Režie:
Tony ScottScénář:
Brian HelgelandKamera:
Tobias A. SchliesslerHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Denzel Washington, John Travolta, Luis Guzmán, John Turturro, Michael Rispoli, Ramon Rodriguez, Victor Gojcaj, James Gandolfini, Gbenga Akinnagbe (více)VOD (2)
Obsahy(3)
Ve snímku Únos vlaku 1 2 3 si Denzel Washington zahrál dispečera newyorského metra Waltera Garbera, jehož rutinní pracovní den je neočekávaně narušen odvážným zločinem – únosem jednoho z vlaků. Ten má na svědomí John Travolta coby Ryder, zločinec, který hrozí popravováním cestujících vlaku, pokud nedojde do hodiny k zaplacení vysokého výkupného. Garber se za pomoci svých dokonalých znalostí systémů podzemní dopravy pokusí o nemožné – vyzrát nad Ryderem a zachránit rukojmí. Hlavou mu ale stále vrtá jedna nevyřešitelná otázka: jak se zločinci hodlají s výkupným z metra dostat? (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (712)
Čistá žánrovka, která nevěnuje expozici ani minutu a vztahy s okolnostmi vykresluje až v průběhu, čímž si udržuje svižné tempo, napětí a správně thrillerovou atmosféru po celou dobu stopáže, aniž by přitom ošidila film o fungující interakční vztah jeden na jednoho mezi překvapivě excelujícím Travoltou a Washingtonem. Tím však končí výčet kladů, neboť scénář je nepříjemně shématický a to téměř v každém detailu + Tonyho režii bych přirovnal možná až k nevkusné exhibici. Přehnaně cool styl, ošklivé zpomalovačky, přílišné záběry na detail, postradatelná akce, která mimochodem společně se všemi výstupy mužů zákona dělá z policie idioty... Mno, brácha to prostě umí líp :) 5/10 ()
Tak to bolelo. Pesimismus jsem nechal před návštěvou kina (díky ČSFD za předpremiéru!) doma, a stejně se mi ke konci nezadařilo zbavit se pocitu, že podobný tuctový thriller jsem už nejméně desetkrát viděl jinde... Ono se to má tak: začátek se velmi pěkně rozjel, sliboval nadupanou atmosféru. V půlce se dostaví první totálně debilní dialogy a scénář, a ke konci jsem už začínal počítat ovečky. Po Deja vu bych navíc od Tonnyho očekával velkolepější akční scény, než jen pár záběrů na policisty na motorkách, kteří se na cestě při převážení peněz vymelou na dvacet způsobů. Jak vidno, NYPD má nejspíše řidičáky načerno. Suma sumárum je The Taking of Pelham 1 2 3 prachobyčejnou kriminálkou s jednou dvěma fajn scénami, neobvyklým Washingtonem a nadprůměrným Travoltou. Ale zase to uteklo, to jo... ()
I GOT 99 PROBLEMS BUT A BITCH AIN'T ONE." ----------- Oproti predchádzajúcim Tonyho filmom, čo sa akcie, ako aj celkového dojmu týka, podstatne slabšie. Nebolo zrejme z toho všedného scenára čo vyťahať. Herecké duo veľmi dobré, Denzel po dlhej dobe zatienený výkonom svojho kolegu. Travoltovi tá naštvaná, psychopatická, ale zároveň inteligentná rola pekne sadla. O fúzikoch nehovoriac. Hudba slušná. 1 2 3 nič nové neponúkne. Nenadchne, ale ani neurazí. Čistý priemer. ---------- https://imgur.com/bbbfa15 ()
Nejslabší a nejobyčejnější Scottův film od doby, kdy na plátnech zářil reklamní úsměv Toma Cruise v ocelovém ptáku. Přehršel různých náhod, nehod, nedopatření, nesmyslů (neochvějné tvrzení, že v tunelu nemůže fungovat internet následuje poté, co všichni vidí záběry z webkamery) a minimum napětí. Občas to tak nějak funguje, občas je to sebeparodické (převoz peněz), ale nikdy to není hodno tvůrce Muže v ohni či Spy Game. ()
Scott-Washington štvrtýkrát a znova spokojnosť. Neviem čím to je, že tí dvaja na mňa vybalia vždy presne to, čo očakávam a uspokoja moje divácke potreby. Aj keď je pravda, že tentokrát nehral Denzel prvé husle a spolu s kilami navyše na seba nabral aj dosť nevýrazné vystupovanie a Travolta sa naopak chytil šance a doslova ho prevalcoval. Scott akoby niekedy nepochopil, že feeling komornejšieho thrilleru je niekedy viac ako nasilu do všetkého pchať hektickú akciu,no našťastie väčšinu času dbal na to, aby ma to všetko dokopy dokázalo nadchnúť. 80%. ()
Galerie (45)
Photo © Sony Pictures Home Entertainment
Zajímavosti (24)
- Rooseveltův tunel, který Ryder (John Travolta) využil k útěku z metra, je součástí mýtycké tajné dráhy 61 (track 61). Dráha spojuje vlakové nádraží Grand Central Terminal a pětihvězdičkový hotel Waldorf Astoria a zařizuje tak přejezd mezi oběma budovami. Nejprve jej údajně využíval generál John J. Pershing a později prezident Franklin Delano Roosevelt, aby skryl fakt, že je na invalidním vozíku. Stanice pod hotelem Waldorf ale není nijak vyzdobená, jak tomu je ve filmu. Je zde provizorní nástupiště, ke kterému přijel vlak s obrněným vagonem a výtahem se poté dostalo do iteriéru hotelu. Touto cestou Roosvelt do hotelu alespoň jednou opravdu cestoval, jinak ale o trati 61 panuje více mýtů než faktů. Původně totiž tato trať sloužila parní elektrárně, která stávala na 49. ulici, poté se k jejímu užívání přidal i hotel Waldorf Astoria. Také se mnělo za to, že dlouhá léta na koleji pod hotelem stál i „ten“ obrněný vagón, který ovšem po jeho vyvezení z podzemí a odvezení do muzea neskrývá nic jeného než pouhý fakt, že je to nástrojový vůz (MNCX #002) pro železniční jeřáb (GCT-1). (Maulincio)
- Obsazení Johna Travolty navrhnul režisérovi Denzel Washington, který byl již projektu upsán. (don corleone)
- Do kin putuje film pod názvem Watch your Step. (TomikZlesa)
Reklama