Reklama

Reklama

Myšlekraj

  • Česko Krajinář (festivalový název) (více)
Animovaný / Krátkometrážní
Kanada, 1976, 8 min

Režie:

Jacques Drouin

Obsahy(1)

Příběh o malíři, jenž vstoupí do svého vlastního obrazu a naskytne se mu vidět imaginární svět. (ČSFD)

Recenze (11)

pursulus 

všechny recenze uživatele

Le Paysagiste — Krajinář.¬         Animační technika špendlíkového plátna má býti jednou z nejnáročnějších animačních technik, snímků jí vyvedených je proto prý poskrovnu. I bez ponětí o technice animace jsem byl do snímku "vtažen" podobně jako sám malíř krajinář do své krajiny. Za to mohla nejen nádherná animace, provedená jakoby měkkou tužkou, ale i skvěle padnoucí hudební podbarvení jinak němého snímku. Jako jediný nedostatek hodný zmínky vidím neurčitost, obrysovost, náhodnost "příběhu", čili určité narušení konsistence díla, založeného takto pouze na jednoduchém nápadu, který už nebyl dále rozvinut; to se však u několikaminutového snímku stejně nedalo dost dobře udělati. Přes to má moje "výborně" za sebou pro to malé minus.¬                 Za zmínku stojí český překlad "Myšlekraj". Tento krásný výraz si zaslouží poděkování. ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Myšlekraj je nezapomenutelným výsostným výstupem v tvůrčí představivosti prostřednictvím špendlíkového plátna. Jacques Drouin prochází protokubismem, surrealismem, symbolismem a nejniternější krajinou ducha, nachází prvotní zdroj aktivní představivosti a především mundus imaginalis, vyšší svět, který lze vnímat pouze díky představivosti a který vyzařuje transcendentní záblesky jasného světla a extáze. Myšlekraj je proniknutí do samotné podstaty umělcovy inspirace, ale i do jeho věčné, nekonečné touhy. Hudební uvozovky, jež dotvářejí nevšední zážitek, jsou dílem Denise Larochella. Myšlekraj je extatickým zachvěním v náruči vizuální poezie (bez ní by byl svět chorý). Myšlekraj je rajským veršem, je prostředkem i cílem k dosažení nekonečnosti universa lidského vědomí a niterné podstaty. ()

Reklama

Morien 

všechny recenze uživatele

Už úvodním záběrem jsem byla totálně nadšena a pohlcena, zbytek filmu zvládl tento dojem udržet až do konce. Spokojenost. ()

Pájusha 

všechny recenze uživatele

Tajemná atmosféra, lidská zvědavost a touha po lepším světě. V tomhle filmu se střídá depresivní krajina s pozitivní, tak jako se střídá lidská nálada a vzpomínky. Možná, že umělcova duše a mysl bývají černější, smutnější a rozervanější. To z tohohle kraťásku cítím já. A ta hudba je naprosto skvělá a vždy perfektně sedí na to, co se odehrává v neklidné mysli jednoho citlivého malíře. ()

Petr23 

všechny recenze uživatele

Naprosto skvěle a promyšleně pojatý výlet do mysli jenoho velmi složitého malíře, který vás prostě musí uchvátit i kdybyste nechtěli. Ta animace byla naprosto dokonalá, a každičký detail je promyšlen. Jediné co bych tomu mohl vytknou je ta dálka, na vyjádření té myšlenky to bylo moc dlouhé. Ale mám z toho dobrý pocit, a to je hlavní. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (1)

  • Při tvorbě tohoto filmu bylo použito techniky takzvaného špendlíkového stolu/plátna, jejíž vynalezení je připisováno Alexandru Alexeieffovi. Technika spočívá v tom, že na plátno, které je hustě pokryté špendlíky, se promítá pod různými úhly světlo, špendlíky jsou umístěny v různých výškách a dle potřeby jsou zasunovány či vysunovány. Ve výsledku se tak maluje stínem. Tato animace je velmi technicky náročná. (Morloth)

Reklama

Reklama