Reklama

Reklama

Pulec, králík a Duch svatý

Dokumentární / Krátkometrážní
Česko, 2007, 26 min

Obsahy(1)

Mladý scenárista Richard Komárek připravoval film o souvislostech radikálního postoje brněnského pravoslavného kněze Halíka, který požaduje zákaz potratů, a to tím způsobem, že již několik let stojí téměř každý den dvě hodiny před porodnicí na Obilném trhu v Brně, čte žalmy a má na sobě manifestační plakát s nápisem "Nezabiješ!". V průběhu příprav Komárek zjistil, že se toto téma podstatně dotýká jeho rodiny, což ho překvapilo a zaujalo natolik, že se spolu s režisérem Filipem Remundou rozhodli natočit film, který sleduje postoje a emoce hlavních aktérů Halíkova veřejného protestu, a také film, který je zároveň osobní rodinnou zpovědí na dané téma. V dokumentární situační úvaze vystupují kněz Libor Halík, primář gynekologické kliniky Pavel Ventruba, arcibiskup pravoslavné církve Vladyka Kryštof, anarchista Ondřej Slačálek, scenárista filmu se svojí babičkou, maminkou a sestrou a také pacientky porodnice a lidé reagující na pouliční protest kněze Halíka. Režisérem filmu je významná osobnost nastupující generace českého dokumentu Filip Remunda, který je mimo jiné spoluautorem filmu Český sen. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (12)

Mariin 

všechny recenze uživatele

Velmi záslužný dokument o pravoslavném knězi Liboru Halíkovi, který protestuje před porodnicí v Brně (jež je zároveň potratovou klinikou podobně jako jiné ústavy) proti zabíjení nenarozených. Je to maličký průlom do totality relativismu, který z 99% ovládá naše média a je povinnou ideologií dneška. Jakmile se dotkneme bolavého zubu, deklarovaná tolerance je tatam. A tak se na člověka, který jde proti proudu, nadává a pomlouvá se, že je to blázen, debil apod. (viz hodnocení Mysicky). Ač byl pořad pojat úzce pravoslavně (nepadla tu ani zmínka o katolické církvi, která již dlouho a jasně říká "Není dovoleno!", Encyklika Evangelium vitae apod.), tvůrcům pořadu patří uznání a dík. ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Tady je statistika. Během komunismu od tzv. normalizace ročně: 300 tisíc dětí počato, 200 tisíc dětí se narodilo, 100 tisíc potratů. Dnes:120 tisíc dětí ročně počato, 100 tisíc se narodí, 20 tisíc potratů. Od roku 1990 jako národ vymíráme, protože v 90. letech generace žen poprvé odmítla mateřský vzor maminek. Ale nedoplňují nás jako v západní a jižní Evropě Afričané a Arabové, ale imigranti z východu s podobnou kulturou a náboženstvím. Proto počet obyvatel už 30 let zůstává stabilní a Praha je jediné velkoměsto na světě , které neroste což je dobře, protože zde není hluk a chaos jako v jiných městech. Potraty, burka apod. jsou nejkontroverznější témata, o nichž se ve společnosti nemluví,protože se při nich pohádají i příbuzní. Proto se nedivím, že tento dokument vyhrát festival dokumentárních filmů v Jihlavě. V tom roce jsem tam dokonce myslím byl. Češky jsou dlouhodobě druhé v Evropě v používání antikoncepce, Možná i na světě. Ta způsobuje dost nemocí. Podezírá se i z rakoviny, neplodnosti. Protest faráře je jeho občanské právo, nevím jak dalece když je v práci. Osobně jsem proti potratům. Pro potrat jsem, když se ukáže, že se narodí postižené dítě, protože ženě to zkazí život, nemůže chodit do práce, uteče jí často partner apod. A nemá pak kapacity mít další zdravé nenarozené děti. Také třeba v případě znásilnění apod. Nemyslím si, že dítě v těhotenství je majetkem ženy. ()

Reklama

Sfinkter 

všechny recenze uživatele

Otázka potratů samozřejmě není úplně jednoduchá, ale křesťanské plky taky zrovna moc nemusím. Dokument není precizní a hlavně slovo lidu stojí za to. Celé téma je pro inteligentní vzdělance a ne pro chátru s deseti dětmi, o které se sotva stará. Alespoň jsem se dověděl, co se v Brně kdysi dělo. Po Halíkovi už na Obilném trhu není vidu ani slechu. ()

Cinik 

všechny recenze uživatele

Dokument předestírá spor o potraty a podle mne dobře ukazuje problematiku potratů, včetně několika klíčových věcí: a) sobeckou podstatu "argumentů" potratářů, b) naprostou práznotu anarchistické ideologie, c) extrémní zvrácenost faktu, že u nás je vraždění nenarozených nejen povoleno, ale dokonce se provádí ve stejných prostorách a stejnými lékaři, jako porody. Těžko říci, jak se cítí ženy, které si uvědomí, že jim rodí dítě vrah v bílém lášti, kterých možná ještě tentýž den ráno jiné dítě vraždil. Ale soudě nejen dle zdravého rozumu, ale i dotazů, které občas jako vydavatel katolického časopisu a pro-life publicista dostávám, v nichž se mne čtenářky ptají, zda neznám nějaké katolické gynekology a porodníky, kteří respektují katolickou morálku a lidský život, je zřejmé, že rozhodně ne dobře. Jinak jsem velmi zklamán filmovým vystupováním vladyky Kryštofa. Pokud jeho prezentace není výsledkem zlovolného sestříhání, ale reality, tak jeho neschopnost ohradit se proti svinstvům hlásaným panem Slačálkem je věc, za kterou by se on i jeho církev měli hluboce stydět. ()

swamp 

všechny recenze uživatele

Zajímavý způsob pohledu na tuto problematiku. Bohužel je většina názorů vyhraněná jedním či druhým směrem, ale diskutovat o tom, či plodně řešit problém potratů jsou dvě naprosto odlišné věci. Opravdu mě pobavila Komárkova babička, která má sice lidový, ale zároveň bych řekl i lidský přístup. Neříkám, že s ní naprosto souhlasím, ale aspoň nemá klapky na očích jako pravoslavný kněz Halík. ()

Galerie (3)

Zajímavosti (1)

  • Film získal na mezinárodním festivalu dokumentárních filmů v Jihlavě Cenu diváků a Cenu Pavla Kouteckého za osobitý dokumentaristický počin. (mr.filo)

Reklama

Reklama