Reklama

Reklama

Meteorango Kid, mezigalaktický hrdina

(festivalový název)
  • Brazílie Meteorango Kid, Héroi Intergaláctico
všechny plakáty

Obsahy(1)

Lula má narozeniny. Ráno se mění v Batmana a dá pořádnou nakládačku rodičům. Ve škole není příliš spokojen a pouští se do natáčení Tarzana. Účastní se pohřbu homosexuála, během něhož si připomíná jeho život. Pak si vykouří jointa. Následně čelí útoku upíra. A doma na něj čekají s oslavou.

Zatímco cinema novo vstupuje do fáze tropikalismu a slaví úspěchy u diváků, propuká také vlna udigrudi. Julio Bressane natáčí Zabil rodinu a šel do kina, João Batista de Andrade dokončuje Gamal, sexuální delírium a premiéru mu Meteorango Kid. Na druhé straně režisér Olney São Paulo je mučen kvůli svému filmu Manhã Cinzenta. Vláda ruší filmové kluby i jejich zastupující organizaci. Je poměrně komplikované získat díla udigrudi, jež jsou jediným skutečným projevem undergroundových tendencí v brazilské kinematografii. Přes veškeré úsilí se podařilo do našeho programu získat bohužel pouze jediného zástupce a tím je právě hrdina Meteorango. Nicméně diváci mají možnost seznámit se i s jejich vzorem – provokatérem a excentrikem José Mojicou Marinsem a to hned ve třech projekcích. Pro správné vstřebání bláznivých dobrodružství mezigalaktického hrdiny se sluší poznamenat, že autor hudby a zpěvák Caetano Veloso dal do vínku všem recesistům udigrudi originální filozofii, pro níž si vypůjčil z afrického nářečí výraz odara. Všichni autoři zmiňovaného proudu jsou odara. Být odara znamená, že celá vaše bytost směřuje k vašemu vlastnímu pupku, jehož jedinou starostí je stimulovat slast a uvést vaše „já“ do středu všehomíru. Taková transformace bytost morálně osvobozuje a umožňuje jí pronikat do nekonečných prostorů halucinogenních i sexuálních zážitků. A konečně umisťuje, jak je to vidět ve filmech, veškerou sociální realitu na hony daleko od díla samotného. Význam má pouze náš nejbližší vesmír. Nicméně brazilská společnost tyto převzaté myšlenky rozvíjí o specificky národní prvek: hrůzu. Řada režisérů byla snadným cílem pro vládní represe už pro své vnějškové aspekty (dlouhé vlasy, neupravené oblečení, jen základní hygiena) a museli tak volit nedobrovolný exil. V jejich filmech se objevují scény mučení, tělesného sebepoškozování. Jsou prosty jakékoliv morálky. Vyznávají opačné hodnoty než cinema novo: americkou produkci (především béčkové filmy), masovou kulturu a odmítají tzv. klasickou naraci. Ačkoliv námi uváděný zástupce nepatří k tomu nejhrubšímu, co v lůně této skupiny vzniklo, je i přesto typickým zástupcem. Patřil k divácky nejúspěšnějším snímkům udigrudi. - David Čeněk (Letní filmová škola)

(více)

Recenze (4)

Le_Chuck 

všechny recenze uživatele

Lula má narozeniny. Ráno se mění v Batmana a dá pořádnou nakládačku rodičům. Ve škole není příliš spokojen a pouští se do natáčení Tarzana. Účastní se pohřbu homosexuála, během něhož si připomíná jeho život. Pak si vykouří jointa. Následně čelí útoku upíra. A doma na něj čekají s oslavou. ...treba niečo viac dodávať? Táto pseudofilmová "óda na vlasy" je po všetkych stránkach chaos nad chaos. Nepozerateľná divočina ľubovolnej časti fimovej reči. Hviezda za hudbu, ináč Shitó Intergaláctico. 10% ()

agathon 

všechny recenze uživatele

Z jiného vesmíru... Jak to hodnotit, když tomu nerozumíte?je to špatně? Co je obraz? Co je film? Když se zhulím, seberu kámoše a natočím něco kamerou, bude to film? Hehehehehe... prostě udigrudi. ()

turbou 

všechny recenze uživatele

Pred sledovanim tohoto filmu si musi clovek uvedomit na co se vlastne chysta. Snimek Meteorango Kid je projevem brazilske undergroundove kinematografie. Cilem ma byt predstaveni cloveka usilujiciho o vlastni blahobyt, slast a "uvedeni sveho ja do stredu vsehomiru" Tyto premeny vedou k silnym sexualnim a halucinogenim zazitkum. Filmy brazilskeho undergroundu postradaji moralku, jsou plne nasili a telesneho sebeposkozovani. Za zminku stoji urcite hudba, kterou slozil Caetano Veloso. ()

Pokryvac 

všechny recenze uživatele

Film, ktorým sa musíte nechať unášať. Je to experiment. Brazilské ulice, exotika, cesta autobusom so špáraním v nose a všadeprítomná samba. Lula a jeho predstavy. Občas to pôsobí trocha rozhárane - ale nechajte sa unášať, pristúpte na pravidlá hry. Vampír blúdiaci ulicami, Lula ako Batman bojujúci vo svojich predstavách proti vlastným rezervovaným rodičom, neohrozený Tarzan a jeho túžba po banánoch. Dve výborné skladby z filmu - Antonio Carlos Jobim - The Empty Boat, Novos Baianos - Se Eu Quiser, Eu Compro Flores ()

Reklama

Reklama