Režie:
Jonathan DemmeScénář:
Ted TallyKamera:
Tak FujimotoHudba:
Howard ShoreHrají:
Jodie Foster, Anthony Hopkins, Scott Glenn, Ted Levine, Anthony Heald, Brooke Smith, Diane Baker, Kasi Lemmons, Charles Napier, Tracey Walter, Roger Corman (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Mladá citlivá agentka FBI Clarice Steriling je přizvána ke spolupráci do týmu vyšetřujícího sérii vražd. Na pachatele ukazují jen velmi kruté následky jeho činů: Vrah přezdívaný "Buffalo Bill" stahuje vždycky své oběti z kůže a potom je hází do řeky. Clarice má za úkol vypracovat psychologický portrét pachatele. Její nadřízení ji proto vyšlou na "konzultaci" za jiným masovým vrahem, psychiatrem dr. Hannibalem Lecterem, který je vězněn za nejvyšších bezpečnostních opatření. Lecter, který zná ze své praxe vraha i jeho motivy a tuší jeho další postup, drží v rukou všechny nitky a přivádí mladou Clarice na správnou stopu... (TV Prima)
(více)Videa (2)
Recenze (1 411)
No ja neviem. Pozrel som sa na tento klenot už viac krát a nikdy ma nestrhol. Aspoň nie tak ako väčšinu. Každopádne uznávam, že je to fakt dobrý thriller, ktorý ma skvelé postavy, hercov (démonicky Hopkins!), scenár, kameru a predovšetkým dialogy, atmosféru a hudbu. Niektoré scény sú skutočne brilantné natočené a atmosféra sa dá doslova krájať (útek z väzenia, finále v dome), ale ako celok mi to tempo filmu príde niekedy zdĺhavé. Každopádne najlepší diel S Hanibalom Hopkinsom. 80% - 4* ()
Hororový prvek prostřelený do diváka, který už navždy zůstane jeho součástí. Tenhle brilantní skvost Jonathana Demmeho v nejnásilnějším a nejintimnějším pocitem v lidském nitru se přesunulo na stříbrné plátno, kdy je divák ohromen. Mistrovské dílo a vrchol thrillerového žánru. Fenomenální Anthony Hopkins! V originále je to nezapomenutelná záležitost. ()
Dle mého názoru největší a nejpovedenější thriller, který nemá slabší chvilky a který geniálně (učebnicově je slabé slovo) buduje a rozvíjí napětí od první scény k té poslední - kdy k smrti vyděšená agentka Clarice Srarlingová bloudí potmě domem šíleného masového vraha, který si s ní hraje na kočku a myš. Hopkins dostal za svůj životní výkon Oscara za hlavní roli, i když byl na scéně jen malou část z celkové stopáže filmu, ale musíte uznat, že si ho v historii kinematografie málokdo zasloužil víc. Jodie je krásná a taky bezchybná, což dokazuje i to, že se vedle svého mužského protějšku neztrácí... Krystal. Nevzpomenu si na sebemeší prkotinu, kterou bych téhle legendě vytkl... 100% ()
Nejlepší thriller jaký jsem kdy viděl. Fantastické herecké výkony, dialogy, které už umím i citovat a skvělá hudba (dnes tak populární Howard Shore, nechápu dvě hvězdičky na ost.sk). Málo se tu stříhá a jsou zde delší záběry, což jistě znamenalo perfektní načasování a také skvělého kameramana (Fujimoto). Mezi nejlepší scény patří kromě těch opravdu strašidelných (krev ve výtahu, tma ve sklepě) výměny názorů Jodie a Anthonyho (nejlepšího herce vůbec v jedné ze svých nejlepších rolí vůbec). ()
Naprosto excelentní Anthony Hopkins v roli doktora Hannibala Lectera, která by se dala považovat za jednu z nejlepších filmových rolí vůbec. Hopkins nemá moc prostoru, ale na tom málu se mu podařilo vytvořit něco nezapomenutelného. Člověka s odzbrojujícím klidem, naslouchavého muže, kterého zajímají problémy ostatních, a kanibala, který svou oběť zabije s takovou trpělivostí a přirozeností, s jakou si někteří z nás přečtou noviny. Jen a jen díky němu je tenhle film nezapomenutelným dílem mezi thrillery. Což je trochu škoda, nemyslíte? ()
Galerie (107)
Zajímavosti (175)
- Lecter (Anthony Hopkins) nikdy nepronesl větu: „Hello, Clarice“, ve skutečnosti se jednalo o větu: „Good evening, Clarice.“ (griph)
- Scenárista Ted Tally i režisér Jonathan Demme se objeví ve filmu. Ted jako policista a Jonathan jako součást davu. (griph)
- Úvodné scény rozhovoru medzi Clarice Starling (Jodie Foster) a Hannibalom Lecterom (Anthony Hopkins) sú natočené v polocelkoch, pričom zábery majú hĺbku, zdôrazňujúcu odstup protagonistov, nakoľko je vždy pred kamerou snímané temeno hlavy. Postupne rozhovor začne byť osobnejší, čo kamera reflektuje priblížením, z polocelku prechádza do detailu, a postavy sa dívajú priamo do objektívu. Takto je vystihnutý najmä strach i rešpekt z inteligentného i prefíkaného Hannibala Lectera. (Biopler)
Reklama