Režie:
Tony ScottScénář:
Brian HelgelandKamera:
Tobias A. SchliesslerHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Denzel Washington, John Travolta, Luis Guzmán, John Turturro, Michael Rispoli, Ramon Rodriguez, Victor Gojcaj, James Gandolfini, Gbenga Akinnagbe (více)VOD (1)
Obsahy(3)
Ve snímku Únos vlaku 1 2 3 si Denzel Washington zahrál dispečera newyorského metra Waltera Garbera, jehož rutinní pracovní den je neočekávaně narušen odvážným zločinem – únosem jednoho z vlaků. Ten má na svědomí John Travolta coby Ryder, zločinec, který hrozí popravováním cestujících vlaku, pokud nedojde do hodiny k zaplacení vysokého výkupného. Garber se za pomoci svých dokonalých znalostí systémů podzemní dopravy pokusí o nemožné – vyzrát nad Ryderem a zachránit rukojmí. Hlavou mu ale stále vrtá jedna nevyřešitelná otázka: jak se zločinci hodlají s výkupným z metra dostat? (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (712)
Soundtrack Harry Gregson-Williams: 1. Something on the Track ,2. It's Me, Man! ,3. Rigged Contracts ,4. An Ass Model Named Lavitka ,5. Money Run ,6. Garber Meets Ryder ,7. All Others Pay Cash ,8. The Train Leaves the Station ,9. The Lights Are All Green! ,10. Manhattan Bridge ,11. You a Yankees Fan?, ()
Nudný "thriller", který se Scottovi fakt nevyvedl. Akce se nekoná, napětí neexistuje. Mnoho nechtěných vtipů, příšerně rozklepaná kamera... já nevim, asi jsem nějakej staromilec, ale fakt mám rád a dokážu ocenit, když se tempo filmu a atmosféra buduje i jinak, než jen rychlým střihem! Takle to vypadá, jako kdyby Tony Scott prostě nevěděl jak na to, jak filmu dodat požadované napětí a švih. Tak prostě zrychlil střih, dodal blbou hudbu a točil to s hnusnym vizuálem, jakoby digitálně. A to nemluvím o tom, že jsou do děje poněkud násilně vloženy automobilové honičky / bouračky, jen aby tam byla nějaká akce. Jinak tam není nic! V zásadě je to konverzační thriller, který mohl mít pekelně hustou atmosféru, kdyby si s tím režisér uměl poradit. Asi nemá cenu fantazírovat o tom, jak by to zmákl třeba Hitchcock:) A Travolta příšerně přehrává (vzpomněl jsem si na Operaci Hacker:), ale asi je to chyba i těch debilních dialogů, no a Washington to má v podstatě stejné. Hloupé motivace postav, blbé dialogy plné nevtipných vtipů a patosu. Asi to není dokonalé srovnání, ale vzpomněl jsem si na nadprůměrnou Telefonní budku, která má některé momenty skoro totožné, ale celkově je prostě...kdyby nic jiného, tak zábavnější. Což je možná dané i tím, že není od prvních minut naprosto předvídatelná, jako tento snímek, a také je výrazně kratší. Tady to vypadá, jako by se lidi báli tomu dát nízké hodnocení, protože to bylo řemeslně docela zvládnuté, ale tohle byl skutečně nepovedený film, na který divák velmi rychle zapomene. ()
Pětašedesátiletý veterán Tony Scott o sobě dává po třech letech opět vědět, ale.. Navázání na poslední snímky Muž v ohni a Déjà Vu nefunguje dle představ, protože příběh, orámovaný údernou hudbou, tentokráte není natolik nosný jako v případě starších bratříčků a na vizuálních orgiích film stavět nelze. Řada scén nemá co říct, jen exhibuje v režisérově zběsilém tempu, nicméně musím uznat, že tentokrát mi Scottův styl tolik nevadil.. Lehce zaměnitelný remake snímku Josepha Sargenta z roku 1974 (poklona Walteru Matthauovi za jméno hlavního hrdiny) je tak jen nijakým obtiskem v nabídce akčního žánru letošního roku. Žádná přidaná hodnota předhozena není, každopádně alespoň potěší snaha o pečlivější vykreslení hlavního grázlíka (příjemně vyšinutý John Travolta) i nedobrovolné spojky pro policejní tým (usedlý dispečer Denzel Washington). Adrenalinová jízda se bohužel nekoná, rukojmí z vlaku newyorského metra jsou za pomoci vizuálních vychytávek osvobozeni a my můžeme jít v klidu na kutě. Kromě velmi slušného hereckého obsazení je těžké hledat důvod, proč to vidět. Ale zapomenout na to nebude až tak těžké. Scottovo nové videoklipové „maso“ je kupodivu špatně propečené.. ()
Scott-Washington štvrtýkrát a znova spokojnosť. Neviem čím to je, že tí dvaja na mňa vybalia vždy presne to, čo očakávam a uspokoja moje divácke potreby. Aj keď je pravda, že tentokrát nehral Denzel prvé husle a spolu s kilami navyše na seba nabral aj dosť nevýrazné vystupovanie a Travolta sa naopak chytil šance a doslova ho prevalcoval. Scott akoby niekedy nepochopil, že feeling komornejšieho thrilleru je niekedy viac ako nasilu do všetkého pchať hektickú akciu,no našťastie väčšinu času dbal na to, aby ma to všetko dokopy dokázalo nadchnúť. 80%. ()
Naprosto, ale naprosto NECHARISMATICKÝ film, což je v případě projektu, který stojí a padá s konverzačním napětím dost velký průser. Klipová exhibice Tony Scotta v akčních scénách naprosto selhává a Pelham si to tunelem skřípe pěkně těžkopádně. Mít řemeslo v malíku a dobré herce na place nestačí. Celkově solidní nadprůměr, ale od filmaře Scottova formátu lze právem očekávat víc. ()
Galerie (45)
Photo © Sony Pictures Home Entertainment
Zajímavosti (24)
- Podzemní vlaky R-142 a R-142A jsou permanentně spojeny do pětidílné soupravy a není možné, aby jezdily samostatně. Pro tuto potřebu byl upraven model R-62A 2079, který je jako jediný shcopný samostatné jízdy. (TomikZlesa)
- Postava Denzela Washingtona – Garber - je obviněn z úplatku od japonského výrobce vlakových souprav. V původní verzi provádí poručík Garber (Walter Matthau) skupinu vedoucích pracovníků japonské firmy na výrobu souprav metra. (CrypzzXD)
- Denzel Washington musel kvůli své roli výrazně přibrat. Nabral zhruba 16 kilo díky nočnímu pojídání hamburgerů a dalších pamlsků. (don corleone)
Reklama