Reklama

Reklama

V roce 1641 je ve francouzském vězení Skot James McCullen shledán vinným z prodeje zbraní oběma stranám konfliktu. Před vykonáním rozsudku vyřkne poslední slova o tom, že klan McCullenů je velký a mocný a že moc jeho synů poroste i po dlouho po jeho smrti. Místo popravy ho však čeká rozžhavená železná maska, kterou je odsouzen nosit až do své smrti... V nedaleké budoucnosti mluví na fóru McCullanův potomek, mocný zbrojař. Představuje nanomity – dokonalé mini vojáky. Původně sloužili v lidském těle k likvidaci nádorových buněk, ale podařilo se je naprogramovat tak, aby jedli prakticky cokoliv, například kov a beton, a ničili tak nepřátelskou techniku a budovy. Pak jsou dálkovým ovladačem zkratováni, aby nedošlo k další nežádoucí aktivitě. Druhý den ráno má být vyexpedována z McCullanovy továrny v Kyrgyzstánu další várka bojových hlavic s nanoroboty. Dva vojáci Duke a Ripcord, kteří vezou v koloně aut kufr s nanohlavicemi, si všimnou chybějícího průzkumného týmu na 40. kilometru. Vyhlásí pohotovost a vrtulníky potvrdí, že radar nic nehlásí. Najednou se ale zničehonic objeví jakoby mimozemské letadlo a oba Apače sestřelí. Vojenská vozidla se rozptýlí, podivný letoun střílí i po autech a ničím nejde zničit. Pak se na zemi objeví jakýsi výsadek vojáků, které vede štíhlá černovlasá žena. Nezastaví je ani granáty. Duke odnese zraněného kamaráda stranou a vrací se pro kufr. Žena se mu s několika vojáky postaví. Vyjde najevo, že se znají, jmenuje se Anna. Najednou se z oblohy snese další neznámý stroj a z něj další „muž v černém“. Ten začne likvidovat Anniny vojáky. Duke Anně pomáhá. Objeví se další žena se zrzavými vlasy a muže v černém zastřelí. Anna nakonec odletí bez kufru, ten nechá Dukovi. Za Dukem přijde zrzavá žena se svými muži a chtějí kufr. Jsou prý tajná jednotka – jako hologram se jim představí velitel jednotky, generál Clayton Abernati aneb generál Hawk. Je prý ve zvláštní jednotce. Jeho tým Alfa je prý dopraví i s kufrem k němu. Během letu Duke zjistí, že zrzavá žena je u speciální jednotky – je v ní Brit, Maročan a muž, který nemluví. Chce se k nim přidat. Na základně zjistí, že se jedná o útvar G. I. Joe, který formálně neexistuje, ale slouží u něj ti nejlepší z nejlepších. Jednotka se snaží zjistit, kdo je napadl, proč a kdo za jejich nepřáteli stojí... (TV Prima)

(více)

Videa (10)

Trailer 4

Recenze (1 212)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Jak by řekla, paní odbornice Spáčilová, znalkyně a písatelkyně do Mladé Fronty Dnes. Tento film je akčně na úrovni, leč jeho kvality jsou skutečně laxní až hanlivé...Aneb, jak odborník vidí pořádný kus zábavy. G.I. Joe, film, který příběhem je úplně mimo, ale akci dokáže zlomit vaz kdekomu, okamžitě, cíleně a s naprostou chutí. Já jsem od toho měl blbej pocit. Hlavně že to bude fantasmagorie jako prase. Taky že to je fantasmagorie jako prase, ale stylová, jak jinak. Jen mě mrzelo, že bylo TAK málo akce v přirozeném prostředí. Ta s auty byla totiž monstrkrutózní a já jsem z ní byl hotovej ještě na hodně dlouhou dobu. Jenže ostatní akce už byla jen stylová a rozhodně ne skutečná. Každopádně i tak svůj cíl rozhodně splnila. Krom toho si Česko udělalo další reklamu. I když to byla na hodně dlouhou dobu poslední. Zaplať pánbůh, že už jim to daňový zvýhodnění potvrdili. Protože co jiného dokáže Praze udělat reklamu, než kvalitní americká produkce plná bouchajících aut, střílejících kulometů a drsných chlapů, co Amíci tak moc žerou. A kdo přece bude nejvíce utrácet v Praze??? ()

Hitman_47 

všechny recenze uživatele

Díky trailerům jsem Joea nesnášel, ale po zkouknutí celého filmu je můj celkový dojem opačný. Čert vem, že se Sommers stejně jako Tamahori vyžívá v hodně špatných trikových záběrech, a že jich tam cpe zbytečně moc (honička v Paříži neměla moc daleko k závěrečné honičce v Torque.... kterou ani jeden ze zmíněných režisérů netočil... děsivé), hlavní je to, že film deliveruje přesně to, co sliboval! AKCI! Neuvěřitelně moc akce, která se zastaví jen na pár okamžiků, kdy postavy dlábnou nějakou naprostou hloupost a potom se jede dál. Naštěstí je zde děj opravdu až na páté koleji, takže to nedopadlo jako naprosto debilní Van Helsing. Sommers se vrátil do dob Mumií a pevně doufám, že pokud mu přiklepnou i dvojku, tak to bude ještě lepší! ()

Reklama

robbiee 

všechny recenze uživatele

[imdb: 6.0/10] | me: Ak by som tento film videl vo svojich dvanástich, tak by sa mi o ňom snívalo ešte mesiac. Mal všetko čo môže dvanásťročný chlapec od superakčného filmu očakávať: Veľmi zlé zlo a dokonalo hrdinské dobro, ninjov, krásnu žensku v čiernom latexe s rozpustenými vlasmi, chlapa s ťažkou artilériou, nanoboty, superzbrane, superlietadla, superskútre, superzlý plán, supertajné bunkre, superakčné naháňačky a bojové scény, superjednoduchý humor, ... atď. ... Proste mix všetkého čo môže oči malého chlapca (ktorý chce byť ninja alebo pilot alebo vojak alebo špión alebo ...) potešiť. Takže nech som sa snažil ako to len šlo ani tak som sa už teraz úplne do týchto čias vrátiť nedokázal :) Bojové scény (každého typu) som si vychutnal a aj efekty boli veľmi dobré, ale toto v dnešnej dobe už nie je žiaden zázrak. Práve to všetko okolo toho je to, čo odlišuje dobré akčné sci-fi (aj pre dospelého diváka) od takéjto rozprávky pre kategóriu 12- :) Ja osobne mám komixovky veľmi rád, ale nie každá dokáže byť komixovo akčná, zábavná a pútava tak, aby zaujala aj 18+ (Viva TRANSFORMERS) ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Začal bych vtipem: Víte, co se mi nejvíce líbilo na G.I. Joe? Trailer na novou romcom s Kačkou Heigl a Butlerem, který běžel před filmem. ____ Pět poznámek – ke střihu, vertikalitě, sexualitě, multikulturalismu a instrumentalismu: ____ 1, V polovině a na konci šedesátých let řada amerických filmů experimentovala s rychlejším tempem střihu. Dnes je střih u většiny filmů rychlejší než v jakémkoli jiném období. Ve skutečnosti může rychlost střihu brzy dosáhnout svého stropu; je těžké představit si celovečerní film, kde by trval záběr v průměru méně než 1 sekundu. Lze tuto hranici nějak prolomit a překonat? Lze, takovým malým podvodem, protože hranice jedné sekundy se zachová, ale akce se přesto bude zdát rychlejší. Jak? Jednoduše, akce se neodbude sekvenčně, ale simultánně, tzn. že se rozdělí do dvou až třech míst a mezi nimi se přestříhává. Kupříkladu souboj ninjů a přestřelka mezi vojáky se tak neodehraje postupně za sebou, ale přestříhává se mezi tím. Stejným způsobem se řešila hranice minimální délky záběru v závěrečné obří sekvenci v Transformers 2. Stejným způsobem se to řeší i zde. Abych se ale přiznal, tak tenhle typ řešení akce nepovažuji za šťastný. Nejde tu vůbec o přehlednost, nebo nepřehlednost akce, ale o to, že takovéhle přestříhávání ruší potěšení z kontinuity akce, z její výstavby, a akce tím ztrácí parametry „malého příběhu". Když si vybavím všechny americké akční filmy z 21. století, sedlo mi stoprocentně opravdu jen máloco. A tak stejně jako pojmenoval Havel proslulým skvostem „humanitární bombardování“ intervenci do bývalé Jugoslávie, i G.I. Joe akcí přetéká, ale je to jen jako, takové humanistické, neškodné, nijaké... taková humanistická genocida diváka. ____ 2, Američané přistáli na Měsíci léta Páně 1969. Do stejného období spadá počátek rychlejšího střihání v amerických filmech, viz bod jedna. Náhoda? Nikoliv náhoda, nýbrž počátek vertikální éry, utužené o pár let později „vertikálním" opuštěním Země ve Star Wars. I G. I. Joe je filmem vertikálním. Odpovídá tomu vertikální poster rozdělený na nebe a peklo, nebo spíše nadsvětí a podsvětí bez morálního významu. Jen peklo je umístěno nahoře, protože to je pro teenagery víc cool. Dále je ryze vertikálním problémem potýkání se s gravitací (černoch se chce hrozně moc stát pilotem; Eiffelova věž zase doplatí na přitažlivost) nebo neustálé přecházení mezi hydrosférou (id - oceán nevědomí), povrchem (ego) a atmosférou (superego - svědomí, božský dohled). Vertikalitě odpovídá i rozdíl v záběrování mužů a žen – u mužů se začíná záběr nahoře na hlavu-mysl, u žen zpravidla dole na zadek-povrch. První záběr na muže a ženu se tedy v G.I. Joe liší. V prvním případě pohlížíme „do“, kdežto ve druhém „na“. ____ 3, Na posteru si dále můžeme všimnout, jak na něm jsou ženy natočeny bokem, aby vyniklo poprsí a hýždě, zatímco muži anfas. Když se poprvé ve filmu objeví hologram, je na něm Dennis Quaid ve 2D. Ani ne o pár minut později se na hologramu zjeví tuším Sienna Miller... ve 3D. Kupodivu se ani v jednom z vtipů nešprýmuje o suspenzorech, přitom jsou povinnou součástí hi-tech obleků. Mužské pohlavní orgány prostě stále patří do oblasti intimity a soukromí, zatímco ženské pohlavní znaky a orgány jsou už dávno „veřejným majetkem“, nad jejichž masovou přítomností ve veřejném prostoru se už nikdo nepozastavuje vyjma několika feministicky orientovaných kritiků, kteří naprosto marně upozorňují na zneužívání a deformaci obrazu ženy, na devalvaci ženy do pozice objektu apod. A za druhé si můžeme povšimnout, že mužští hrdinové tu často vystupují „bez tváře“, není jim vidět do obličeje, mají ho částečně zakrytý nebo znetvořený, na rozdíl od ženských protagonistek. Mužská postava je zde pouze jakousi nekonkrétní siluetou, kterou vyplňujeme vlastními rysy, vlastní identitou. Absence tváře umožňuje, podobně jako v pornografických filmech, mužskému divákovi identifikaci s hrdinou příběhu, zatímco ženský obličej zůstává co nejvíce odhalený pro potěch oka. ____ 4, Americká hyperkorektnost za vlády Billa Clintona je nejvíce patrná asi z prvního Matrixu, kde po boku stanuli černoch a dva běloši, žena a muž, kdy muž (Keanu Reeves) je ke všemu míšenec. I G.I. Joe touží xenofobii nějak obejít, vždyť tu máme bělocha, asiata, černocha i post-koloniálního half-černocha Saïd Taghmaouia. Jenže volba herců tady odpovídá spíše nutnosti po snadno zapamatovatelných a od sebe odlišitelných hrdinech, kde nulovou hloubku vyvažuje signifikantní a čitelný „venek“, podle něhož postavu ihned poznáme. Proto patří mnohem větší uznání režisérům, kteří ve svých filmech pracují třeba jenom s bělochy a jsou nuceni je odlišit vnitřně. Nadto se stojí zamyslet nad tím, jestli není nějaká souvislost mezi Marlonem Wayansem a šimpanzem ze Speed Racera? Ano, oba „primáti“ jsou zdrojem humoru. ____ 5, G.I. Joe není, jak se občas tvrdí, náborový leták, který má ukázat klukům, jak bude vypadat armáda ve věku, kdy už budou dost staří, aby se mohli nechat naverbovat. Ve skutečnost je G.I. Joe konverzí počítačových her, zejména Gears of War a Dead Space, viz všechny ty pulzní pušky, dvě odlišné frakce, „vypnutá“ krev, kooperativní multiplayer, rozmanitost misí, videoherní trenažer střelby, „oživování" mrtvých, briefingy z prezidentské kanceláře nebo Karolína Kurková (přesně takovýhle modelky hrály ve filmečcích z Command and Conquer). Herní estetice odpovídá i neustálé zpochybňování manuálů, konkrétně potřebu manuálu ta které postava zpochybní ve filmu třikrát. Naráží se tu zjevně na dobu, ve které kvete pirátství a ve které je dostupnost manuálu vyloučená a hráč musí, stejně jako Channing Tatum a Marlon Wayans najatí narychlo Quaidem, objevovat vše po svém. () (méně) (více)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

V armádě mi nikdy nenabídli k užívání nic, co by létalo, přeskakovalo vlaky a mělo bezedný zásobník. V tomto snímku to má snad každý a navíc chlapi jsou chlapáčtí, holky jsou sexy, hlášky u mne padají na úrodnou půdu, nanotechnologické triky jsou pastvou pro oči a přesto nejsem zcela spokojen. Není to mou náročností, neboť jsem fandou nejednoho bezduchého snímku, ale spíše to bude nekonečně protahovaným dějem, při kterém snímek odmítá zemřít a zarputile se drží při životě přibližně o dvacet minut déle, než bych byl ochoten nadšeně zkonzumovat. ()

Galerie (71)

Zajímavosti (43)

  • Zvuk, ktorý vydáva pulzné delo, je prevzatý z filmu Tron (1982). (Greenpeacak)
  • Na začiatku filmu sa v zábere objaví český hrad Kost. (BathoryMan)

Související novinky

Hasbro zakládá filmovou a televizní divizi

Hasbro zakládá filmovou a televizní divizi

17.08.2023

Hračkářský konglomerát Hasbro spustil novou filmovou a televizní divizi, skrze kterou nyní hodlá ve velkém produkovat vlastní projekty na základě svých značek. Nová produkční společnost vznikla… (více)

Spin-offu G.I. Joe se v kinech nedaří

Spin-offu G.I. Joe se v kinech nedaří

26.07.2021

Hračkářský konglomerát Hasbro a jeho produkční společnost eOne, pod kterou v budoucnu budou vznikat i nové filmy ze série Transformers, jistě doufal, že nový akční snímek Snake Eyes: G.I. Joe Origins… (více)

Spin-off G. I. Joe nabírá sexy posilu

Spin-off G. I. Joe nabírá sexy posilu

15.10.2019

Kolem chystaného spin-offu akční série G. I. Joe Snake Eyes se dlouhou dobu nic nedělo, spousta lidí tak projekt považovala za mrtvý. Studio se ale v posledních měsících zdá být spokojené s dosavadní… (více)

Nový G. I. Joe na obzoru

Nový G. I. Joe na obzoru

10.08.2019

Premisa značky G. I. Joe už by snad ani nemohla být jednodušší. Skupina drsných vojáků zachraňuje planetu. Na tom není co pokazit, že? No, soudě dle dosavadních filmových pokusů zjevně omyl.… (více)

Reklama

Reklama