Režie:
David HacklKamera:
David A. ArmstrongHudba:
Charlie ClouserHrají:
Tobin Bell, Costas Mandylor, Scott Patterson, Betsy Russell, Mark Rolston, Julie Benz, Carlo Rota, Mike Butters, Meagan Good, Greg Bryk, Laura Gordon (více)VOD (1)
Obsahy(2)
V SAW 5 pokračuje Hoffman v práci Jigsawa. Jeho tajemství je však skoro prozrazeno a on se musí vydat na lov, aby zabránil svému prozrazení. (oficiální text distributora)
Videa (1)
Recenze (571)
Saw V je absolútne neprístupný pre nového diváka – v lepšom prípade mlčky odíde, v horšom nadáva. Fanúšikovia budú ako-tak spokojní, pretože Saw sa už dávno prehuplo do dvojice rovín. Po prvé, neboráci v núdzi riešia vražednú pascu a pár z nich to schytá. Po druhé, autori už začínajú presúvať pozornosť z bezduchých vrážd do vlastnej mytológie série, ktorú neuveriteľným spôsobom komplikujú, vracajú sa o jeden a pol dielu vzad, aby potom rozbehli dianie vpred. Podľa môjho názoru sa od 4 časti táto séria dosť výrazne zmenila a nemôžem povedať že k horšiemu. Už to ani tak nieje o Jig Sawovi ale o Markovi Hoffmanovi, ktorého hrá naozaj skvele Costas Mandylor a tiež o Petrovi Stramovi ktorého hrá taktiež úžasne Scott Petterson. Mňa každá časť niečím upútala a tieto dve postavy som si obľúbil. ()
Oficiálně se z filmové série filmů Saw stává filmový seriál. Neznalost předchozích dílů může být pro diváka fatální - nepochopí tak vůbec pachtění detektiva za "tajemným" následovníkem Jigsawa. Technicky je to totožné s předchozím dílem, tudíž žádná invence, co se týče například kamery či střihu. Ano, je to snad ještě více vykonstruovanější, než všechny předchozí díly (člověk A jde vždy cestou B a v místnosti C si pustí kazetu D určenou právě jemu - vždy hezky s oslovením). Navíc nechápu, jak může být někdo, kdo o případu něco ví, tak hloupý. Musí přece vidět / vědět, že Jigsaw (nebo jeho následovník), na kazetách nelže, tudíž poslouchat jeho příkazy = přežít. Ale nebudu spoilerovat.. Jinak je ale páté pokračování zmáknuto o stupínek lépe, než jeho předchůdce, a proto dávám hezký průměr. ()
Doposavad se mi každý díl Saw líbil, ale s tímhle už nemůže být člověk úplně spokojený, ani kdyby stokrát chtěl. Je dost možný, že jsem plno věcí nepochopil (neboť je to celé neskutečně zmatečně poskládaný sled scén, které se odehrávají v různých časech, Strahm a Hoffman jsou si za šera hodně podobní, chování té uvězněné zprvu-pětice se pochopit nedá), ale z toho, co jsem zachytil, soudím následující. A) Saw 5 má v podstatě tři dějové linie, které se různě proplétají mezi sebou navzájem, ale i s dějem minulých epizod. B) První linie se zabývá tím, jak se detektiv Hoffman dostal k pozici Jigsawova nástupce. Divák je tedy nucen sledovat velmi otravné flashbacky, které nic zajímavého nepřináší, nýbrž jenom zbytečně pitvají už dávno uzavřené zápletky. A přitom by se dala Hoffmanova role v předchozích událostech vyjevit jedním krátkým, v přítomnosti se odehrávajícím dialogem (nebo monologem). C) Druhá linie jako jediná posouvá děj trochu kupředu. Sledujeme v ní přeživšího agenta Strahma, který podniká soukromé vyšetřování proti Hoffmanovi, protože tuší, že v tom taky jede. Tahle část děje přímo neuvěřitelně spoléhá na náhodu (popřípadě na vševědoucnost vybraných aktérů), což téměř znemožňuje, aby si přemýšlející bytosti tenhle film užily. No a její vyústění mělo být nejspíš klasickou sawovskou šokující pointou, avšak bohužel - tentokrát jsem na konci poprvé překvapený nebyl. D) Třetí linie mohla být nejzajímavější - dočkáme se místností s nastraženými pastmi a pětice uvězněných lidí. Bohužel na tuto linii nezbývá moc času (přednost dostala otravná linie první) a chování postav postrádá logiku takovým způsobem, že jsem měl potíže uvěřit, že to tvůrci tentokrát myslí vážně. Takže se z ní nakonec stala jenom taková smutná připomínka časů minulých, u které je pro její zjevnou podobnost s konceptem Saw II nápadně vidět kvalitativní sešup. Čekal jsem tu alespoň nějakou zajímavou pointu - přehlídnul jsem ji, anebo tu fakt žádná není? Zkrátka Saw 5 je pro mne zklamáním. Dávám tři hvězdy - je to celkem dobře řemeslně odvedená práce, kterou sráží scénář. Propřístě bych jej tedy raději svěřil někomu schopnějšímu, protože potenciál tu stále je veliký - jak lze vidět z poslední, sakra působivé (leč nepřekvapivé) scény. ()
S filmem SAW se otevřel trh. Po veleúspěchu prvního dílu se natáčejí nové a nové díly a objevují se nové a nové postavy, které se zamotávají víc do příběhu. Mým názorem je, že vše mělo skončit jedničkou. Režisér prvního dílu asi věděl, proč dál nepokračovat. Jenže banda chamtivých tvůrců v domněnce, že si namastí kapsy pak jméno SAW jen hyzdí. V pokračování totiž nejen já, ale i ostatní postrádáme tu mysteriozní zápletku a ten brilantní konec, který jsme viděli v první díle. Saw se tak stává standardem ve světě thrillerů. to mě nutí hodnotit každý následující díl na 3 *. Když ale vezmu, že malá špetka záhadného vysvětlování se tam ještě najde a plus krvavá řež, kde jsou lidé si nuceni si ubližovat v zájmu vlastního osvobození dávám hvězdu navíc. ()
Po přelomové jedničce, uspávací dvojce a silně sračkoidní trojce jsem se vloni náhodou nachomýtl ke čtyřce a byl jsem natolik příjemně překvapen, že jsem pětku dokonce vyhledal sám. Sice se nejedná o žádný zázrak, ale bronzovou medaily mezi dosud natočenými díly získává pětka s přehledem a já nemám problém s udělením příjemných 50% pro vcelku neškodný a solidní kousek, po kterém mě šestka i docela láká, což by mě teda po dvojce a hlavně po trojce nenapadlo ani kdyby nevim co. ()
Galerie (47)
Zajímavosti (18)
- Danny Glover dostal nabídku zopakovat si svoji roli detektiva Tappa z prvního dílu ve flashbacku, ale musel ji odmítnout, protože zrovna pracoval na filmu Slepota (2008). (c.tucker)
- Julie Benz (Brit) byla natolik ovlivněna intenzitou svojí role ve filmu (zejména strašlivým vyvrcholením), že z toho měla noční můry. (ČSFD)
- Role Dana Ericksona (Mark Rolston) byla napsána pro Williama Forsythea, který ale nabídku kvůli časovému vytížení odmítl. (c.tucker)
Reklama