ()

Reklama

Visáč 

všechny recenze uživatele

De Palma na kokse. Posilnený úspechom Carrie, vrhol sa opäť do vôd nadprirodzena, ibaže bez kvalitnej predlohy na úrovni Stephena Kinga, zato s partou šialene prehrávajúcich hercov. Budúca pani Spielbergová, vcelku sympatická Amy Irving, chce byť druhou Sissy Spacek – lenže vyzerá, akoby mala permanentne krámy. Šesťdesiatnik Kirk Douglas pre zmenu nemohol odolať príležitosti byť zase na chvíľu „in“ a tak popri staromódnej zadnej projekcii trapácky šaškuje alebo dokazuje svoju stareckú mužnosť, keď nafackuje hlavnej hrdinke. Cassavetes je do počtu a jeho vskutku dramatický odchod zo scény je jedno veľké WTF, pri ktorom si spätne uvedomíte, že takmer všetky postavy boli na jedno použitie a vysublimovali podivnou (často komickou) smrťou. Hoci skladateľ John Williams okato imituje soundtracky Bernarda Herrmanna, je prakticky jedinou skutočnou devízou špatne zostrihaného thrilleru, postrádajúceho dynamiku, zrozumiteľný príbeh a plnokrvné charaktery. Keby som nemal slabosť pre De Palmu a netrpel nostalgiou za pozdnými 70s, keď celý Hollywood surfoval na vlne bieleho prachu, tak hodnotím nekompromisnejšie. ()

Snorlax odpad!

všechny recenze uživatele

Jsem zřejmě jediný ateista, který může doložit existenci pekla, tedy minimálně toho diváckého. Pokud existuje i to všeobecné, je mi jasné, co se v něm děje. Nepřetržitě se musíte dívat na Zuřivost a Muže v kamiónu. Nějaká vyhřívaná lůžka pana Záhoře jsou proti tomu selanka. S hrůzou vzpomínám na Mechanický pomeranč a představuji si, jak je v něm promítáno toto. Klávesnice mi při spojení Zuřivost a film vyhlašuje stávku. Nedivím se jí, byla u toho, když jsem se snažila nevěřícně kroutit hlavou nad, čím vším je možné ublížit filmovému pásu. Pokud jsem někdy jen naznačila, že pánové Stern, Peterson a Berk poněkud přestřelili u filmu Target, hluboce se jim omlouvám. Navíc ty drobné nelogičnosti překryl svým umem Penn, De Palma svým neumem zvýraznil naprostou stupiditu scénáře, jeho totální vyprázdněnost a až fascinující nemohoucnost. Peter je typický agent americké agentury, neprůstřelný, neviditelný, dokonalý, geniální, svaly místo mozku a místo svalů mozek. Ti zlí si zakonspirují, použijí paranormální jevy i telepaty na každém rohu, ale stejně nemají proti Peterovi šanci. Na to je jich příliš málo, asi jen tisícovka. Celou dobu jsem čekala, kdy přistane ufo, vyskočí nějaký rozkošný mimozemšťan a Peter ho zmasakruje. Nebo sváže, což patří k jeho oblíbeným brutálním kouskům, které předvádí před senilními fanynkami. De Palma vše korunuje svou pošetilou představou o tom, jak má vypadat automobilová honička natáčená v sedmdesátých letech, u něj mě ta stupidní zadní projekce už ani nepřekvapila. Pravda ovšem je, že k tomu béčkovému, tedy spíše céčkovému scénáři se to snad i hodí. ()

BoredSeal 

všechny recenze uživatele

Telepatičtí mutanti v 70. letech od Briana DePalmy v tehdy hvězdném obsazení? Mohla by to být zábava. Bohužel se jedná o nudnou blbost - strašně se vleče, postrádá DePalmovy tradiční vychytávky s kamerou (kromě "vize na schodech" je to konvenčně nasnímaný film), scénář je trapnej a hroznej. Kirk Douglas hraje jak o Oscara, což je v případě béčka útok na bránici, všechny postavy se chovají nesmyslně a závěr několikaminutová zpomalená scéna útěku spíš působí jako scéna z Bláznivé střely. Ke cti lze dodat jen to, že BluRay verze obsahuje nezkrácenou verzi s pěknou scannerovskou explozí ve finále - efekty od Ricka Bakera. ()

Galerie (96)

Zajímavosti (5)

  • Hudební kompozici k tomuto filmu měl mít původně na starosti velikán filmové hudby Bernard Herrmann, který s De Palmou spolupracoval již na snímcích Sisters a Obsession, ten ale bohužel v prosinci roku 1975 zemřel, a tak se režisér obrátil na Johna Williamse, který byl jedním z mála Herrmannových přátel. (Lavran)
  • John Williams se v hudebním doprovodu snažil v určitém směru odkázat na práci zesnulého Bernarda Herrmanna, takže vedle výskytu specificky herrmannovských orchestračních postupů můžeme zaregistrovat i legendární elektronický nástroj theremin. (Lavran)
  • Filmový debut Daryl Hannah a Laury Innes. (Chatterer)

Reklama

Reklama