Režie:
Duncan JonesKamera:
Simon DugganHudba:
Ramin DjawadiHrají:
Travis Fimmel, Paula Patton, Ben Foster, Dominic Cooper, Toby Kebbell, Ben Schnetzer, Robert Kazinsky, Daniel Wu, Clancy Brown, Ruth Negga, Burkely Duffield (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Království Azeroth a říše Draneor se od sebe nemohou lišit víc. Azeroth je vzkvétající říše lidí, v níž moudře panuje král Llane (Dominic Cooper). Jeho vojsko vedené rytířem Lotharem (Travis Fimmel) a společenství mocných kouzelníků v čele s mágem Medivhem (Ben Foster) důsledně chrání mírumilovnou civilizaci. V Draenoru představuje život permanentní boj mezi znepřátelenými rasami Orků, jež spojí až neporazitelný nepřítel, nákaza, která v jejich zemi postupně ničí vše živé. Jejich vůdce Gul´dan vytvoří s pomocí temné magie portál, kterým můžou Orkové proniknout do jiného světa a ten si osídlit. Shodou okolností se jejich cílem stane právě Azeroth, jehož obyvatelé jsou ochotní bránit svou zemi do posledního muže, ostatně nic jiného jim ani nezbývá. Zdá se, že ničivý střet civilizací nelze zastavit, ti, kdo hledají náhradní řešení, přesto existují. (Cinemart)
(více)Videa (32)
Recenze (1 300)
Aby som bol férový o Warcrafte som prvýkrát počul až keď sa začal pripravovať tento film a v živote som hral (a nedohral) asi 4 videohry. Takže rozhodne nie som fanúšik predlohy. Takisto upozorňujem, že som VEĽMI tolerantný divák, ktorý nemá problém filmu odpustiť kadejaké chujoviny a spraviť k nemu krok vpred, takže sa mi tým pádom páčilo aj veľa "oficiálnych sračiek" ako napr. Súboj titanov, pokračovania Transformerov, Tomorrowland alebo BvS. Ale čo je veľa to je veľa. Absolútne som sa nemal čoho chytiť, čo by ma keď už nie bavilo, tak aspoň zaujalo. To že je tento film od začiatku totálne zmätený s nudnými postavami a scenárom, ktorý by neodklepol ani Bay pri pokračovaní Tranformerov by som mohol tolerovať, keby ten film mal niečo ako atmosféru, cool vizuál, režijné nápady alebo aspoň dobrú hudbu (Djawadi je zase za absolútne nudného patlala, ktorý ničí aj potenciálne fajn scény). Nič z toho tu nie je. Vyzerá to ako pilot nejakého drahšieho seriálu, tá story je totálne generická hovadina a aj keď sa to snaží prekvapovať nejakými udalosťami, ktoré sú nečakané a mali byť dojímavé, tak to stojí max. za pokrčenie ramenami. Ten svet je totálne nezaujímavý a design niektorých postáv a hlavne kúziel necháva spomenúť na Káčera Howarda alebo nejaký B-čkový fantasy videoshit. Posledných 20 minút zhruba od oživenia Golema, či čo to bolo už nestačili ani facepalmy a začal som si búchať hlavu o sedačku predo mňou. Fakt som uvažoval, že prvýkrát v živote odídem z kina počas filmu. Ten film má určite aj zopár bezvýznamných plusov, ale to všetko sa stráca v nánose toho vizuálne trápneho bordelu, hlúposti a nudy. Asi starnem 2/10 P.S. počas sledovania som si na Pána prsteňov nespomenul, ale spomenul som si napr. na filmy ako Last Airbender, Bojisko zem, The Postman, Ničiteľ Conan, Red Sonja, Soldier, Jupiter Ascending,Hnev Titanov, Super mario Bros, AvP alebo Streetfighter .A mal som pocit, že by som radšej pozeral ľubovoľný z nich ()
Kočkopes, který není ani dostatečně špatný, aby byl ve své nechtěné debilitě směšně zábavný (byť přeplácaný vizuál či kouzlení neonových run stylem, kdy se vrhají krhavé pohledy, zlotřile se komíhá prsty a šušká něco ve stylu "breptybreptyčárymáryžbluňk" k tomu mají nebezpečně blízko) a zároveň není ani dostatečně dobrý na to, aby bez výhrad obstál jako kvalitní žánrovka a ne pouze jako video(herní) béčko v áčkovém hávu. V zásadě platí, že když se vykreslují panoramata, postavy drží hubu a bitkují se "padni komu padni", tak to funguje. Jinými slovy ano, funguje to především pokud je to ve své podstatě variace na animačky, jak je známe přímo od Blizzardu. Navzdory tomu, jak moc se to bere vážně, tak to funguje také v pasážích s orky, ve kterých je to přesně tím, čím měl být filmový Warcraft jako celek. Ovšem vše z pohledu Aliance je čiročiré peklo. K tomu v každé druhé scéně nebývale bije kyjem do očí, jak moc se krátila stopáž (údajně až o čtyřicet minut), ale na škodu to paradoxně není. Evidentně se krátilo především v oblasti keců, keců, keciček. Tedy v tom co je na filmovém Warcraftu k uzoufání nesnesitelné; a i tak je jich tam více než by bylo záhodno. Celkově to má potenciál, zajímavě rozehrané linie, solidní bitevní výjevy, sympatickou nekompromisnost k hlavním postavám, ale zrovna tak to má céčkové dialogy, toporné herce (ti skuteční působí oproti CGI orkům bez života), otřesnou (jakkoli předloze věrnou) stylizaci i gala přehlídku těch vůbec nejotřelejších a nejsměšnějších klišé z ranku "fantasy pro uhrovité panice". ()
Neotesaný základní kámen, asi jako první herní Warcraft. Film, ve kterém se bije videoherní plytkost s extrémním zahuštěním fikčního světa, který se film snaží předložit, aby rozehrál události do budoucna. Výsledek nevede ani tak k přehlcení informacemi, (kdo nezpracuje čtyři výchozí lokace a půl tuctu archetypálních postav, měl by odevzdat diváckou průkazku) jako spíš k neschopnosti uspokojivě pohltit a dosáhnout emočního dopadu jako celek. Jones dokáže kouzlit se samostatnými scénami, ale k mému překvapení nedokáže nad celým příběhem uvázat okrasnou stuhu a vystřelit ho do publika jako vypravěčský "full package". V paměti tak zůstávají hlavně střípky a hrstka sympaticky se profilujících postav v čele s Fosterem (další feťácká role!), Fimmelem (Ragnar reloaded!) a Schnetzerem, který se kupodivu rozehraje do sympatického tahouna. P.S.: Body k dobru za osvěžující nekompromisnost v zabíjení hrdinů a částečně i za neústupnost Jonese při určení stylizace, která není ani LOTR, ani Hobit, ale "prostě Warcraft". Mínusy za šišlající Paulu Patton a vůbec celý pokus o romantiku na ploše tří scén. ()
Je to jako intro k počítačové hře, o které jsem si dlouho myslel, že jí budu chtít hrát. Ale když to skončí, je ta chuť nulová. Trochu to připomíná film pro lidi, co zapomněli, jak má film vypadat. Příběhová linie je provizorní a snaha vyslátat jí několika "hlubokými" dialogy je naprosto diletantská. Figury sympatické, ale 2D. Svět končí kulisami. Strašně rád bych viděl plnokrevnou fantasy, kterou probouzí imaginaci, ale Warcraft nabádá svým modelem "od akce k akci a mezitím se na nic neptat" spíš k pasivitě. Mrzí mě to. Duncan Jones je spoluzodpovědný za novou vlnu chytrých scífek, ale jeho první fantasy ohromí tak leda Čínu. Tam se taky fantazii meze kladou a publikum se nechá ožrat nálevem z okurek. ()
Triky mi vyrazily dech takovým způsobem, že jsem v prvních minutách jen fascinovaně zíral na všechny ty stoprocentně realistické digitální Orky, abych je postupem času začal vnímat jako zcela plnohodnotné (nebo ještě lepší) herce z masa a kostí. To jsem nečekal. A nečekaného bylo ve Warcraftu naštěstí ještě víc, například pár zákrut, kterými se vydal příběh. Bitvy se povedly, měly patřičnou šťávu, a tu a tam při nich zemřel někdo, s kým jsem počítal minimálně do finále, ne-li do dalšího dílu. Škoda jen, že hudba nebyla trochu lepší a že se nepodařilo více využít další rasy. Ale třeba příště... Možná...? ()
Galerie (104)
Zajímavosti (49)
- Britská spoločnosť BBC natočila o špeciálnych efektoch použitých vo filme 20minútový dokument Warcraft 2016: The Future of CGI. (ČSFD)
- Film je inspirován slavnou sérií počítačových her "Warcraft," která se stala předlohou také pro knižní tituly. Z literárních verzí příběhu snímek inspiroval titul "Poslední srážce," kde se objevují všechny hlavní postavy filmu. Tomu, co ději filmu předcházelo, se věnují knihy "Zrod Hordy," "Za temným portálem," a "Příliv temnoty". (C0r0ner)
- Duncan Jones uvedl, že jedním z důvodů, proč chtěl film natočit, byla série Pán Prstenů (2001, 2002, 2003). (KREI)
Reklama