Režie:
David HacklKamera:
David A. ArmstrongHudba:
Charlie ClouserHrají:
Tobin Bell, Costas Mandylor, Scott Patterson, Betsy Russell, Mark Rolston, Julie Benz, Carlo Rota, Mike Butters, Meagan Good, Greg Bryk, Laura Gordon (více)VOD (1)
Obsahy(2)
V SAW 5 pokračuje Hoffman v práci Jigsawa. Jeho tajemství je však skoro prozrazeno a on se musí vydat na lov, aby zabránil svému prozrazení. (oficiální text distributora)
Videa (1)
Recenze (572)
Zdravím vás agente Strahme. Pokud slyšíte tohle, tak jste konečně našel to, co jste hledal..... Ať si kdo chce co chce říká, metody Jigsawa jsou účinné. Tenhle SAW je trochu jinej. Je o souboji dvou agentů, o zásadách a o tom, jak to dopadá, KDYŽ VÍTE a je vám to k hovnu. To vše za doprovodu kapající krve a ozubených kol. Když už jsem vydržel až sem, tak VI. dám taky! Několik důvodů, proč má smysl film vidět: 1.) Doma ctíme pravidlo, že správná vana nemá být plná vody, ale krve. 2.) Mám ve skautu na starosti ,,bojovky“. 3.) Budu vědět co dělat, když je dědictvím truhla. 4.) Po večerech doma skládáme puzzle z lidské kůže. 5.) Často přemýšlím, za jakou cenu jsem ochoten přežít. PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * ()
Od čtyřky malé, ale rozpoznatelné zlepšení se. Všechny tři dějové linky se rozjíždějí nadějně a v úvodu mě mile potěšil odkaz na Jámu a kyvadlo. Bohužel, i nadále pokračuje neskutečně přeplácaná scenáristická matematika, což se projevilo zejména na nevhodném propletenci tří dějových linií, které chvílemi nechávají diváka ve zmatku. Pátrání agenta Strahma je nezáživné a flashbacková linka s Hoffmanem podtrhuje další chorobu této série - nedostatek vlastní invence je nahrazován úpravami a doplňováním událostí z předchozích dílů. Z původní one man show se už bezmála stává práce organizované skupiny zločinců (vlastně bych se nedivil, kdyby se v desátém díle provalilo, že za jménem Jigsaw stojí půlka města). Pryč je dávno kouzlo šílence, který trestal své oběti tím, že je nechával v dilematu, zda zemřít, či obětovat to, čím se provinili. Brutalita je stále samoúčelnější a původní schéma už ani s takovými úpravami nefunguje. Poslední linie s pěticí lidí, putujících tak trochu ve stylu druhého dílu místnostmi plnými nástrah, je paradoxně nejzábavnější, ačkoliv postrádá jakýkoliv scenáristický podklad a chování postav je občas přinejmenším zvláštní. Pro pastičkáře další update série, pro neznalce nepochopitelná šmodrchanice se spoustou krve a pro běžného diváka další důkaz, že při třískání peněz z dojné krávy je někdy lepší nechat původní produkt spát... ()
K dokonale šokující jedničce se nebudu vracet. Dvojka až čtverka si podle mě vůbec nezaslouší posměšky, protože jsou vzácně vyrovnané a celkem slušně udělané. Ostatně to jsem už shrnul v koemntářích náležícím přímo ním. Ale co má být herdek tohle? Naprosto zbytečná nastavovaná kaše ve které se nedozví divák vůbec nic nového nebo šokujícího. Největším problémém tohoto dílu je že se bojí uplně opustit mrtvého JigSawa a stálo ho sem ve flashbackcích cpe. Ve čtverce se tímto stylem doplnilo hodně zajímavých děr v mytologii, ale tohle?! Tentokrát je to shuk scén co jen opakují dávno vyřčené v tom lepším případě. V tom horším rozšiřují kosmos Saw dotáčkami scén, které si divák měl možnost domyšlet z předchozího příběhu. Ano skutečně to co bylo v minulých dílech jen vyřčeno nebo nahozeno, je tady pěkně polopaticku natočeno a tvoří vatu minimalně o délce 20ti minut. Navíc samotné pasti mají tentokrát jen minimalní prostor a většinu děje tvoří ospale natočené detektivní pátrání a dovysvětlování předchozího děje. Brrr. Te´d jsem si teprve poprvé uvědomil že sleduji už několikáté sériově vyrobené pokračování zavedené značky. Teprve ted si Saw zaslouží výsměch podobný tomu co doprovází 6,7,8 díl Hellraisera či Pátku třináctého. A teď snad teprve mnoha lidem dojde že Saw 2 až 4 jsou celkem slušné filmy. Bohužel nemůžu Pile s pořadovým číslem pět dát třeba odpoad, protože na to je zase řemeslně dobře zvládnutá a neobsahuje žádné chyby. Jen se modlím aby se tvurci dalo pro příště dohromady a nakopli naši milou kotoučovou pilu zpět k výšinám a neposlai ji naopak do bahna k přežívajícím živořícím novým Highlanderům, Hellraiserům, Halloweenům a kdoví čem udalšímu mířícímu rovnou na DVD. ()
Dobre, už sme dospeli k tomu, že obete sa samé nedočkavo zatvárajú do pascí („Zatvor tie dvere nech vieme čo na nás pripravil“). Aj tak atmosféra ujde, už to nie je také strhujúce ale scenáristom sa stále ešte podarilo posunúť Jigsawov príbeh ďalej. Gilotína je fajn, ostatné je viac menej smiešne ako voľne pobehujúce obete sa radšej kántria ako by porušili nastavenú pascu. ()
U mě naprostá spokojenost, sám jsem pořádně nevěděl co čekat, proto jsem asi při cestě do kina byl plný rozpaků a obav, ale zbytečně. Pro ty, kteří snášeli v pohodě předchozí díly, bude i pátý díl stejně kvalitní. Natočen a sestříhán je jako všechny díly více než kvalitně, kamerové filtry, syrovost, litry krve. Příběh odhaluje další spojitosti z minulosti a přitom tvoří ještě svojí dějovou linií, která je také povedená a opět dokazuje, že „SAW“ nezabíjí, ale dává na výběr a možnost přežít. Konec byl povedený. Brutalita není nějak nesnesitelná, jedině hned první scéna mi připadala hodně „gore“ povedená ;-) a trošku více brutální než by musela být. Pořadí z hlediska kvality: SAW 1, SAW 2, SAW 5, SAW 4, SAW 3. Další díly klidně uvítám ;-) ()
Galerie (47)
Photo © Lionsgate
Zajímavosti (18)
- V pokladnách severoamerických kin diváci nechali 56,7 milionu amerických dolarů, součet celosvětových tržeb pak dosáhl 113,9 mil. (NIRO)
- Scéna, v níž Hoffman (Costas Mandylor) opouští s Corbett (Niamh Wilson) budovu Gideon a říká "nikdo to nezvládl", byla původně natočena pro film Saw 4 (2007), ze kterého byla vystřižena. (c.tucker)
- Hoffman (Costas Mandylor) má ve filmu zbraň Glock 17 ráže 9x19mm. (dc125)
Reklama