Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Nadporučík Vašátko (R. Lukavský) tráví vánoční dovolenou v horské chatě, kde se sešla různorodá společnost. Je tu malíř Horác (J. Kemr) a dva manželské páry, záletný režisér Skorkovský (J. Somr) s mladou, v pořadí již druhou manželkou (H. Čočková), a jeho nový objev, nepříliš chytrá Jájinka (J. Kotrbová) s manželem (I. Vyskočil). V tomto komorním prostředí dojde k vraždě a posléze i k jejímu neobvyklému rozuzlení… (Česká televize)

(více)

Recenze (39)

otík 

všechny recenze uživatele

Zajímavé je srovnání tohoto filmu s Preissovým Případ pro lyžaře. Podstata filmu je totiž naprosto stejná dokonce i v maličkostech jako třeba tatranka. Josef Somr si střihl přísného tatíka, který snad až terorizuje svého kluka a před všemi přítomnými na horské chatě jej ponižuje. Kluka se nejčastěji zastává Josef Kemr v roli malíře Horáce. A jednoho dne vyjde rána z revolveru a neoblíbený muž je mrtev. Nadporučík Vašátko zde tráví svou dovolenou, takže je na něm, jak vraždu vyřeší. Příjemná krimi jednohubka s tradičně výbornými herci. Druhý film ze série krimi filmů s kapitánem Vašátkem. ()

LadyPupu 

všechny recenze uživatele

Vždycky, když jsem četla detektivky Hany Proškové, představovala jsem si Horáce jako mladého chlapíka. A bum. Tady ho hraje Kemr. Ale nevadí, hraje ho hezky. Mně se tohle filmové zpracování líbí, herecké výkony - hlavně Somr a Hlaváčová ( "... se divím, žes teď přijela. Já se zase divím, že se divíš...") skvělé. Pěkná detektivka s komorní atmosférou... ()

Reklama

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Jako první jsem viděl novější verzi tohoto příběhu Případ pro lyžaře. Tam dost lidí říkalo, že tento starší kousek je mnohem lepší. No já vám tedy nevím. Možná se zde objevuje více známějších hereckých jmen, ale jinak Prachař toho despotického otce a pěknou svini v jedné osobě zahrál mnohem lépe než Somr – Stejně tak i Preiss mi byl víc sympatický jak zde Lukavský. To zas tady se mi více líbila Jana Hlaváčová (první žena) a Kemr coby malíř Horác. No tak já nevím, ale spíš to vidím mezi oběma verzemi naprosto nerozhodně… ()

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

Schválně jsem se na tento snímek podíval hned po zhlédnutí Případu pro lyžaře. Oba filmy jsou na stejný námět a přesto jde o dva dost odlišné filmy. Tento starší má komornější atmosféru (i díky opět skvělé Liškově hudbě). A staví (až na výjimky) na výraznějších hereckých výkonech. Nejmarkantněji je to vidět na postavě Skorkovského první ženy, kterou zde skvěle ztvárňuje Jana Hlaváčová . Ale možná to v tomto případě není jen o jejím hereckém mistrovství, ale i o scénáři. V Případu pro lyžaře mi tato postava moc sympatická nebyla a trošku jsem pochyboval, že by s ní mohl být malý Fanda šťastný. Bylo to ale asi i tím, že zde tato postava nedostala moc prostoru se projevit, naopak Jana Hlaváčová ho ve scénáři dostala dost a samozřejmě ho skvěle využila. Pokud jde o další postavy, tak Josef Kemr je v roli malíře Horáce samozřejmě nesrovnatelně věrohodnější než David Matásek. V těch jiných případech (kde je postava Horáce podána víc rozverněji) je Matásek vcelku přesněj, ale v roli ochránce malého kluka tomu rozhodně není. Pokud se mi naopak nějaká postava v tomto filmu vůbec nelíbila, tak šlo o Hegu Čočková, u níž mi připadalo, že tu roli hysterické manželky zbytečně přehrává. A úplně nejpřesvědčivější mi ve své roli tyrana dítěte nepřišel ani Josef Somr. Pokud se na konci filmu od postavy, která Skorkovského zabila, dozvídáme, že po celém tom týdnu se už zkrátka nemohl dívat na to, jak Skorkovsky kluka trápí, tak nevím, zda divák filmu viděl dost na to, aby mohl mít stejný dojem. To David Prachař se mi v této roli líbil rozhodně víc. ()

klukluka 

všechny recenze uživatele

Dnes jsem si pustil tři staré české detektivky a byly si navzájem velmi podobné- měnilo se jen obsazení a prostředí. Někdo zemřel násilnou smrtí a pachatelem mohl být prakticky kdokoliv. Nakonec se (v lepším případě, v jednom totiž ne) ukáže, že někdo měl na skonu oběti větší zájem, než všichni ostatní, respektive na rozdíl od ostatních dotáhl svůj vražedný záměr do tragického konce. Abych řekl pravdu, tenhle koncept už mě moc nebaví. A tak nějak nevím, co mám vlastně hodnotit? Jak to bylo nasnímané, zrežírované, zahrané...hudbu, střih..? Rozdíly tam jistě budou, ale tou neměnnou strukturou mi to všechno padá do jednoho pytle, na kterým je vyvedenej tučnej nápis - NUDA, DALŠÍ Z NEKONEČNĚ DLOUHÉ ŘADY apod. Napadá mě jedinej důvod, proč na to ještě koukat - učí nás to rafinovanosti. Po těchhle do zblbnutí opakovaných lekcích bych to snad neměl tak snadno položit, pokud bych jednou náhodou něco spáchal a ocitnul se pod palbou. Ale jak se znám... Takže díky, ale ne, tenhle žánr už jen výjimečně. ()

Galerie (6)

Zajímavosti (3)

  • Točilo se na Sokolích boudách v Malé Úpě v Krkonoších. (sator)

Reklama

Reklama