Reklama

Reklama

Hobit: Neočekávaná cesta

  • USA The Hobbit: An Unexpected Journey (více)
Trailer 1

Film sleduje cestu hlavní postavy Bilbo Pytlíka, který se ocitne na dobrodružné výpravě. Cílem cesty je si znovu nárokovat ztracené trpasličí království Erebor. Bilba nečekaně osloví čaroděj Gandalf Šedý, díky kterému se ocitne ve společnosti třinácti trpaslíků v čele s legendárním bojovníkem Thorinem. Cesta do divočiny vede přes tajemné země, kde se to hemží zlobry, skřety a kouzelníky. Ačkoliv cíl jejich výpravy - Osamělá hora, leží na Východě, musí projít nejdříve jeskynním systémem, kde Bilbo potká někoho, kdo mu navždy změní život…Gluma. Skromný Bilbo Pytlík pak sám s Glumem na břehu podzemního jezera objeví nejen hloubku lstivosti a odvahy, která překvapí i jeho samotného, ale také získá do svého vlastnictví Glumův prsten „miláška“, který má nečekané a užitečné možnosti... Jednoduchý zlatý prsten je spojen s osudem celé Středozemě takovým způsobem, jaký Bilbo nemůže zatím ani tušit. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (74)

Trailer 1

Recenze (3 241)

robbiee 

všechny recenze uživatele

[imdb: 8.4/10] | me: Veľmi podarený štart nového eposu postaveného na kvalitnom príbehu podaného výpravne a rozprávkovo. Opantáva zmysly svojou audio vizuálnou šťavnatosťou a rastie s každou minútou. Tento krát sa nám však okrem nádherného vizuálu a silnej hudobnej výpravy dostáva viac nostalgie a rozprávkovej podstaty príbehu čo je proste jemne odlišný pohľad na vec. Hlavným dôvodom bude neexistencia majestátneho a hrozivého zla, ktoré pri LOTR spĺňalo nosnú časť kostry a pridávalo filmu na temnej hĺbke. Je to ľahší film než bol LOTR, avšak spôsob akým nás previedol svojou dejovou líniou je stále výnimočný a plnohodnotný, hoci mäkší a svetlejší než sme mali možnosť zažiť pri Lord Of The Rings. Je to však film, ktorý rovnako ako aj jeho predchodca unáša diváka do Stredozeme a ponúka možnosť vychutnať si každý detail do jeho úplnej podstaty a to sa len tak nevidí. Let orlov radím medzi najkrajšie top scény filmu - nádherné! [4.5 *] Loyalty, honor, a willing heart, I can ask no more than that. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Je dobré si uvědomit, že pojem Tolkien vznikl nikoliv díky Hobitovi, ale díky legendární knižní trilogii Pán prstenů. Hobit není nic víc, ale ani méně, než sympatická dobrodružná dětská pohádka s plochými postavami a bez fungujícího alternativního univerza. Ten bájný mytologický svět, kterým oslovil všechny generace, vytvořil Tolkien skutečně až v Pánu prstenů. Zatímco ve filmové trilogii musel Jackson postavy, motivy a děj redukovat, tady musí pro změnu přidávat a nafukovat. Na literárního Hobita by bohatě stačil jeden velkofilm. Chápu ale, že tahle fantasy je zlatý důl a v zájmu producentů a jejich zisků je třeba vyrukovat s novou trilogií. Výsledkem ale je pocit, že každý záběr trvá o nějakou tu vteřinu či chvíli déle a tempo filmu se ztrácí. Pořád je to ale atmosférická záležitost s velkorysým rozpočtem a díky tomu i velkolepou podívanou. Kamera se pase po fascinující scenérii divokých hor, lesů, fantaskních staveb a režisér zabydluje ten svět spoustou roztodivných tvorů a oživuje je pomocí špičkových triků. Je tady ale zřetelně znát, jak moc je ta původní předloha dětská záležitost, protože oproti Pánu prstenů jsou postavy víc dětinské. To platí nejen pro chování trpaslíků, ale například a především pro čaroděje Radagasta. Vedle natahovaného děje mám ještě jednu výhradu. Při sledování filmu jsem si vzpomněl na jeden starý vtip o tom, kolikpak těžce vyzbrojených německých tankových divizí je potřeba ke zdolání dvou sovětských partyzánů vyzbrojených kapesním nožíkem. Ta malá skupinka hrdinů až příliš snadno drtí své nepřátele, likviduje jednu krvelačnou bestii za druhou a divák se nemusí o své hrdiny vůbec bát. Je s podivem, proč se v Pánovi prstenů strachovali o osud Středozemě, když by na gigantické hordy Saurona v podstatě stačila tahle parta trpaslíků s Gandalfem a jeho hobitím přítelem. Pokud víte, že hrdinové nemohou zemřít, jaksi se o ně nebojíte a dramatická podstata filmu je v háji. Místy (a vlastně docela často) to v akčních scénách připomíná animované grotesky. Na druhou stranu např. scény s Glumem jsou opravdu vymazlené a celkově jde říct, že se jedná o ne-li vůbec nejlepší, tedy jednu z nejlepších, popkornovek sezóny. Celkový dojem: 65 %. ()

Reklama

Renton 

všechny recenze uživatele

Příjemná návštěva v oblíbeném prostředí. Minimum překvapivých momentů - nejen proto, že jsem četl knihu - celá skladba dění a spousta příchozích momentů je prostě osvědčených a známých nejen v tomto universu. Rozhodně žádná prohra, obavy jsem měl ještě o něco větší, ale nakonec jsem spokojený, jak to dopadlo. Peter Jackson je (v megalomanii a míře CGI) trochu jiný, než před dekádou, ale pořád mne baví. Protože své řemeslo umí. Potenciál, že další díly budou růst, tu je velice slibný. LoTR laťka však zatím odolává. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

„Svět není v tvých knihách a mapách. Svět je venku.“ Hodnocení prodloužené verze (kinoverzi jsem neviděl). Ačkoli je prezentován jako dobrodružné fantasy kráčející ve šlépějích Pána prstenů, pro mne byl Hobit v prvé řadě příběhem proměny poutníka fikčními světy (neboli nerda), který teskní hlavně za svými knihami, ve skutečného hrdinu. Je to zejména Bilbova nezpůsobilost pro epické dobrodružství, která oživuje a také popostrkuje vyprávění (kulinářské tipy obrům, vysmeknutí se z gobliního zajetí). Zapomenutým kapesníkem počíná nejen postupná ztráta veškerého komfortu, ale také hrdinova proměna z toho, kdo neustále hledá silnějšího vůdce, který by ho vedl, v samostatně jednající figuru. Věřím, že toto směřování k samostatnosti bude v dalších dílech pokračovat. Dlouhý úvod v Hobitíně není důležitý jen kvůli nastínění cíle mise a představení trpaslíků. Zobrazení pohodlíčka, v němž provincionálně smýšlející „no adventure“ půlčík žije, zároveň slouží jako kontrastní podloží pro situace, v nichž se protagonista posléze octne. Stesk za opuštěným domovem je motivem prohlubovaným napříč celým filmem nejen skrze Bilba, ale také trpaslíky, kteří po svém exodu žijí ve vyhnanství. Hobit i trpaslíci zároveň opakovaně překonávají své fyziognomické předurčení, když musí zas a znovu čelit nepřátelům mnohem větším než jsou oni sami. Pozvolného zvyšování rizik, s nimiž jsou postavy konfrontovány, probíhá za paralelního upozorňování na budoucí hrozby, což Hobita ve výsledku mění v jeden velký příslib událostí, které teprve přijdou. Odkládání neředěné spektakulárnosti není na škodu, neboť prezentované dobrodružství před námi roste společně s Bilbem. Ten se ve světě reálného ohrožení teprve rozkoukává, takže má dost času na hádanky se schizofrenním pazgřivcem, a stejně jako divákovi mu musí být mnohé vysvětleno. Explikativní pasáže mění hlavní linii vyprávění ve zřídlo pro mnoho bočních příběhových toků, které ovšem nezdržují ani neruší, neboť se sbíhají zpět k výchozímu zdroji a dávají najevo, že jejich význam bude plně doceněn v některém z pokračování. Nad potřeby vyprávění překynula pouze délka některých akčních scén, prozrazujících, že Jackson je v nitru podobný hračička se slabostí pro bizarní monstra jako del Toro. Syrový vizuál akčních scén navíc moc neladí s lyričtější krajinomalbou. S ohledem na množství scenáristů a literárních i jiných zdrojů, z nichž čerpali, je výsledek stále obdivuhodně kompaktní a už dlouho jsem si nevychutnal takhle žánrově čisté, v dobrém slova smyslu starosvětské dobrodružství. 85% Zajímavé komentáře: Marigold, DaViD´82, Bluntman, Lavran, Arbiter, Phobia, Tirion, mcb, L_O_U_S, Kellerman, TERRORDROME, Gattolino ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Neni potreba chodit kolem horky kase, Jackson to opet dokazal. V mnohem to je stejny jako Pan Prstenu, ale v mnohym jiny. Roztahnout v podstate detskou knizku do trech dilu je sice nesmysl, ale i kdyz tu mame teprve prvni dil, kterej ma ocekavane ke trem hodinam, rozhodne to nepusobi nejak natahovane nebo prazdne. Nektery sceny jsou sice vic ukecany, nez by bylo potreba, obcas je to jen takovy nostalgicky vzpominani na dobre znamy mista, pripadne pohled na mista, ktery jeste nejsou tak zniceny, jako v udalostech o 60 let pozdejc, ale stejne to pusobi dojmem, ze se neustale neco deje a rozhodne tu neni jen bitva na zaver, nehlede na to, ze vicemene v kazdym souboji se da najit nejaka vyraznejsi zaporacka postava a ne jen banda osklivejch anonymnich skretu. Co se trochu nedari, je pohled na udalosti, ktery se dejou mimo hlavni particku, zatimco u Pana Prstenu to bylo takovy uceleny, tady to pusobi spis jak nejaky flashbacky. Jinak, jelikoz tu zatim nejde o osud sveta, ale obycejnou vypravu trpasliku, nepusobi to tak osudove, i kdyz i nejaky temnejsi a atmosferictejsi sceny se najdou. Coz ale neni na skodu, ono to vynahrazuje poradna davka humoru, takze krome skvelejch souboju to je taky poradne vtipny. Co se tyce hercu, Freeman je super, stary znamy samozrejme taky, akorat u tech trpasliku mi chybi nejaka vyraznejsi postava, na tu aspiruje akorat Thorin, ale ten zas nevypada jak trpaslik, ale jako mensi verze Aragorna. Hudba je taky spickova, nejaky stary znamy melodie a nektery novy, ktery zni, jak kdyz se Shore strasne snazil udelat nejaky odlisny tony, ale moc se mu to nedari. Ale ani tohle neni nijak naskodu. Kdybych mel neco zkritizovat, tak nektery sceny pusobi jako vykradacka Pana Prstenu v ne tak epickym baleni a nektery triky jsou silne nedoladeny a dost rusi. Moc sem od filmu necekal, ale nakonec to je pecka, ktera sice na Pana Prstenu nedosahuje, ale rad si film pustim nekolikrat znovu vcetne prodlouzeny verze. ()

Galerie (240)

Zajímavosti (143)

  • Když Peter Jackson telefonoval Christopheru Leeovi, aby ho pozval na premiéru, Lee se ho "výhrůžným" tónem zeptal: „A jsem v tom filmu ještě?“, čímž odkazoval na vystřižení většiny jeho scén z filmu Pán prstenů: Návrat krále (2003). Režisér se kvůli tomu s hercem tehdy pohádal a Lee zjevně nezapomněl. (Nick321)
  • Peter Jackson řekl, že Hobitín, který vytvořili na Novém Zélandu, je tak idylické místo, že by tam rád strávil svůj důchod. (Hannibal92)
  • V prodloužené verzi filmu zpívá v Roklince trpaslík Bofur (James Nesbitt) veselou píseň o hospodě a přitom tancuje. Lze si všimnout, že přitom stojí na podstavci, na kterém byl ve filmu Pán prstenů: Společenstvo Prstenu (2001) při poradě položen Sauronův Prsten moci. V bonusových materiálech to přiznal to i sám režisér Peter Jackson. Scéna prý sloužila jako důkaz, že trpaslíci nemají k elfům moc velkou úctu. (slipknotfan)

Související novinky

Pán prstenů mění majitele

Pán prstenů mění majitele

19.08.2022

Těsně před premiérou seriálového Pána prstenů: Prsteny moci přichází zásadní změny týkající se práv na knižního Pána prstenů a Hobita. Ty totiž odkoupila švédská herní společnost Embracer Group,… (více)

Práva na Pána prstenů jsou opět na prodej

Práva na Pána prstenů jsou opět na prodej

10.02.2022

Zatímco už za pár dní přistane na internetu první trailer z očekávaného televizního seriálu Pán prstenů: Prsteny moci, neméně tak důležitou zprávou je nová informace, že filmová práva (samostatně… (více)

Druhý ročník Comic-Conu Prague se blíží!

Druhý ročník Comic-Conu Prague se blíží!

18.09.2021

Druhý ročník festivalu Comic-Con Prague proběhne v termínu 15. – 17. října 2021 v pražském O₂ universu. Comic-Con Prague 2021 nabídne fanouškům sci-fi, fantasy a hororu velmi pestrý a bohatý program… (více)

Reklama

Reklama