Režie:
Tony ScottScénář:
Brian HelgelandKamera:
Tobias A. SchliesslerHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Denzel Washington, John Travolta, Luis Guzmán, John Turturro, Michael Rispoli, Ramon Rodriguez, Victor Gojcaj, James Gandolfini, Gbenga Akinnagbe (více)VOD (2)
Obsahy(3)
Ve snímku Únos vlaku 1 2 3 si Denzel Washington zahrál dispečera newyorského metra Waltera Garbera, jehož rutinní pracovní den je neočekávaně narušen odvážným zločinem – únosem jednoho z vlaků. Ten má na svědomí John Travolta coby Ryder, zločinec, který hrozí popravováním cestujících vlaku, pokud nedojde do hodiny k zaplacení vysokého výkupného. Garber se za pomoci svých dokonalých znalostí systémů podzemní dopravy pokusí o nemožné – vyzrát nad Ryderem a zachránit rukojmí. Hlavou mu ale stále vrtá jedna nevyřešitelná otázka: jak se zločinci hodlají s výkupným z metra dostat? (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (712)
*** a půl. Tony Scott očividně vlaky a metra zbožňuje:) Únos vlaku 123 mohl být parádní nářez ve "Scottovském" stylu. Tomu však docela úspěšně bránilo hned několik faktorů. Což o to, snímek je poměrně napínavý, vizuálně podmanivý, patřičně dynamický se zběsilými střihy, takže mistr střihač si také užil své:) Jenže... a těch "jenže" je tu poměrně hodně. Je tu natolik velké množství nelogičností, nevěrohodných situací i chování postav, stejně jako podivných dialogů či proslovů, že toto vše dokáže zdatně přebít onen vybroušený vizuál, který se tak postupem děje a kupením se těchto "nonsenses" stává docela nepodstatným a divák jej začne téměř přehlížet či nevnímat. Tím pádem postupně z příběhu nezůstává téměř nic, co by jej dokázalo zachránit před pádem do hlubin, do nichž jej tvůrci sami uvrhli. Ať (ne)úmyslně. Travolta je drsňák, jak se patří, Washington v roli (ne tak úplně:) poctivého pracovníka, James Gandolfini coby docela slušná osoba politicky činná. Film má velký potenciál k tomu, aby z něj byl parádní snímek, který by patřil ke špičce žánru. Bohužel scénáristická zahálčivost vykonala své dílo a rozhodla tak, že Únos vlaku 123 nebude příliš precizním a promyšleným kouskem. ()
Naprosto, ale naprosto NECHARISMATICKÝ film, což je v případě projektu, který stojí a padá s konverzačním napětím dost velký průser. Klipová exhibice Tony Scotta v akčních scénách naprosto selhává a Pelham si to tunelem skřípe pěkně těžkopádně. Mít řemeslo v malíku a dobré herce na place nestačí. Celkově solidní nadprůměr, ale od filmaře Scottova formátu lze právem očekávat víc. ()
Nejvíce zdaleka nadchne práce Briana Helgelanda. Na minimu prostoru staví výtečný scénář s kupou strhujících dialogů a explozivními výměnami názorů a myšlenek mezi hlavními protagonisty. Washington je jedním z nejtaletovanějších herců současnosti a travolta si záporáka užívá s chutí sobě vlastní. Dynamika a drajv díkybohu nechybějí a když už se zdá, že se vše až příliš zamotává a film ztrácí počáteční silný tah na branku, Scott zařadí další rychlost. Nechybí samozřejmě nezaměnitelný vizuál. Jednoduchá, ovšem kvalitně udělaná jednohubka. ()
Tak to dopadá, když chce Tony Scott natočit něco civilního a dramatickýho. Jenže jakmile mu ve filmu nemá co vybuchovat a nemá dost pohybu, kterej by mohl sestříhat do ultrakrátkejch záběrů, je bezradnej. Ve výsledku si pak musí pomáhat právě berličkama v podobě nelogickejch akčních vsuvek a jiskřivě líbivejch záběrů, který naprosto bouraj tu trochu komorní civilnosti, která se tam nesměle přišla podívat. Ve výsledku to pak neni ani akční záležitost ani drama. Bez chuti, bez zápachu. ()
Ach Tony, tohle né... Na stará kolena takto vstupovat mezi povrchní a pitomé >klipařiny< nějakých mladých a neklidných nýmandů, to si od takového mistra akce myslím divácké stádo nezaslouží... %-o . . . Třeba takové stylově podobné "Domino" mělo pointu a nadsázkový šmrnc, adoroval jsem a tleskal, pět hvězd s rozkoší, ale tady už jen kuckám a šklebím se a nechápu proč?!? Vývar z o(d)varu nadupaný nejpodbízivějšími klišé a ještě tak hloupé herecké (re)kreace - Travoltu chápu, Washingtona ne a u Tortura mám chuť na torturu - a celé je to nejen formou tak pitomé a ten >the happyend< , to bolí... - - - P.S. Ne, nemá to cenu, dvě hvizdičky s naprosto bezmeznou tolerancí, snad jen proto, že jednu jsem dal "Expozituře" a to je přeci jen ještě pořád o řád větší neřád... °-/ - - - P.P.S. Ale tak aspoň člověk při protrpění podobných spektáklů chápe, kam si chodí pro inspiraci a rozumy ta naša nýmandská čudlárna. A víc už se mi to ani nechce pitvat. - - - - - (Poprvé viděno s notným zklamáním 15.1.2011 na dvd /s původní zvukovou stopou a v orig. formátu obrazu/, hodnocení 6218., komentář zde rozmrzelý jako pětistýdevětatřicátý - 16.1.2011) ()
Galerie (45)
Photo © Sony Pictures Home Entertainment
Zajímavosti (24)
- Obsazení Johna Travolty navrhnul režisérovi Denzel Washington, který byl již projektu upsán. (don corleone)
- Ryder (John Travolta) ve filmu řekne, že pochází z New Jersey. Z New Jersey pochází i jeho představitel John Travolta. (AlfaNumerO)
- Během filmu si můžeme všimnout, že Blue má na ruce hodinky se třemi malými bílými ciferníky v hlavním černém ciferníku. Když se ale Blue na hodinky dívá, tak v detailních záběrech místo těchto vidíme hodinky Breitling s celým bílým ciferníkem, takže jiné, než má ve skutečnosti na ruce. (MrAldridge)
Reklama